Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har/hade samma problem. Lösningen heter skor som är tillräckligt breda i tån och lagom mjuka skor. Har jag skor som är för smala eller för breda i tån så kommer problemet genast tillbaka men också om skorna är för mjuka eller för hårda. Precis som tassdjur spretar vi något med tårna när vi trampar ner och kan vi inte göra det eller kan göra det för mycket så uppstår sådana här problem.
Mitt är kroniskt. Kan inte böja ut tån som jag borde ens om jag är barfota. De skor jag har nu är tillräckligt breda. Tror att jag fick gå i för små skor lite för ofta under uppväxten.
Men det blir helt klart bättre eller sämre beroende på skorna också. (har alltid behövt mycket tåutrymme pga gigantiska stortår :o)
 
Å nu stör jag mig på att jag tydligen inte får köra min lastbil imorgon, bara för att släpet är på verkstad i en vecka. Just i dessa tider vore det ännu viktigare att få köra den bilen man brukar.
 
Funkar hur bra som helst för mig att tejpa, blir väl på ett sätt att det är tejpen som stöttar ist för skon men aldrig hört att man kan ha för breda skor. Jag märker ju bara av problemet efter flera timmar och dagar i samma skor, blir dyrt å svårt att hitta rätt sko om den sitter bra innan det uppstår.
Skönt!

Nej det hade inte jag heller. Det är något jag har insett själv och ja det blir förbannat dyrt :( Min skobudget är inte rolig. Känsliga fötter, ben, knän och höfter men jag får välja mellan att lägga de pengarna eller att inte kunna gå och då får det vara som det är. Jag letar på reor, beställer och går med dem hemma en stund varje dag i några dagar för att verkligen känna efter men ändå händer det då och då att det blir fel.
 
Mitt är kroniskt. Kan inte böja ut tån som jag borde ens om jag är barfota. De skor jag har nu är tillräckligt breda. Tror att jag fick gå i för små skor lite för ofta under uppväxten.
Men det blir helt klart bättre eller sämre beroende på skorna också. (har alltid behövt mycket tåutrymme pga gigantiska stortår :o)
Nämen! Inte jag heller! Så lustigt! Eller, olustigt rättare sagt. Ja att gå i för små och/eller ickepassande skor är ingen höjdare någon gång men definitivt inte under uppväxten.
 
Stör mig på att jag tog fel veckodag från dosetten idag. Torsdag. Det är ju måndag. :cautious: Fyllde på den i fredags tror jag och har använt fre, lör, sön. Sen tänkte väl hjärnan att den närmsta fyllda raden var rätt.
Få se om jag kommer ihåg att börja på tisdagens fack i morgon.
Störigt.
 
Jag funderade på att köpa aktier så varför gjorde jag inte det då :meh:
Nu har aktien jag tänkte köpa gått upp 15 punkter eller vad det nu heter :cautious:
 
Att det skulle till viruskalabalik för att jag skulle ta mig i kragen och handla mat online. Nu ska jag hämta ut mina första matkassar vid affären på fredag. Så himla smidigt! Och ingen extra avgift om det blir mer än 700 kr, vilket det ju lätt blir för en familj.
Jag har tänkt att jag ska göra det här jättelänge men inte kommit mig för förrän nu. Mitt trögo.
 
IKEA :rage:

Jag har köpt ett kök och beställd med inburen leverans. Vissa grejer fick vi köra hem direkt på plats för de fanns inte på centrallagret men resten skulle köras hem och bäras in till lägenhet av leverantör.

Nu är det leverans imorgon och nu får jag plötsligt ett sms från postnord där jag ska välja leveranssätt. Ringer IKEA om detta.

Då visar det sig att de för att kunna säkerställas att allt levereras på samma dag blivit tvungna att skicka delar (typ HÄLFTEN) av köket med postnord, och de bär INTE in.

Så jag har betalat för inburen leverans men måste nu fixa hälften själv, med mindre än ett dygns varsel. Kärringen på IKEAs kundservice kunde bara "beklaga". Alltså allvarligt??
 
Stör mej på en bekant som tjatar om att jag ska skaffa ny hund. Det var en månad sen jag tog bort min älskade voff. Jag har inte sörjt färdigt och jag känner dessutom att jag inte kan ta till mej en ny hund i hjärtat just nu. Jag skulle säkert tycka om den men det skulle kännas fel. Det måste ju kännas rätt från början.
 
Stör mig på att kassasystemet alltid ska krångla när jag är själv ansvarig och ingen chef på plats. Varenda gång...! Vet inte hur många gånger jag pratat med, den förvisso gulliga, supporten.
 
Jag stör mig på att jag får städa efter en fd hyresgäst som lämnat 15 färgburkar efter sig vid utflytt. Sen hade en av hinkarna den otroooligt dåliga smaken all släppa i locket när jag skulle bära in den på återvinningen så mina skor, byxor, ridkjol, jacka och Roeckelhandskar blev fulla i färg. :rage:
Att ilskan var stor var en underdrift...
 
Jag stör mig på att jag får städa efter en fd hyresgäst som lämnat 15 färgburkar efter sig vid utflytt. Sen hade en av hinkarna den otroooligt dåliga smaken all släppa i locket när jag skulle bära in den på återvinningen så mina skor, byxor, ridkjol, jacka och Roeckelhandskar blev fulla i färg. :rage:
Att ilskan var stor var en underdrift...
Har du någon försäkring som kanske kan ersätta de förstörda kläderna?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 685
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 226
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp