Stor eller liten skola?

Och jag som har haft ett barn med vissa särskilda behov är jätteglad för att vi hade hen i den lilla landsbygdsskolan, det hade varit ren katastrof för det barnet att gå i en större skola.
Så bra!! Då funkar skolan som skolan ska. Härligt!

Jag har sett exempel från min verklighet (skolpolitiken) på barn som man inte orkat med i den lilla skolan. Pesonalen som skulle behövts för att stödja barnet hela skoldagarna fanns helt enkelt inte. så de andra barnen fick sin skolgång förstörd av ett barn med flera myrstackar i brallorna. Rektorn har de pengar hen har.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 333
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 572
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 073
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 860
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar