Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min vårdcentral. Riktigt fula svar på remisserna jag fått dit bara för att jag också tillhör psykiatrin. De skyller alla mina avvikande prover på min psykiska ohälsa trots att flera läkare på sjukhuset vill att jag utreds vidare.
Första meningen i journalen var "Ännu en remiss från psykiatrin, de verkar aldrig ge sig.." osv.
Högts oprofessionellt att skriva så i en journal.

Att jag får SMS eller samtal från min arbetsgivare varenda jäkla helg och ofta även i veckorna. Det handlar om att det saknas personal och någon behöver komma in extra, tidigare osv. Stressar mig enormt att hela tiden få dessa SMS. Stör mig att arbetsgivaren verkar tro att vi som jobbar utan problem orkar jobba mer än heltid. Vi jobbar redan häcken av oss som det är för att man dragit ner så mycket på personalstyrkan. Och så ska vi ta extrapass också..

Stör mig på mig själv... Bokade in klipp och balayage highlights utan att kolla priset :cool:
3000 för att få lite färg i håret och ca 2 cm kortare 🤪😂

Just balayage är väl också en teknik som tar lite mer tid än många andra, såvitt jag förstått. Så det låter inte konstigt imo (jag betalar 599:- för klippning). Däremot förstår jag att det känns störigt att du inte kollade det innan, det är ju såklart en del pengar 💸 💰 .

Stör mig på mig själv. Håller på att packa upp i min nya lägenhet och så hittar jag inte min nallebjörn Bamse som jag fick av farmor och farfar när jag var liten. :sorry: Hann stressa upp mig själv så mycket och fick nästan för mig att jag råkat få med honom bland sakerna jag lämnade till myrorna i våras. :nailbiting::eek::arghh:
Så hittade jag honom till slut i en svart soppåse tillsammans med ett annat gosedjur, lite tyger och sytrådar. Paniken! Började nästan gråta när jag hittade honom. :cry:

Stör mig på mig själv. Håller på att packa upp i min nya lägenhet och så hittar jag inte min nallebjörn Bamse som jag fick av farmor och farfar när jag var liten. :sorry: Hann stressa upp mig själv så mycket och fick nästan för mig att jag råkat få med honom bland sakerna jag lämnade till myrorna i våras. :nailbiting::eek::arghh:
Så hittade jag honom till slut i en svart soppåse tillsammans med ett annat gosedjur, lite tyger och sytrådar. Paniken! Började nästan gråta när jag hittade honom. :cry:
Förstår dig till fullo. Hade gjort samma säkert.

Hade jag inte hittat mitt gosedjur som är hemmasytt om jag drog med mig överallt om liten å farmor lagade 3 miljoner ggr så hade jag nog tuppat av i ren panik. Jag ska kremeras med mitt gosedjur.

Stör mig på att förslaget om att fribeloppet för läkemedel ska höjas. (enl p1)

Idag krävs det att man kommer upp i 2600 kr innan frikortet träder in. De av oss som behöver många - ofta dyra - mediciner är sällan speciellt välbärgade.

Stör mig ännu mer på att P1 pratade 1400 om spänn.

Stör mig på att förslaget om att fribeloppet för läkemedel ska höjas. (enl p1)

Idag krävs det att man kommer upp i 2600 kr innan frikortet träder in. De av oss som behöver många - ofta dyra - mediciner är sällan speciellt välbärgade.

Stör mig ännu mer på att P1 pratade 1400 om spänn.
Är inte gränsen för frikort 2850?

Just balayage är väl också en teknik som tar lite mer tid än många andra, såvitt jag förstått. Så det låter inte konstigt imo (jag betalar 599:- för klippning). Däremot förstår jag att det känns störigt att du inte kollade det innan, det är ju såklart en del pengar 💸 💰 .
Just därför jag stör mig på mig själv att jag inte kollade upp det innan 😅
Tänk dig när allt är klart och du står och skall betala.... Frisören säger... 3000 kr och ser glad ut, jag ser ut :jawdrop::banghead: men betalar och ser glad ut.... Blev ju bra iallafall :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
58 59 60
Svar
1 198
· Visningar
51 637
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 374
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 818
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar