Jultråden 2021

Jag försöker hålla mig in i det längsta, så att det bli maximal stämning när vi väl är inne i december :D Risken för en tjuvstart är dock stor, har längtat efter mina favoritlåtar ett par veckor nu.
Jag resonerar som så att om jag varit frisk och sjungit i kör så hade vi redan börjat repa julrepertoaren. Praktiskt taget är jag SEN med julmusiken. (Dvs du också.) :p

Jag försökte fuska med att öppna en flaska enbärsmust igår men ICKE, sambon totalvägrade och kallade mig diverse tillmälen som inte följer tradition. Här händer INGET juligt innan första advent, minsann! :cautious::p

På fredag blir det i alla fall julmarknad nummer två!

Och jag har smygdruckit julmust- i November 🙈🙊

Jag med :d går å sneglar på pepparkakorna i kökslådan med :o

---

Idag har vi shoppat julbelysning till fönster inne. Vet inte vad man ska kalla det, men ser ut som en guldig cirkel med massa fina små gula lampor i. Väldigt mysigt och varmt ljus, ska ha i 3 fönster 🥰🌟🌟

När får man sätta upp sånt, julbelysning? Har sett en trädgård med ljusslinga uppe nu, jag ligger iaf klar i startgroparna 😁

---

Idag har vi shoppat julbelysning till fönster inne. Vet inte vad man ska kalla det, men ser ut som en guldig cirkel med massa fina små gula lampor i. Väldigt mysigt och varmt ljus, ska ha i 3 fönster 🥰🌟🌟

När får man sätta upp sånt, julbelysning? Har sett en trädgård med ljusslinga uppe nu, jag ligger iaf klar i startgroparna 😁
Typ nu :angel:

Nä men nån vecka före första advent kan man väl ändå få tjuvstarta.
Funderar på att dekorera sovrummet ganska snart. Det ser ju ingen annan utifrån om det är juligt eller inte :laugh:

Köpa får man såklart göra hur tidigt som helst annars blir det ju enorm stress i december 😁
Kan hända att jag råkat klicka hem en tomte eller två 🤭

Och jag har smygdruckit julmust- i November 🙈🙊

---

Jag högg in på årets Blossa nyss, god! Den känns mer glöggig än vad jag minns det varit de senaste åren. Brukar inte gilla starkvinsglögg men den här går nog i :)
:bow: Tack!! Jag visste att jag kunde lita på er :heart
Jag firar detta med att ställa fram årets Blossa.
Förtydligar: Bara för att titta på den alltså, eeeeh, ett tag eller så... :angel:

Nej jag tänker inte köpa en köksassistent så jag kan baka lussebullar när jag aldrig äter mer än tre eller fyra per år. Dessutom är de jag köper på Bröd&Salt mycket godare än jag någonsin skulle få till.

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 369
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 025
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 540
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar