Det är inte så att han hoppas att relationen och dina känslor för honom ska utvecklas till betydligt mer? Om ni varit ihop i en månad hittills, så är ju förhållandet nytt ännu. Han kanske är beredd att ge det en ärlig chans, iom sina känslor för dig. Det är inte riktigt samma sak som att vilja leva så långsiktigt, det låter som en grov förenkling att dra den slutsatsen utifrån att ni fortsätter att ses hittills.
Igen, min reflektion utifrån inläggen i denna tråd. Jag såg inte den förra och känner ingen av er. Men ställ er frågan hur ni kommer att se på er relation om/när nån av er träffar nån annan. Nån som kan erbjuda ett förhållande där båda är kära i varandra, och allt det som du/han egentligen vill ha. Oavsett om det sker om tre månader, när du är gravid, när ni redan har barn ihop osv. Det verkar finnas en hej del scenarion som behöver redas ut, åtminstone i teorin, eftersom ert förhållande bör förbli bra även i det läget (om jag nu tänker på barnets bästa, främst. Finns inget barn så är det ju "bara" att göra slut och klippa banden, om det nu blir så.).