Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det hade jag nog inte orkat faktiskt.. känner mig nästan frisk när jag ligger till sängs, men iom att andningen är påverkad blir jag trött så snart jag går upp. Annars har jag en del flyttpackning jag hade kunnat sätta igång med..
Hade jag varit frisk nog för det hade jag nog jobbat istället (kan jobba på distans)..

Aha!
Du får rita, läsa, tv, buke, Netflix.. krya på dig ❤.
 
Jag tänker inte svara överhuvudtaget längre :cautious:
Haken där är att så länge den potentiella kunden inte verbalt tackar nej så kommer de fortsätta ringa. Att klicka hjälper således inte alltid eftersom ditt nummer bara åker tillbaka in i systemet. Har du sagt nej så ska ditt nummer hos seriösa aktörer rödlistas för att markera att du tackat nej och kommer därmed plockas bort ur listan av nummer som systemet kan ringa upp.
 
Stör mig såhär dagen efter lite på att jag inatt drabbades av ett sånt jävla fuck-it-mood så jag la mig i schäslongen iklädd fjärderboa och kedjerökte kubanska cigarrer. Hela lägenheten (well den är ju inte direkt stor) stinker nu cigarr och det verkar orimligt svårt att bli av med lukten. Har vädrat som sathelvete utan större resultat.
 
Stör mig såhär dagen efter lite på att jag inatt drabbades av ett sånt jävla fuck-it-mood så jag la mig i schäslongen iklädd fjärderboa och kedjerökte kubanska cigarrer. Hela lägenheten (well den är ju inte direkt stor) stinker nu cigarr och det verkar orimligt svårt att bli av med lukten. Har vädrat som sathelvete utan större resultat.
Ställ ut ett gäng skålar med ättika och hoppas på det bästa?
 
Haken där är att så länge den potentiella kunden inte verbalt tackar nej så kommer de fortsätta ringa. Att klicka hjälper således inte alltid eftersom ditt nummer bara åker tillbaka in i systemet. Har du sagt nej så ska ditt nummer hos seriösa aktörer rödlistas för att markera att du tackat nej och kommer därmed plockas bort ur listan av nummer som systemet kan ringa upp.
När okända nummer ringer svarar jag inte. Sedan googlar jag numret. Om det visar sig var skräp blockar jag numret. Hittills verkar det funka som strategi.
 
När okända nummer ringer svarar jag inte. Sedan googlar jag numret. Om det visar sig var skräp blockar jag numret. Hittills verkar det funka som strategi.
Det gjorde jag en gång. :devil: envisa företag säger jag bara.

Först ringer de från ett nummer, jag blockar. Dagen efter ringer de från ett annat nummer (säg att det första slutade på 38, då slutade det andra på 39), jag blockar. Dagen efter ringer de från ytterligare ett nummer, jag blockar igen. Det tar en till två dagar tills nästa samtal kommer in, jag blockar. Så höll det på i säkert några veckor tills de gav upp :D
 
Jag kommer om några minuter, det har gått 25 min. Jag vill gå hem vi kan inte jobba när vi varit utan fönster i våran lilla lokal i nästan två dygn. Trodde dom fixat det då dom frågade om dom fick gå in med huvudnyckel. Tydligen hade dom ingen nyckel å väntade på att vi skulle ringa. Har jobb å göra som jag tänkte göra hemifrån...
 
När okända nummer ringer svarar jag inte. Sedan googlar jag numret. Om det visar sig var skräp blockar jag numret. Hittills verkar det funka som strategi.
Jag har ju fortfarande en sådan där ni vet vanlig telefon ;) som faktiskt bara går att ringa med och sitter fast i väggen :D ingen blockeringsfunktion där tyvärr
 
Här är det vira fluffiga saker, liknande sockervadd, på himlen tillsammans med en stor gul fotboll ☀☁
Det var soligt här i går. Vädret är lite märkligt just nu. I lördags var det väldigt fint bortsett från lite inkontinens från himlen runt lunchtid.

Jag höll på att packa och röja i gamla lägenheten, tittar ut och det är fullt solsken. Tittar ut några minuter senare - snöstorm! Alltså mycket, tjockt med snö i typ sidled?? Några minuter senare - fullt solsken igen. Den snön hade smält bort på någon timme.

Imorse snöade det rejält, nu dalar det bara lite fjun men det har inte slutat. Det skulle ju bli vår.. :meh:
 
Det var soligt här i går. Vädret är lite märkligt just nu. I lördags var det väldigt fint bortsett från lite inkontinens från himlen runt lunchtid.

Jag höll på att packa och röja i gamla lägenheten, tittar ut och det är fullt solsken. Tittar ut några minuter senare - snöstorm! Alltså mycket, tjockt med snö i typ sidled?? Några minuter senare - fullt solsken igen. Den snön hade smält bort på någon timme.

Imorse snöade det rejält, nu dalar det bara lite fjun men det har inte slutat. Det skulle ju bli vår.. :meh:
Aprilväder fast det bara är mars förhoppningsvis får vi då majväder i april :)
 
Stör mig på att jag blivit inbjuden till en facebookgrupp där man ska applådera varje kväll för vårdpersonalen.
Har inga planer på att sitta ensam hemma i mitt hus ute på landet och applådera.

Vanligen brukar inbjudningar bara försvinna utan åtgärd, men den här har i stort sett invaderat min facebook. Var tvungen att gå in och tacka nej.
 
Det var soligt här i går. Vädret är lite märkligt just nu. I lördags var det väldigt fint bortsett från lite inkontinens från himlen runt lunchtid.

Jag höll på att packa och röja i gamla lägenheten, tittar ut och det är fullt solsken. Tittar ut några minuter senare - snöstorm! Alltså mycket, tjockt med snö i typ sidled?? Några minuter senare - fullt solsken igen. Den snön hade smält bort på någon timme.

Imorse snöade det rejält, nu dalar det bara lite fjun men det har inte slutat. Det skulle ju bli vår.. :meh:
Kallas aprilväder. Ni är bara lite tidigt ute :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 655
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 223
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp