Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställde örhängEN (trodde jag). Visade sig vara:
ETT ÖRHÄNGE. PUNKT. Styckvis försäljning liksom.

8A6F67F9-025A-4549-B673-59267CF4E5CD.webp


Kalkylerar på att köpa ett till typ 2037 eller likn om jag har cashflow då 🤷🏼‍♀️🎻⚰️
 
Lättkränkta människor :meh: det är ju fruktansvärt när andra irriterar sig på oseriösa blandraser och designblandraser. Då blir man så jävla kränkt. För deras blandis är minsann det finaste och friskaste som finns. Att man ska inte räkna med att blandraser är oseriösa och kan dras med dras med flera problem. Nä alla blandrasuppfödare är noggranna och seriösa. Blandraser är ju friskare än renraser :banghead:
Helt seriöst alltså :meh:
 
På recept som inte är skrivna i kronologisk ordning, eller hur jag nu ska uttrycka det. Bakade cupcakes igår och när jag kom till steg 5 i receptet stod det "blanda ner det smälta smöret som har fått svalna ordentligt". Det stod ingenstans innan dess att smöret skulle vara smält, eller avsvalnat för den delen. Så jag fick snällt ta en kvarts paus mitt i bakandet medan jag väntade på att smöret 1) skulle smälta och 2) svalna 🙄

Undrar när jag ska lära mig att läsa igenom receptet och instruktionerna innan jag börjar baka. Har råkat ut för något liknande minst en gång tidigare - då för en "enkel" lasagne där huvudingrediensen visade sig vara en tomatbas som man skulle ha gjort och låtit puttra på spisen i två timmar innan man började med resten av lasagnen :banghead:
 
Har en lilltå som viker sig in under tån bredvid. Har fått skavsår där den kläms under den andra tån. :(
Sätter på plåster. Har nu fått skavsår på granntån av plåstret. :cry:

Förvärras av att min fotled är lite knepig så foten liksom rullar över lite åt yttersidan när jag går, inte rakt framåt som den borde. :mad:
Vilket i sin tur förvärras av att vägen lutar är det hållet ifall man går på vänster sida som bör. :rage:

Jag skulle behöva lite fotsulehud mellan tårna. :p
Har sett böja-ut-åt-sidan-medan-man-sover-skenor (som väl heter något finare egentligen) för stortår. Men verkar inte finnas liknande för lilltån. :down:
 
Har en lilltå som viker sig in under tån bredvid. Har fått skavsår där den kläms under den andra tån. :(
Sätter på plåster. Har nu fått skavsår på granntån av plåstret. :cry:

Förvärras av att min fotled är lite knepig så foten liksom rullar över lite åt yttersidan när jag går, inte rakt framåt som den borde. :mad:
Vilket i sin tur förvärras av att vägen lutar är det hållet ifall man går på vänster sida som bör. :rage:

Jag skulle behöva lite fotsulehud mellan tårna. :p
Har sett böja-ut-åt-sidan-medan-man-sover-skenor (som väl heter något finare egentligen) för stortår. Men verkar inte finnas liknande för lilltån. :down:

Jag har samma problem om jag går långa turer kan det bli rätt illa och smärtsamt. 🙄 Löser det med att jag tejpar upp lilltån mot den som är bredvid, sånn så att den inte liksom kan åka in under. Använder hudfärgad tejp från apoteket, vet inte vad sånn kallas men man kan säkert få hjälp å hitta den. Lite knepigt att få till i början, kan inte tejpa för hårt/löst eller så att lilltån är för lågt nere på den andra tån, men det funkar ändå bra för mig. Kanske nått du kan pröva :)
 
Jag har samma problem om jag går långa turer kan det bli rätt illa och smärtsamt. 🙄 Löser det med att jag tejpar upp lilltån mot den som är bredvid, sånn så att den inte liksom kan åka in under. Använder hudfärgad tejp från apoteket, vet inte vad sånn kallas men man kan säkert få hjälp å hitta den. Lite knepigt att få till i början, kan inte tejpa för hårt/löst eller så att lilltån är för lågt nere på den andra tån, men det funkar ändå bra för mig. Kanske nått du kan pröva :)
Bra ide. Borde kunna göra det bättre även om det inte hjälper helt. :)
Har prövat en silikondutt som ska sitta emellan tårna, men den ramlar ju bort eftersom den viks under, inte bara trycks emot. Men jag kanske kan lägga den emellan först och sedan tejpa runt alltihopa. :idea:
Blir till att besöka apotek och sedan göra lite empiriska tester...
 
Har en lilltå som viker sig in under tån bredvid. Har fått skavsår där den kläms under den andra tån. :(
Sätter på plåster. Har nu fått skavsår på granntån av plåstret. :cry:

Förvärras av att min fotled är lite knepig så foten liksom rullar över lite åt yttersidan när jag går, inte rakt framåt som den borde. :mad:
Vilket i sin tur förvärras av att vägen lutar är det hållet ifall man går på vänster sida som bör. :rage:

Jag skulle behöva lite fotsulehud mellan tårna. :p
Har sett böja-ut-åt-sidan-medan-man-sover-skenor (som väl heter något finare egentligen) för stortår. Men verkar inte finnas liknande för lilltån. :down:
Har åxå en sån lilltå. Jätteskönt när nageln sätter sig i den andra tån om det är lite trångt :cry:
 
Har en lilltå som viker sig in under tån bredvid. Har fått skavsår där den kläms under den andra tån. :(
Sätter på plåster. Har nu fått skavsår på granntån av plåstret. :cry:

Förvärras av att min fotled är lite knepig så foten liksom rullar över lite åt yttersidan när jag går, inte rakt framåt som den borde. :mad:
Vilket i sin tur förvärras av att vägen lutar är det hållet ifall man går på vänster sida som bör. :rage:

Jag skulle behöva lite fotsulehud mellan tårna. :p
Har sett böja-ut-åt-sidan-medan-man-sover-skenor (som väl heter något finare egentligen) för stortår. Men verkar inte finnas liknande för lilltån. :down:
Jag har samma problem om jag går långa turer kan det bli rätt illa och smärtsamt. 🙄 Löser det med att jag tejpar upp lilltån mot den som är bredvid, sånn så att den inte liksom kan åka in under. Använder hudfärgad tejp från apoteket, vet inte vad sånn kallas men man kan säkert få hjälp å hitta den. Lite knepigt att få till i början, kan inte tejpa för hårt/löst eller så att lilltån är för lågt nere på den andra tån, men det funkar ändå bra för mig. Kanske nått du kan pröva :)
Jag har/hade samma problem. Lösningen heter skor som är tillräckligt breda i tån och lagom mjuka skor. Har jag skor som är för smala eller för breda i tån så kommer problemet genast tillbaka men också om skorna är för mjuka eller för hårda. Precis som tassdjur spretar vi något med tårna när vi trampar ner och kan vi inte göra det eller kan göra det för mycket så uppstår sådana här problem.
 
Stör mig på hysterin kring covid-19, fanns ingen ipren på apoteket, knappt det fanns alvedon, hade tur att de precis hade fyllt på. Handsprit helt slut, själv fortsätter jag som vanligt skulle jag hamna i det läget att jag måste va hemma får jag be någon som inte är i karantän att handla åt mig och lämna grejerna utanför ytterdörren, så kan ja ta dom när personen åkt. Något störigt, men men hoppas det blåser över snart. Fick ta på mina värktabletter i alla fall, behöver de för min nacke.
 
Jag har/hade samma problem. Lösningen heter skor som är tillräckligt breda i tån och lagom mjuka skor. Har jag skor som är för smala eller för breda i tån så kommer problemet genast tillbaka men också om skorna är för mjuka eller för hårda. Precis som tassdjur spretar vi något med tårna när vi trampar ner och kan vi inte göra det eller kan göra det för mycket så uppstår sådana här problem.

Funkar hur bra som helst för mig att tejpa, blir väl på ett sätt att det är tejpen som stöttar ist för skon men aldrig hört att man kan ha för breda skor. Jag märker ju bara av problemet efter flera timmar och dagar i samma skor, blir dyrt å svårt att hitta rätt sko om den sitter bra innan det uppstår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 694
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 231
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp