Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på mig själv igen...

Jag är inte särskilt sugen på nåt jag har hemma, men väldigt sugen på sånt jag lätt kan gå å köpa.
Det faller dock på att jag inte är sugen på själva gå å handla-delen, suck (hade det varit fulväder istället för finväder hade jag säkert haft lust att gå ut :banghead: ).
 
En äldre släkting till en av mina föräldrar hade för vana att kalla mig, mitt syskon och alla våra kusiner för "lilla hjärtat". Särskilt när hen bad oss om att göra något. Samma person verkade i allra första hand kategorisera oss som BARN, oavsett om vi var 3 eller 13 år gamla, och i andra hand som tillhörande våra respektive biologiska kön. (Det var t.ex. mycket bättre att be en sexårig pojke än en tioårig flicka om hjälp med att ställa in en digital radio, oberoende av vad släktingen visste om ens intresse för teknik.)

Hur som helst, det finns uppenbarligen ofantligt mycket värre saker man kan råka ut för som litet barn :cry: men givet att den här tråden i stort tillåts handla om lyxproblem så dristar jag mig till att nämna att jag avskyr att varje nämnande av "lilla hjärtat" påminner mig om när jag behandlades som en generisk treåring även när jag var betydligt äldre än så.
 
En äldre släkting till en av mina föräldrar hade för vana att kalla mig, mitt syskon och alla våra kusiner för "lilla hjärtat". Särskilt när hen bad oss om att göra något. Samma person verkade i allra första hand kategorisera oss som BARN, oavsett om vi var 3 eller 13 år gamla, och i andra hand som tillhörande våra respektive biologiska kön. (Det var t.ex. mycket bättre att be en sexårig pojke än en tioårig flicka om hjälp med att ställa in en digital radio, oberoende av vad släktingen visste om ens intresse för teknik.)

Hur som helst, det finns uppenbarligen ofantligt mycket värre saker man kan råka ut för som litet barn :cry: men givet att den här tråden i stort tillåts handla om lyxproblem så dristar jag mig till att nämna att jag avskyr att varje nämnande av "lilla hjärtat" påminner mig om när jag behandlades som en generisk treåring även när jag var betydligt äldre än så.
Ååh vi har en på jobbet som kallar oss kollegor det också :yuck: eller lilla gumman....
 
Stör mig på att jag blivit lite frusen i vinter. Har 22-25 grader hemma men måste ändå ha sockor och långärmat. Gillar inte att ha sockor hemma, vill lufta fötterna.

Har ont i nacken och huvudet också. :down:
 
Jag ska reklamera ett par trådlösa hörlurar. Hade först ett par som gick sönder ganska omgående, tänkte att det var ett måndagsexemplar så köpte nya (likadana). Nu har dessa också gått sönder (på samma sätt, ljudet funkar inte i den ena luren). Såå jag tänkte att ok jag reklamerar.
Mailade in och beskrev felet. Får svaret: "du måste skicka en bild på felet". Jag bara "öhmmm ok va? Hur kan jag ta en bild på att ljudet inte funkar?"

:banghead::banghead:
Jag fick inte ut på försäkringen för ett par hörlurar som bara slutade att fungera för att ”Jag måste ange vad som hände”. Media Markts egen försäkring.
 
Just nu stör jag mig på Kivra, ville inte ha det från början men va tvungen att skaffa då jobbet mer eller mindre tvingade mig pga lönebeskeden kommer där.
Har tidigare fått min fakturor direkt till internetbanken. Märkte häromdan när jag kollade min e-post att jag fått mail från Kivra där det stod att min a-kassa faktura fanns på kivra.... men va fan jag vill inte ha den i Kivra jag vill ha den på min bank som e-faktura. Loggade in på banken och kollade, alla mina andra fakturor finns där men inte a-kassan.... nu är jag riktigt irrterad. Finns ju risk att jag skulle kunnat missa å betala den, nu blir det till att försöka hitta hur fan jag löser det och får tillbaka det som jag vill ha det!!!! *MORR* :rage::rage::rage:
 
Just nu stör jag mig på Kivra, ville inte ha det från början men va tvungen att skaffa då jobbet mer eller mindre tvingade mig pga lönebeskeden kommer där.
Har tidigare fått min fakturor direkt till internetbanken. Märkte häromdan när jag kollade min e-post att jag fått mail från Kivra där det stod att min a-kassa faktura fanns på kivra.... men va fan jag vill inte ha den i Kivra jag vill ha den på min bank som e-faktura. Loggade in på banken och kollade, alla mina andra fakturor finns där men inte a-kassan.... nu är jag riktigt irrterad. Finns ju risk att jag skulle kunnat missa å betala den, nu blir det till att försöka hitta hur fan jag löser det och får tillbaka det som jag vill ha det!!!! *MORR* :rage::rage::rage:
Puuuuh, skulle precis ringa till a-kassan och googlade då för att se om de hade samma nummer som facket och när jag kom in på deras sida står följande:
"Har du fått en faktura på Kivra?

Alla medlemmar som har e-faktura har på grund av ett datafel fått sin faktura på Kivra istället.

Vi jobbar på att lösa det!
"

Puuuuh, då kommer det återgå till det normala, då kan jag återgå till att störa mig lite på det.
 
Stör mig på att alla tar bilen till jobbet! Jag trodde ju att trafiken skulle minska istället för öka och att folk skulle jobba hemifrån, sen kom jag på att det är för att undvika allmänna kommunikationer som folk kör bil istället. :cautious:

Stör mig även på att jag är hungrig, men kliver jag upp och äter kommer hundarna och katterna att också vilja ha mat och jag tycker det är för tidigt för deras kvällsmat nu och tänker inte börja införa tre mål/dag så jag får väl ligga och vara hungrig istället. :meh:

När jag ändå ligger och stör mig så stör jag mig på att jag inte kan sova och ska jobba inatt. :arghh:
 
Stör mig på följande. En kvinnas kompetens som konstnär ska skildras i media:

4019A30E-4424-4988-96B6-55DDF239D507.webp

En hade kunnat vänta sig svar grundat på ämnet som sådant... men (fortsättning i nästa inlägg).
 
Heeeelt out of the blue dyker en snubbe upp och känner att. Nej men hennes utseende, DET känns som en rimlig grej att helt osökt kommentera.
DEA4831F-2A57-41E4-8622-F3EAD29DF910.jpeg

SKJUT.MIG.NU

:banghead::banghead:

(Edit: kollade snubbens profil och han presenterar sig där som....leg psykolog med egen mottagning 🤯)
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 711
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 260
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
980
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp