Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

Grannen åkte precis iväg till sjukhuset för att föda barn, min bästa kompis kommer föda sitt andra barn vilken dag som helst. Jag är lite avvundssjuk, inte på det onda men den spänning som är när man vet att man snart får träffa sitt lilla barn och den häftiga känslan som är precis efter förlossningen.
Jag vill nog ha ett tredje barn ändå, men föder gärna och sen hoppar jag över första månanden, går det? :)

Blir en spännande dag idag att vänta på bebisnyheter.

Jo jag kunde sova en timma till lite senare.
Hästarna hade hö fortfarande när jag gick ut i morse, eller staplade kanske jag ska skriva för fy tusan vad kroppen skriker :crazy: Hästarna var lagom varma och såg ut att vara vid gott mod.
Den ena bädden får vi nog kassera 2/3 delar av men den andra räcker det nog med 1/3 och då har jag torv så att det räcker för jag har sex balar hemma.
Det var mycket vatten som runnit ur bäddarna i natt så det var bara att börja sopa i morse igen men det var bara en halvtimme så var det klart.

Jag är så tacksam att jag har min sambo :love::bow: När jag orkar så ska jag baka en god kaka till honom som tack för han är ett litet kakmonster. Kanske orkar jag göra det på den tiden jag har hjälp i morgon för jag lär inte kunna rida.

Tack för att du bryr dej :)

Vad skönt att allt ordnar sig till det bästa trots allt. Hoppas nu att smärtan ger lite vika också under dagen. :)

kl

Jag har en ynklig tjejja här hemma. Nu när hon väl blev frisk och började äta igen (åt som en häst ett par dagar från att som sjuk bara ha ätit 300 ml välling vissa dagar), kom nästa slag. hon verkar ha 4 kindtänder på G, är svullen i tandköttet, sover superilla igen, vill bara sitta i knät och vill inte äta. Hon bajsar ca 8 ggr/ dag och det är ljusgult, nästan vitt:crazy:

kl

Grannen åkte precis iväg till sjukhuset för att föda barn, min bästa kompis kommer föda sitt andra barn vilken dag som helst. Jag är lite avvundssjuk, inte på det onda men den spänning som är när man vet att man snart får träffa sitt lilla barn och den häftiga känslan som är precis efter förlossningen.
Jag vill nog ha ett tredje barn ändå, men föder gärna och sen hoppar jag över första månanden, går det? :)

Blir en spännande dag idag att vänta på bebisnyheter.

Jag föder gärna barn om å om igen jag med :) Men nu efter 3 veckor så kan man ju önska att tiden går fort... lillkillen sover aldrig på dagarna, hade så gärna velat ta en tupplur någon gång. Och på nätterna kan inte jag sova, för då ligger jag på helspänd för att han ska vakna.... typ....

Jag har ju tidigare skrivit om att jag längtar till dagiset här i byn är färdigbyggt och Emilia kn börja. Idag fick vi brev om att det är klart för start i april, men det kommer kosta 195 euro/ månad (utan mat) för halvdagar. Känns nästan för dyrt. Hur mkt betalar ni för dagisplats?

Det är ju typ 1 707 :- lite ungefärligt räknat.

Vi betalar ingenting för E nu ( studerar båda två ), men det lät ju hiskeligt för en halvdagsplats ( hur många h? ) och ingen mat =/

Skulle tro att det är 4 h/dag. Vi är ju inte direkt beroende av platsen, jag är ju hemma med Maja. Men jag tror det är bra för Emilia att få leka med andra barn.

Ja det är ju klart..

Om ni inte är beroende av platsen får ni helt enkelt väga fördel mot nackdelar, har ni råd och anser att behovet Emilia har är större än vad du kan ge hemma så tacka ja till platsen.

421 kr/mån, 15-timmarsplats men hon går bara 9

hur gick de med grannens barnafödande? :)

Verkar ganska mkt billigare i Sverige
Grannen fick sin bebis igår, men jag har inte pratat med dom än.
Kanske vill storasyster hellre vara med sin syster nu än komma in här och leka, eller så blir det precis tvärtom.

730 kr i månaden har vi betalat när han gått full tid.

Tiny: Skönt att det löste sig till slut.
Inte kul med översvämning i stallet. Har varit med om det två gånger.
Första gången i ett travstall som jag praktiserade i, då stod hästarna inne och vi såg det på morgonen. Så de stackarna hade stått i kalla blöta bäddar hela natten.

Andra gången var på ridskolan, ledningen till en vattenkopp hade gått sönder.
Det var verkligen vatten precis överallt båda gångerna. Inte kul alls.

Fast det blir ju jämförelse av äpplen och päron eftersom barnomsorgen i Sverige är extremt skattesubventionerad :) Så jag går mot strömmen och tycker det låter rätt billigt med 195 euro per månad för barnomsorgsplats utomlands! Priserna i Storbritannien lär ligga på väldigt många tusenlappar per månad.

Vi betalar 1260 kr både när äldste sonen gick fulltid och när han var femtontimmarsbarn. Och i vår kommun kostar en barnormsorgsplats egentligen någonstans i trakterna 120000 kr - 140000 kr per år om jag minns rätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5