Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
När folk inte planerar saker i tid. För det är väl ändå inte jag som är orimlig när jag tycker det är alldeles för sent att planera ett möte imorgon som innebär att de ska åka från Stockholm och jag ska åka två timmar till Malmö? Jag har liksom ett helt liv att rodda här:confused: Observera också att detta föreslås via mejl, inte telefon. Så jag vet inte ens om de kommer läsa mitt svar innan imorgon.
 
Det här är inte direkt en pågående störning sådär men måste få klaga av mig. Hade ställt fram en plastpåse med två saker som skulle returneras för att jag inte tyckte de blev riktigt rätt (förlåt @Voeux) och när hundarna var ensamma hemma tog antagligen Whippishen sönder båda grejer, bl.a. ett fat i stengods mitt itu.
Såklart korkat av mig att låta plast stå framme över huvud taget men alltså. Sånt här gjorde han alltid när han var yngre. Fattar inte varför han började med sånt nu igen. Ur ett hundperspektiv såklart helt legitimt och ett behov etc. men fasen vad förbannad jag är! 500 spänn rakt ner i sjön.

Sist jag lämnade något olämpligt framme blev det 5500:- i kräkning på djurakuten :angel: (Skönt med försäkring). De är definitivt störiga ibland de små pälsklingarna.
 
hyperproduktiv overdrive kicka in när det närmar sig, men det tar en del på krafterna.

Det är väl just där jag är just nu pga ser tusen saker vi måste få gjorda innan bebis kommer så håller typ på att ha ihjäl mig med overdrive och så är det nån som bah.. ”jag vill ha 9 mm tejp inte 15 mm vi får göra om”.

485C6F17-3AFF-494B-BE9A-F6481A12AA23.jpeg
 
När folk inte planerar saker i tid. För det är väl ändå inte jag som är orimlig när jag tycker det är alldeles för sent att planera ett möte imorgon som innebär att de ska åka från Stockholm och jag ska åka två timmar till Malmö? Jag har liksom ett helt liv att rodda här:confused: Observera också att detta föreslås via mejl, inte telefon. Så jag vet inte ens om de kommer läsa mitt svar innan imorgon.
Låter knasigt. Även för deras del.
 
En kollega frågade lite fint när vi egentligen slutar eftersom han måste ringa till sin fru och bli hämtad den tiden. Hans cykel hade punka. Naturligtvis fick han åka hem med mig. Och imorgon hade han inte tid att fixa punkan så jag erbjöd mig givetvis att hämta honom.
 
När folk inte planerar saker i tid. För det är väl ändå inte jag som är orimlig när jag tycker det är alldeles för sent att planera ett möte imorgon som innebär att de ska åka från Stockholm och jag ska åka två timmar till Malmö? Jag har liksom ett helt liv att rodda här:confused: Observera också att detta föreslås via mejl, inte telefon. Så jag vet inte ens om de kommer läsa mitt svar innan imorgon.

Gudars ja. Just nu håller jag på att mer eller mindre DRA ur chefen detaljer för ett möte. Det var inte ens självklart först om det var ett digitalt möte eller på plats!

Nu håller jag på att försöka få fram vilket hotell han ska bo på så jag kan boka på samma. Det hjälper liksom inte med kedjenamnet när det finns tre hotell inom samma kedja ett stenkast från varandra :meh:

Edit: Men jag är inte lika störd som dig eftersom det är i nästa vecka för min del :D
 
Jag önskar att jag vore min man :D Men just nu är jag en jävligt trött fru som ser framför sig hur vi står med ett till barn om två månader, rutor med färgprover över hela väggarna för att NÅGON inte kan fatta beslut, kartonger upp till taket med bland annat sonens kläder i storlek 50 någonstans för att NÅGON inte har köpt rätt system till garderoben ännu :rofl:
Min stubin är rätt kort så jag hade tagit in på hotell och meddelat att jag inte kommer tillbaka förrän han slutfört alla beslutandeprocesser
😁😁😁
 
Att jag inte letade ordentligt när jag tappade plånboken i affären i går, så hade jag sluppit beställa nytta mastercard och förlustanmäla körkortet (väntar på Transportstyrelsens kundtjänst ska öppna så jag kan ta tillbaka förlustanmälan)
 
Det är bara morgon än och jag stör mig så på alla som säger "grattis på alla hjärtans dag". Är alltså inte själva alla hjärtans dag jag stör mig på utan vadå "grattis!?!". Vill du gratulera mig till att det är alla hjärtans dag? Säger du "grattis på julafton också"?
:p:banghead::laugh:
 
Det är bara morgon än och jag stör mig så på alla som säger "grattis på alla hjärtans dag". Är alltså inte själva alla hjärtans dag jag stör mig på utan vadå "grattis!?!". Vill du gratulera mig till att det är alla hjärtans dag? Säger du "grattis på julafton också"?
:p:banghead::laugh:
God jul
Gott nytt år
Glad påsk
Trevlig midsommar
Ha en fin alla hjärtansdag

Traditionsbunden jag absolut
 
Det är bara morgon än och jag stör mig så på alla som säger "grattis på alla hjärtans dag". Är alltså inte själva alla hjärtans dag jag stör mig på utan vadå "grattis!?!". Vill du gratulera mig till att det är alla hjärtans dag? Säger du "grattis på julafton också"?
:p:banghead::laugh:
Grattis är ju helt fel
Varför säger man det :confused:
Väldigt rimlig störning :up:
Borde ju bli glad eller god hjärtedag ;)
 
Det är bara morgon än och jag stör mig så på alla som säger "grattis på alla hjärtans dag". Är alltså inte själva alla hjärtans dag jag stör mig på utan vadå "grattis!?!". Vill du gratulera mig till att det är alla hjärtans dag? Säger du "grattis på julafton också"?
:p:banghead::laugh:

Oavsett störighetsnivå så är det ju totalt obegripligt. Det är som att säga "Grattis på onsdag" :cautious:
 
Det är bara morgon än och jag stör mig så på alla som säger "grattis på alla hjärtans dag". Är alltså inte själva alla hjärtans dag jag stör mig på utan vadå "grattis!?!". Vill du gratulera mig till att det är alla hjärtans dag? Säger du "grattis på julafton också"?
:p:banghead::laugh:

Håller med! Jag säger Glad alla hjärtans dag på samma sätt som jag kan säga Glad fredag eller tisdag när andan faller på. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 192
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Unga brottslingar
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp