Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
Jag tycker nog inte ens att det där är något konstigt att ta upp egentligen? Hon lämnade - av någon anledning - tillbaka fel överdrag. Jag hade bara skrivit något sådant i meddelandet. Inte gjort någon jättegrej av det till att börja med, utan bara hört mig för om hur det kunde vara att fel överdrag kom tillbaka på sadeln. Det kanske inte alls är hennes fel? Vem vet om hon ens tänkte på exakt hur ditt överdrag såg ut? Jag hade inte dragit för stora slutsatser av det hela innan jag hade kollat med kompisen :) !
 
Ja, jag befinner mig också där någonstans, även om en del av mig har svårt att acceptera och slappna av kring halvfärdiga grejer. Men jag tror att ditt perspektiv är det klokare perspektivet. Och det är så kognitivt utmattande att försöka tänka sig fram till det där ultimata, så det tvingar mig lite att lägga ribban på en rimligare nivå.
:D Nu behöver jag väl kanske erkänna att denna "insikt" till ganska stor del kommit av att jag:

A) suger på det här med inredning, det är alltid typ ett lotteri ifall det jag tänkt mig faktiskt ser bra ut i verkligheten eller ej.
B) kan inte bestämma mig för vilken sorts stil jag gillar, det är allt från lite 50-60-70 talsretro, till bondromatiskt, till något modernare.
C) bor i ett hus som är helt funktionellt på alla vis, men inte helt optimalt hur jag skulle vilja ha det. Så när vi väl renoverar, så vill jag inte bara "måla några ytor", så det kommer att bli så dyrt, så då drar jag mig för att ens börja på.
D) jag har kommit fram till att jag inte riktigt bryr mig så mycket egentligen. Har renoverat ett hus en gång, och visst var det trevligt och fint med nytt, men nu just är jag faktiskt helt nöjd med "fungerande och good enough", och försöker bo in mig lite i taget istället.:)
 
Det är våra direktiv att svara så.

Välkommen till xx du pratar med Petronilla hur kan jag hjälpa dig?

Jag kan ju ärligt säga att namnet på den som svarar går in genom ena örat och ut genom det andra direkt igen. Det är info jag oftast inte har behov av när jag ringer en växel.
 
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
Hoppas du kan säga ifrån iallafall så du får tillbaka ditt överdrag! När det är saker jag inte vill låna ut brukar jag säga att jag hellre sparkar mig själv på smalbenen om något händer än att sparka lånaren på smalbenen. Det brukar få de flesta att sluta tjata.
Du är inte alls överkänslig. Det där att man ska låna ut till höger och vänster och att man ska känna sig elak/småsint/dum/snål/känslig och liknande har vi fått inpräntat i oss sedan barnsben och det är fel. Det finns ingen anledning att låna ut något man inte vill låna ut vare sig man är tre eller 73. Det är en sådan där urbota korkad sak vissa lär sina barn som enbart och bara gör att de far illa. Jag skulle aldrig säga till ett barn att hen måste låna ut sina grejer. Det är bara elakt.
 
Kommunikatör: kan du fixa det här till hemsidan?
Jag: Dubbelkollar så att människan verkligen vill ha det hen frågar efter, sen fixar jag och meddelar att det är klar
Kommunikatör: jag tittade på det och det ser ut så här (ser ut precis som det ska så som hen efterfrågade), ska det verkligen göra det?
 
Lånat ut en sadel till stallkompis som skulle åka på sadelprovning, efter en del vånda- lånar helst inte ut prylar jag är rädd om.. Får tillbaka sadeln med fel överdrag 😭 Ett skitigt, tunt, småtrasigt överdrag, förvisso rätt märke och färg men helt annan modell än mitt fina fleecefodrade 🥺 Stör mig på att jag stör mig, men är besviken, ska aldrig mer låna ut nåt (har jag sagt förut men känner mig löjlig och törs inte riktigt säga nej på direkt fråga..) Ska öva in "Nej, jag lånar inte ut den, jag är för rädd om den" för framtiden. Störigt värre, kanske är överkänslig, och stör mig därför på det med :down:
Men jösses. Kräv tillbaka ditt överdrag. Annars får hen väl köpa ettnytt likvärdigt!!
 
Jag tycker nog inte ens att det där är något konstigt att ta upp egentligen? Hon lämnade - av någon anledning - tillbaka fel överdrag. Jag hade bara skrivit något sådant i meddelandet. Inte gjort någon jättegrej av det till att börja med, utan bara hört mig för om hur det kunde vara att fel överdrag kom tillbaka på sadeln. Det kanske inte alls är hennes fel? Vem vet om hon ens tänkte på exakt hur ditt överdrag såg ut? Jag hade inte dragit för stora slutsatser av det hela innan jag hade kollat med kompisen :) !
Du är snäll du.:mad:

Det har blivit fel och då får den ansvariga rätta till det
 
Jo, det tycker jag också. Men man kan ju börja med att förutsätta att det har skett ett oavsiktligt misstag, tänker jag?
Har svårt att tro att nån gör sånt med flit.
Men vederbörande bör veta och ges möjlighet att rätta till allt.

(jag har sedan barndomen levt med devisen att all man lånar ska lämnas tillbaka i något bättre skick. Lampor som inte lyser fixas etc etc)
 
Budade på en auktion på Tradera nyss som tydligen hade dolt reservationspris som ingen nådde upp till. Idiotiskt, hur fan ska någon veta vad säljaren tycker varan är värd? Tidsslöseri. Hade jag vetat istället för att buda i blindo hade jag kunnat ta ett beslut om varan ens var värt det just nu för mig:banghead:
 
Budade på en auktion på Tradera nyss som tydligen hade dolt reservationspris som ingen nådde upp till. Idiotiskt, hur fan ska någon veta vad säljaren tycker varan är värd? Tidsslöseri. Hade jag vetat istället för att buda i blindo hade jag kunnat ta ett beslut om varan ens var värt det just nu för mig:banghead:
Det går vad jag vet inte att sätta ett öppet reservationspris på tradera. Störigt för säljare med.
 
Har svårt att tro att nån gör sånt med flit.
Men vederbörande bör veta och ges möjlighet att rätta till allt.

(jag har sedan barndomen levt med devisen att all man lånar ska lämnas tillbaka i något bättre skick. Lampor som inte lyser fixas etc etc)
Så tänkte tydligen mamman som fick låna en barnmatstol av mig också. Hon hade tvättat den riktigt ordentligt, och meddelade detta nöjd och belåten då hon lämnade tillbaka den. Problemet var bara att hon måste ha använt stålull eller något liknande, för stolen var helt sönderskrapad. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 649
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp