Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
@zassoo
Det översta bör räcka. Du får ju tillgång till TV6 och det är där VM ska sändas.

Screenshot_20230222_224029_Chrome.jpg
 
Stör mig på att viaplay är så dyrt. Jag vill ju bara se längd-VM och så kostar det 379 kronor för en månad..! O_o

Ja, det är det tråkigaste med att SVT inte har längdskidorna längre. Det blir mycket mindre tillgängligt för alla. Man kan bara se det gratis om man kan se det live. Jag tycker att det är rätt fult gjort av dem faktiskt. Jag som älskar att titta på skidor har börjat prioritera bort längdskidorna för det blir en stress att alltid planera dagen runt när det visas live på TV istället för att kunna ta det lugnt, åka till stallet och rida när det är ljust och fint väder och sen hem och se det i efterhand. Tur att skidskyttet fortfarande går på SVT och att det är så roligt att titta på. Men jag är övertygad om att längdskidorna förlorat tittare sen de bytte från SVT.
 
Två morgonstörningar idag. Eller en sorgsenhet och en störning.

Historien kring vad Mats Löfving gjort och inte borde ha gjort i egenskap av polischef fick ett oerhört sorgligt slut igår. Det gör mig ledsen, och det finns bara förlorare i den berättelsen.

På ett mer världsligt plan blir jag förbannad över det DN berättar om kinesiska gästforskare, knutna till kinesisk militär forskning, vid svenska universitet. Det är förvisso inget nytt men särskilt störd blir jag på det jag uppfattar som en ansvars-, anings-, och ryggradslös inställning från universitetens ledningar.
 
Ja, det är det tråkigaste med att SVT inte har längdskidorna längre. Det blir mycket mindre tillgängligt för alla. Man kan bara se det gratis om man kan se det live. Jag tycker att det är rätt fult gjort av dem faktiskt. Jag som älskar att titta på skidor har börjat prioritera bort längdskidorna för det blir en stress att alltid planera dagen runt när det visas live på TV istället för att kunna ta det lugnt, åka till stallet och rida när det är ljust och fint väder och sen hem och se det i efterhand. Tur att skidskyttet fortfarande går på SVT och att det är så roligt att titta på. Men jag är övertygad om att längdskidorna förlorat tittare sen de bytte från SVT.
Håller med 100%. Jag kollar enbart skidskytte nu, har mycket sällan möjlighet att se sport live nu för tiden. Men jag älskar ju mästerskap så tänkte jag skulle se längd-VM… nu får vi se. Kanske satsar på inomhus-EM i friidrott istället som går på SVT :idea: 😅
 
På att jag tyckte det var en bra idé att ordna en överraskning till mammas födelsedag i helgen, när jag dessutom ska vistas i hennes närhet varje dag fram tills dess. Det är dessutom en överraskning som jag är väldigt peppad på själv och jag har SÅ svårt att inte försäga mig!
 
stör mig på att jag verkligen HATAR att leta hund.
Tomrummet behöver fyllas, livet utan är så himla tungt.

Scannat blocket och rasföreningar.
Har gett föga.. Orkar verkligen inte sitta och ringa runt till uppfödare och annonsörer.

tänk om jag kunde få deet till att vara lika kul som att leta häst - som jag verkligen älskade!!

Slår mig i huvudet med stekpannan. Tålamod tanten -gå en kurs.
 
stör mig på att jag verkligen HATAR att leta hund.
Tomrummet behöver fyllas, livet utan är så himla tungt.

Scannat blocket och rasföreningar.
Har gett föga.. Orkar verkligen inte sitta och ringa runt till uppfödare och annonsörer.

tänk om jag kunde få deet till att vara lika kul som att leta häst - som jag verkligen älskade!!

Slår mig i huvudet med stekpannan. Tålamod tanten -gå en kurs.
Har du hört av dig till Torstens uppfödare? Hen kanske har ett större kontaktnät än vad du har och kan fråga runt och höra sig för gällande omplacering?
 
stör mig på att jag verkligen HATAR att leta hund.
Tomrummet behöver fyllas, livet utan är så himla tungt.

Scannat blocket och rasföreningar.
Har gett föga.. Orkar verkligen inte sitta och ringa runt till uppfödare och annonsörer.

tänk om jag kunde få deet till att vara lika kul som att leta häst - som jag verkligen älskade!!

Slår mig i huvudet med stekpannan. Tålamod tanten -gå en kurs.
Är det bara samma ras du vill ha? Fick tips om en lite äldre omplacering från en vän, är det intressant kan du skicka ett pm ❤️ Tänkte på dig direkt!
 
Har du hört av dig till Torstens uppfödare? Hen kanske har ett större kontaktnät än vad du har och kan fråga runt och höra sig för gällande omplacering?
Ja, det har jag. Men de visste inget. men skulle hålla ögonen öppna. Sa samma sak för nåt år sen när jag ville ha en kompis till T. Hörde inget mer sen.

Tror det är väldigt ont om omplaceringar eller intressanta kullar.
Mailade på en kull men de visade sig ha ärftliga ögonproblem på tiken tyvärr.

Kollar phalene också för det är egentliga drömhunden men där finns ingenting. Inte ens planerade kullar och de flesta finns i skåne eller strax norr om. För långt att åka för ett skröpel. Ett par-tre timmar är OK.
En frisk valp behöver jag spara ihop till. De kostar fortfarande betydligt mer än när jag köpte T. Och valptiden undviker jag helst. De där rackarna dröjer ofta väldigt länge innan de blir rumsrena. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 144
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 310
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp