Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag inte har tillräckligt med morötter hemma. Så jag skulle behöva starta bilen och köra iväg och handla, bara för dessa jäkla morötter. Jag som trodde det var färdighandlat före jul.
 
Ljus kappa och skitig bil går inte ihop när man är kort. Trots isskrapa med långt skaft så kommer jag i kontakt med bilen och så har jag skitat ner mig. Måste tvätta kappan.
 
Stör mig på att banken inte kan visa annat än saldo. Inga kommande eller utförda betalningar.
Igår funkade inte BankID vid flera tillfällen under dagen.

Stör mig också på att jag är så beroende av att kunna kolla via mobilen. Och att BankID är så viktigt.
Samma stör här. Både banken som krånglar och BankID som varit knasigt ett par dagar.
Jag saknar även en faktura som inte kommit, skulle logga in på avsändarföretaget och se om jag kunde hitta den digitalt där - men då var deras inloggningssida nere pga cyberattack :meh:
 
Stör mig på att jag inte har tillräckligt med morötter hemma. Så jag skulle behöva starta bilen och köra iväg och handla, bara för dessa jäkla morötter. Jag som trodde det var färdighandlat före jul.
Jag måste också till affären just för morötter, lite mys ska hästarna få, även om jag inte firar jul för övrigt.
 
Jag har fått en inflammation/infektion i nagelbandet på ena långfingret (eller ja, vid sidan av nageln/fingret men är svullen ner till nagelbandet). Ingen aning om hur, har varit lite lite svullen och öm i några veckor och nu kom det lite lite lite sårvätska när jag fixade till nagelbanden. Andra handens tumnagel hatar livet och har för tiotusende gången gått av i hörnet - den spricker lodrätt. Så mycket för min plan att måla naglarna fint till jul :banghead::(:rage: .

Dagens i-landsproblem, men ändå. Har också eksem på händerna (fast verkar ha hittat en salva som dämpar det iaf), och läpparna är supertorra trots ordentligt smörj utan petroleumprodukter så min piercing har känts obekväm i några veckor. Gnäll och mutter!
 
Kom hem från jobbet med begynnande huvudvärk= tog tabletter och lade mig och vilade efter att ha varit ut med hundarna.

Vaknade 2 h senare, fortfarande med huvudvärk + att öm hals, kli öronen och snorig näsa ackompanjerat av sporadiska nysattacker :meh:

Enligt snabbtest undviker jag fortfarande pesten, så det är nån av alla triljoner andra förkylningsvirus som passat på att attackera lagom till jul och ledighet 😤
 
Kom hem från jobbet med begynnande huvudvärk= tog tabletter och lade mig och vilade efter att ha varit ut med hundarna.

Vaknade 2 h senare, fortfarande med huvudvärk + att öm hals, kli öronen och snorig näsa ackompanjerat av sporadiska nysattacker :meh:

Enligt snabbtest undviker jag fortfarande pesten, så det är nån av alla triljoner andra förkylningsvirus som passat på att attackera lagom till jul och ledighet 😤
Här har vi haft feber som gått upp och ner i tre dagar nu. Jag orkar vara uppe och greja korta stunder, men blir sen helt slut och måste ligga under filtar. Vi har fått skjuta upp resan till mamma och julfirande, men hoppas komma iväg imorgon.

Det är vad det är, men jag är egentligen jätteledsen för det. Pga pandemi är det 4 år sen vi firade tillsammans, och nästa jul är barnen med pappan. Det här var viktigt för mig, jag vill inte missa det.
 
På att jackan och byxorna jag köpte inte alls var så varma som jag trodde!! Jag har provat dem ute nu så jag vet inte om jag kan returnera, men de är inte smutsiga eller något.

På att dadlarna jag tänkte köpa hade packdatum september 2021 och utgångsdatum 221231 men ändå ordinarie pris. Kändes som de hittat ett parti de glömde förra året 🧐
 
På att jackan och byxorna jag köpte inte alls var så varma som jag trodde!! Jag har provat dem ute nu så jag vet inte om jag kan returnera, men de är inte smutsiga eller något.

På att dadlarna jag tänkte köpa hade packdatum september 2021 och utgångsdatum 221231 men ändå ordinarie pris. Kändes som de hittat ett parti de glömde förra året 🧐
Tror du kan returnera om du inte tagit av lappar?
 
All reklam med godis och annat smaskigt jag inte bör äta. Då är det svårt att motivera antiinflammatorisk kost. Men kroppen tackar mig redan genom ett jämnare blodsocker inte lika ont i lederna och kolla vilka gosigheter man får festa på istället.

Saknar dock en vörtlimpa med julskinka och senap det är super störigt att inte kunna äta.
 

Bifogade filer

  • 1E273834-59C1-411F-BC2F-4C363D2C73C5.jpeg
    1E273834-59C1-411F-BC2F-4C363D2C73C5.jpeg
    302 KB · Visningar: 45
Köpte röda stearinljus av bättre märke, precis som varje jul, eftersom det ska vara röda, genomfärgade stearinljus till julen. I år köpte jag dock 8-pack, istället för fyrpack. All information och märkning på 8-packet fullkomligt identiskt med 4-packet. Och så visar sig själva ljusen i 8-packet vara plastiga och inte genomfärgade?! :confused:

Säljer man en B-variant av en befintlig vara bör det väl framgå av förpackningen?
 
Testade att göra skumtomtepanacotta. Var naturligtvis tvungen att provsmaka. Alltså det var ju gott på ett sätt men äckligt på ett. Grädden genomsyrade för mycket och det blev för mycket "smak" av grädde fastän det helt klart smakade tomte. Vilket gjorde att jag blev lite smått illamående. Tur att jag inte tog vispad grädde till som det stod att det ska serveras med. Funderar på om det är bättre med hallon som bryter det söta gräddiga. Tror jag såg det i nått annat recept
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 077
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 161
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 670
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 564
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp