Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Fast jag tror inte att någon vill leva med dig när de hela tiden behöver bekräfta dig, ditt utseende, ert förhållande och boosta ditt självförtroende. Det är inte en relation, det är någon form av snedvriden livscoach.

Jobba med dig själv först så går det enklare att ha friska relationer.
Detta verkar snarare vara något slags medberoende än en kärleks- eller vänskapsrelation.
 
Jo.

Om du är nöjd med dig själv kommer det att vara trevligare att umgås med dig och då blir det lättare att hitta både vänner och män att dejta.

Är man desperat och helst ville träffa nån igår så utstrålar man inte att den man träffar är unik, och att man är intresserad av den för dens unika egenskaper. Det skiner igenom att personen kunde vara vem som helst, och är fullständigt utbytbar. Väldigt få människor vill känna så, de flesta vill ändå ha en partner som valt dem med omsorg just för att de är de personer de är.
Ok nu gillar den här mannen mig dock
 
Jag tycker det är respektlöst mot den andre i förhållandet. Om barn är viktigast just nu, går det att sköta på egen hand. Om det är viktigast att denne partner blir pappan, vore det på sin plats med full ärlighet och sedan en tids insjunkande hos er båda innan ett beslut om att skaffa barn kommer till stånd.

Det finns stora risker att ett barn blir till som får dåliga förutsättningar för att må bra i en situation med föräldrar som mår dåligt. De riskerna bör hanteras först.

Men vuxna får såklart forma sin egen framtid, det är en hygienfaktor tycker jag att båda går in i det med all information som finns hos er.
 
Blev gravid med en jag träffat i en knapp månad.
Inte planerat.
Blev katastrof kan jag säga.
Älskar min unge men när han var 14 Blev han Lvu:ad pga pappans och min konflikt
Har en bra relation med honom, men att skaffa barn med någon man inte älskar är katastrof.
Min son sa när jag flyttade ifrån pappan att vi aldrig fick bli ihop igen.
 
Ja, men du skrev att du gillade det med ditt ex som var attraktiv, kan du förstå hur det skulle kännas att läsa det om du vore den stackars kraken du är tillsammans med nu?

Ja, det är ju så jag försöker lägga fram det. Jag hade ju aldrig kunnat respektera eller ens umgås med någon om jag upptäcker att han sagt till sina kompisar att han ställer upp på sex, bara för att han känner sig tvingad men anser att jag är oattraktiv och har för oskön kropp för att jag själv skulle få ut något av det. Men hellre vara med mig (tröstpriset) än vara ensam.

Jag hade ju sett honom som en ofattbart oärlig rövhatt och aldrig velat umgås med honom.
 
Att "ställa upp på sex" fast man inte är intresserad eller attraherad är en typ av självskadebeteende.
Om det är något du länge gjort, tycker jag att du ska försöka hitta en duktig psykoterapeut och förbinda dig att gå hos denna i minst 1 år.

Den typen av problem vänder man inte på 5-10 samtal, det behövs ett långsiktigt samarbete för att ändra tankemönster och lära sig andra sätt att agera.
 
Ja, det är ju så jag försöker lägga fram det. Jag hade ju aldrig kunnat respektera eller ens umgås med någon om jag upptäcker att han sagt till sina kompisar att han ställer upp på sex, bara för att han känner sig tvingad men anser att jag är oattraktiv och har för oskön kropp för att jag själv skulle få ut något av det.

Jag hade ju sett honom som en ofattbart oärlig rövhatt och aldrig velat umgås med honom.
Ja, och självförtroendet hade fått sig en rejäl törn som varit svår att komma över.
 
Ja, det är ju så jag försöker lägga fram det. Jag hade ju aldrig kunnat respektera eller ens umgås med någon om jag upptäcker att han sagt till sina kompisar att han ställer upp på sex, bara för att han känner sig tvingad men anser att jag är oattraktiv och har för oskön kropp för att jag själv skulle få ut något av det. Men hellre vara med mig (tröstpriset) än vara ensam.

Jag hade ju sett honom som en ofattbart oärlig rövhatt och aldrig velat umgås med honom.
Ja, hu så sårande! HUUUR komma över en sådan diss?
 
Jag vill inte leva ensam.
Om två kompisar skaffat barn så är det ju inget förhållande och du är ju då en singel som bor och skaffat barn med sin kompis om ni väljer att bo ihop vill säga för det är inte säkert när två kompisar skaffar barn ihop bor ihop.

Om det är bo ensam du inte vill så finns det olika former av kollektivboende.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 167
Senast: Twihard
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 713
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 013
Senast: gammalek
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 783
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp