Störiga saker vi stör oss på, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har utvecklats till den där jobbiga tanten i kvarteret som går runt och kallpratar med alla pga saknar socialt umgänge. Tex försökte jag snick-snacka med ett par ungdomar på 7/11. Jag ba ”jaha hur är det med er såhär i coronatider, lugnt och skönt eller... hehe”.
De kollade trött på mig med 100% ointresse. Sen träffade jag en granne och ba ”bla bla blaaa”. Märker att personen backar in i hissen och stänger grinden men kan inte sluta snick-snacka.

Jävla Corona-karantän-tider
 
Behövde en halv pronaxen och tänkte jag kunde vara smart och ta ur dosetten, så jag slipper rota fram asken.
Pillrigt att få upp den ur facket så vänder dosetten uppochner för att tömma facket. Det var bara det att det var kvällsfacket, så alla fyra tömdes. :banghead: Smart.
Tror jag hittade alla, annars dyker de väl upp när jag bäddar sängen.
 
Jag måste erkänna att jag stör mig på alla äldre som drar på sig en jäkla offerkofta och ska gnälla för att regeringen har lite extra uppmaningar till just dem när det gäller coronasmittan. "Regeringen ska minsann inte komma och tala om för mig vad jag ska göra! Hrmsnsjdjs..... Det är åldersdiskriminering!" Lägg av för f*n... Visst är det surt att behöva hålla sig isolerad, men det är ju inte för att jävlas som de rekommenderar det.
 
På att anhörigas sjukdom (Corona? :cautious:) nu officiellt har ställt in hela mitt kalas och planerad hotellvistelse med sambon. Har även tagit en ledig dag på måndag men tror jag tänkte vara ledig ändå bara för att :mad:

Jag såg fram emot allt det...:(

Näää vad tråkigt:cry:
 
Jag måste erkänna att jag stör mig på alla äldre som drar på sig en jäkla offerkofta och ska gnälla för att regeringen har lite extra uppmaningar till just dem när det gäller coronasmittan. "Regeringen ska minsann inte komma och tala om för mig vad jag ska göra! Hrmsnsjdjs..... Det är åldersdiskriminering!" Lägg av för f*n... Visst är det surt att behöva hålla sig isolerad, men det är ju inte för att jävlas som de rekommenderar det.
Och jag som trodde det var viruset som gjorde skillnad efter ålder. :confused:
Har missat att det var regeringen som låg bakom det beslutet. :o

Sist jag såg en definition så handlade diskriminering om osaklig särbehandling. Tycker det förringar de som är utsatta för verklig diskriminering när man ska tjafsa om att det finns skilda förutsättningar som är fullt relevanta i sammanhanget. Som om det var någons elakhet som låg bakom att gamla faktiskt blir känsligare...

Dessutom är det bara rekommendationer. Nisse, 82, med hjärtsvikt kan fortfarande gå ner och sätta sig på resecentrum utan att ha något ärende där. Hans eget val. Men myndigheterna ger honom förmånen att kunnat göra ett informerat sådant.
 
Den där låten "jag ska göra en bädd av rosor". Vi har Rix på radion i stallet och den går ju hela tiden. Nu har jag jag fått den på hjärnan och jag hatar den verkligen :arghh: tycker den är så fruktansvärt dålig :yuck:
 
Lövblåsar. :down: Det är bara grus på gården, så varför använder de inte en liten sopmaskin och gör jobbet på 30 minuter i stället för att gå och blåsa med lövblås i flera timmar!?
 
Tentan nästa vecka är framflyttad ett par veckor. Kursen har vart skitsvår och nästa kommer hinna börja innan tentan blir gjord.jag kommer inte komma ihåg någonting 😭
 
Jag är sjuk (Corona?) :( Pigg nog att vara sjukt uttråkad, men svårt och andas och trött nog att fatta att jag måste hålla mig inne :down: Och framstegen är så sjukt små att jag inte kan förutse när jag får börja räkna mina 48 friska timmar :(
 
Jag måste erkänna att jag stör mig på alla äldre som drar på sig en jäkla offerkofta och ska gnälla för att regeringen har lite extra uppmaningar till just dem när det gäller coronasmittan. "Regeringen ska minsann inte komma och tala om för mig vad jag ska göra! Hrmsnsjdjs..... Det är åldersdiskriminering!" Lägg av för f*n... Visst är det surt att behöva hålla sig isolerad, men det är ju inte för att jävlas som de rekommenderar det.

Aaah! Jag håller med dig! Inte för jag hört nåt sånt själv, men i de där fallen är det väl bara för dem att knalla ut och beblanda sig med folk och sen tacka nej till vård då...

Tydligen är jag ett röv håll då jag inte vill umgås med pojkvännen på 2 veckor då han hämtar upp folk som kommer tillbaka från spaninen denna vecka...

Omoget av honom! Heja dig!

Jag är sjuk (Corona?) :( Pigg nog att vara sjukt uttråkad, men svårt och andas och trött nog att fatta att jag måste hålla mig inne :down: Och framstegen är så sjukt små att jag inte kan förutse när jag får börja räkna mina 48 friska timmar :(

Gissar att det redan är välstädat hemma hos dig? ;)
 
Gissar att det redan är välstädat hemma hos dig? ;)
Nej, det hade jag nog inte orkat faktiskt.. känner mig nästan frisk när jag ligger till sängs, men iom att andningen är påverkad blir jag trött så snart jag går upp. Annars har jag en del flyttpackning jag hade kunnat sätta igång med..
Hade jag varit frisk nog för det hade jag nog jobbat istället (kan jobba på distans)..
 
Jag måste erkänna att jag stör mig på alla äldre som drar på sig en jäkla offerkofta och ska gnälla för att regeringen har lite extra uppmaningar till just dem när det gäller coronasmittan. "Regeringen ska minsann inte komma och tala om för mig vad jag ska göra! Hrmsnsjdjs..... Det är åldersdiskriminering!" Lägg av för f*n... Visst är det surt att behöva hålla sig isolerad, men det är ju inte för att jävlas som de rekommenderar det.
Tja, är de så trötta på livet, att de vill riskera Covid-19, så... Synd bara att de kommer ta upp vårdplatser under tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 685
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 226
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 253
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
977
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp