Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Gått till ett 10-tals olika
Okej. Kan du tänka dig att felet kanske ligger hos dig om du varit hos ett tiotal samtalskontakter och du inte fått ut något i samtalen med någon av dem?

När du sökte dig till hjälp, vad hade du för tankar om vad du skulle få hjälp med? Jag menar, inte ens den duktigaste psykologen kan få en att må bättre och vara lycklig. Jobbet får man göra själv, men de kan vägleda en dit.
 
Okej. Kan du tänka dig att felet kanske ligger hos dig om du varit hos ett tiotal samtalskontakter och du inte fått ut något i samtalen med någon av dem?

När du sökte dig till hjälp, vad hade du för tankar om vad du skulle få hjälp med? Jag menar, inte ens den duktigaste psykologen kan få en att må bättre och vara lycklig. Jobbet får man göra själv, men de kan vägleda en dit.
Ja felet ligger såklart hos mig
 
Jag har dejtat i ca 4-5 år nu, hittat två män jag blivit kär i, ingen av dem visade sig vara något pappamaterial. Nu har jag träffat en kille som är pappamaterial, men jag är inte kär. Ok att skaffa barn med honom ändå? Hur hade ni gjort?
Det låter som om du har väldigt bråttom, är det typ idag eller aldrig? (Ja, inte ordagrant, men...)

Tillägg: Skrev utan att ha läst hela den långa tråden, förlåt...
 
Du behandlar honom på ett att som du själv inte vill bli behandlad. Vad ger dig rätten att behandla honom illa?

Du vägrar att svara på frågan om du haft en ärlig diskussion om er relation, att du ser honom som oattraktiv men kan ställa upp på sex om han kan ställa upp som spermadonator. Jag tvivlar på att han är intresserad av den dealen.
Jag har sagt att jag inte är kär i honom men gillar honom, jag har varit ärlig vad förstår du inte?
 
Fast jag tror inte att någon vill leva med dig när de hela tiden behöver bekräfta dig, ditt utseende, ert förhållande och boosta ditt självförtroende. Det är inte en relation, det är någon form av snedvriden livscoach.

Jobba med dig själv först så går det enklare att ha friska relationer.
Ok 👍🏻
 
Samtal hjälper inte mig att hitta nån
Jo.

Om du är nöjd med dig själv kommer det att vara trevligare att umgås med dig och då blir det lättare att hitta både vänner och män att dejta.

Är man desperat och helst ville träffa nån igår så utstrålar man inte att den man träffar är unik, och att man är intresserad av den för dens unika egenskaper. Det skiner igenom att personen kunde vara vem som helst, och är fullständigt utbytbar. Väldigt få människor vill känna så, de flesta vill ändå ha en partner som valt dem med omsorg just för att de är de personer de är.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 167
Senast: Twihard
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 713
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 013
Senast: gammalek
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 783
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp