Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu handlade det delvis om mina levervärden, järnbrist och lite annat kroppsligt. Men verkar som att de tänkte utreda det nu iaf, trots att läkaren är rent utan oförskämd i journalen.
Jo, men det är ju vad jag menar, oavsett vad man söker för är det ju psykiskt? Om man nu inte har brytit ett ben, det är nog inte psykiskt, det är nog fysiskt och behandlas nog som benbrott och inte med ångestdämpande...

Bra att de ska utreda i alla fall!

Klåparna på min vc. Pappa har problem med andningen och låter väldigt besvärad när han anstränger sig lite. Har fått remiss till astmasköterskan men ingen tid. Sist han var på vc skulle dom kolla andningen på honom och som vanligt hittar dom inget. Det låter så fint så. Jag har ringt sköterska och varit på om detta innan men det är helt hopplöst. Han har väldigt dålig syreupptagning och han fick åka in till jouren i somras och då skrev dom en remiss. Gubben ska väl inte behöva få andnöd och nästan dö för att det ska hända något.

Varför ger man en produkt dåliga recensioner pga något som är klart uttryckt i text/tydligt att se på en bild av produkten?

Exempel: ”Så dåligt! Dragkedjan går hela vägen! Dessutom är formen på infästningen ful.👎” Om en liten ”resehandlingsväska”. Med TYDLIGA bilder på form och funktion överallt där den kan köpas? VARFÖR?! :meh:

Att gymmet jag skulle vilja gå till tvingar en att betala för gruppass även om en inte vill gå på det. Finns bara två betalningsalternativ, antingen 12 månaders bindningstid för nästan 6k eller "flex" som kostar 50kr extra men ändå har två månaders uppsägningstid?? Jag skulle vilja testa bara en månad för att se om det känns bra men vägrar betala 1500kr för att kanske vilja fortsätta där.

Att gymmet jag skulle vilja gå till tvingar en att betala för gruppass även om en inte vill gå på det. Finns bara två betalningsalternativ, antingen 12 månaders bindningstid för nästan 6k eller "flex" som kostar 50kr extra men ändå har två månaders uppsägningstid?? Jag skulle vilja testa bara en månad för att se om det känns bra men vägrar betala 1500kr för att kanske vilja fortsätta där.
De har inte något tio kort? Tycker de flesta gym brukar ha det

Samhällets normer som resulterat i ätstörda kollegor. Jag ORKAR inte höra på ditt gnäll om din vikt VARJE morgonfika. Ät inte om du inte vill. Jag bryr mig verkligen inte. Jag äter inte tårta heller varje gång vi fått det, av den enkla anledningen att jag inte är sugen 🤷
Observera att jag inte stör mig på att personen mår dåligt i sin kropp, utan att hen gissningsvis inte gör det pga samhälle och att jag stör mig på att det är nödvändigt att prata om det.

Samhällets normer som resulterat i ätstörda kollegor. Jag ORKAR inte höra på ditt gnäll om din vikt VARJE morgonfika. Ät inte om du inte vill. Jag bryr mig verkligen inte. Jag äter inte tårta heller varje gång vi fått det, av den enkla anledningen att jag inte är sugen 🤷
Observera att jag inte stör mig på att personen mår dåligt i sin kropp, utan att hen gissningsvis inte gör det pga samhälle och att jag stör mig på att det är nödvändigt att prata om det.
Det stör jag mig på med...

Fick en kommentar av en kollega förra veckan som frågade om jag hade hoppat över lunchen för att jag valde att äta en fralla till eftermiddagsfikat (istället för fikabröd). Underförstått skammande att jag var stor i maten... för kollegan tyckte frallan var såååå mättande när vi bjöds på det till förmiddagsfikat och kollegsn hade aaaaldrig orkat äta en fralla under eftermiddagen 🙃

Varför ger man en produkt dåliga recensioner pga något som är klart uttryckt i text/tydligt att se på en bild av produkten?

Exempel: ”Så dåligt! Dragkedjan går hela vägen! Dessutom är formen på infästningen ful.👎” Om en liten ”resehandlingsväska”. Med TYDLIGA bilder på form och funktion överallt där den kan köpas? VARFÖR?! :meh:
Jag tänker att en del människor är väldigt dåliga på att läsa och se efter ordentligt. Man tittar lite hastigt och tycker att den ser ju bra ut, och beställer. Då är det stor risk att varan inte är som man trodde.

Och jag har kommit fram till att folk inte läser mer än kanske i bästa fall hälften av det som finns skrivet i produktbeskrivningen, i många fall inte alls.
Jag hade precis en kund som ville hämta en sådan här, nu, och visade i webshoppen.
Ja men precis. En sådan här där det står väldigt tydligt att man måste beställa med minst ett dygns varsel :meh:

Nej, trollspöet är söndrigt idag, trots att jag ibland står på huvudet och fixar saker på en timme eller två :angel:

Lite samma anda som dom som recenserar företag/platser på tex Google och ger en stjärna pga att dom inte varit dit. Varför ens ta tid att recensera något du ändå inte vet? 🫤

Min vårdcentral. Riktigt fula svar på remisserna jag fått dit bara för att jag också tillhör psykiatrin. De skyller alla mina avvikande prover på min psykiska ohälsa trots att flera läkare på sjukhuset vill att jag utreds vidare.
Första meningen i journalen var "Ännu en remiss från psykiatrin, de verkar aldrig ge sig.." osv.
Jag har slutat säga till vederbörande när sjukvården gör fel, jag bara skickar en anmälan till PaN. Vet inte hur många det blivit nu, kanske 8 st hittills i år. Det hjälper ju inte mig direkt men det sammanställs ju till statistik så de kan se problematiska mönster.
Tips: ta skärmbild på det där och anmäl till PaN.

Mötet med vikarien.
Jag var inte med, men fick höra att hon typ skyllde allt på mig, att hon kände sig jagad och kollad av mig. Hennes utbrott visste hon visst inget om... det blev visst för jobbigt efter det mötet så hon sa upp sig 🙄

Ett mindre störningsmoment ur vägen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 221
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
481
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 530
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 101
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar