Jultråden 2021

I kväll har vi haft en överläggning här hemma om när julstök ska börja. Jag vill börja typ nu. Har ett ovanligt starkt julsug i år. Sambon sa "vi kan väl försöka hålla ut till sista veckan i November, sen kan du få gå bananas"
Njaaaa......jag tänkte nästa helg (jobbar denna)

Och rar som han är svarade han "okej då".
Det är trixigt att få fram ljusslingor och lådor ur garaget så jag behöver hans samarbetsvilja.

Nej jag tänker inte köpa en köksassistent så jag kan baka lussebullar när jag aldrig äter mer än tre eller fyra per år. Dessutom är de jag köper på Bröd&Salt mycket godare än jag någonsin skulle få till.
Bara tänk hur många lussebullinköp på Bröd&Salt du tjänar in genom att inte köpa en assistent! Rent av så du kan köpa ett par extra per år och fortfarande TJÄNA på att köpa färdiga bullar i säg…tio år. (Och assistenten hade inte ens hållit i tio år, så låg kvalitet det är på prylar nu för tiden.:mad::p) :idea:

Kan meddela att Dufvenkroks blodapelsin-glögg, lättvarianten med 2,2% alkohol, var alldeles för söt för min smak. Den smakade varm fanta med en liten hint av julkryddor....

Utgångsläget är att jag är tråkig och alltid faller tillbaka på Blossas vanliga lättvinsglögg, alternativt starkvinsvarianten men den är kanske inte lika lyckad att dricka ur temugg var och varannan dag :p

Kan meddela att Dufvenkroks blodapelsin-glögg, lättvarianten med 2,2% alkohol, var alldeles för söt för min smak. Den smakade varm fanta med en liten hint av julkryddor....

Utgångsläget är att jag är tråkig och alltid faller tillbaka på Blossas vanliga lättvinsglögg, alternativt starkvinsvarianten men den är kanske inte lika lyckad att dricka ur temugg var och varannan dag :p
Haha, det där fick mig att bli lite sugen dock!!

Det här året känner även jag starkt för julen och längtar efter helgerna! Har slutit ett avtal med barnet att julpynta i helgen :D jag tycker det är tidigt men det är inte en tillräckligt bra anledning att låta bli när vi båda vill. Eftersom vi har väldigt skralt med julpynt blev det en tur till lokala inredningsbutiken för att bättra på förrådet med julgranskulor och köpa någon tomte. Drabbades av akut tomtefeber och köpte 4 stycken.

Bifogade filer

• IMG_20211109_112030.webp
    IMG_20211109_112030.webp
    123,4 KB · Visningar: 34
Det här året känner även jag starkt för julen och längtar efter helgerna! Har slutit ett avtal med barnet att julpynta i helgen :D jag tycker det är tidigt men det är inte en tillräckligt bra anledning att låta bli när vi båda vill. Eftersom vi har väldigt skralt med julpynt blev det en tur till lokala inredningsbutiken för att bättra på förrådet med julgranskulor och köpa någon tomte. Drabbades av akut tomtefeber och köpte 4 stycken.
Men åh vilka söta 😍

Sambon tyckte den smakade varm apelsinjuice. Jag tyckte det var en blandning av medicin och multivitaminjuice från slutet av 90-talet, juice jag inte ens tyckte om som barn. Däremot älskar jag dufvenkrooks hjortron, så ska nog inte uttala mig om sötsliskigt 😁

Sambon tyckte den smakade varm apelsinjuice. Jag tyckte det var en blandning av medicin och multivitaminjuice från slutet av 90-talet, juice jag inte ens tyckte om som barn. Däremot älskar jag dufvenkrooks hjortron, så ska nog inte uttala mig om sötsliskigt 😁

Min sambo älskar också den hjortronsglöggen, tycker mest den smakar socker och inte hjortron :p Dufvenkroks saffransglögg funkar för min del, den är helt okej!

Alltså, jag har så mycket olika julfika o julgodis redan så jag måste sluta med "1 av alla" att ta med till fikan på jobbet pga för mycket 😆

Går all in så fort det går att handla! Hemma äter jag julknäckebröd (tre olika sorter) med rökt ost + fikonmarmelad, rödbetssallad + lökkorv och pastej + smörgåsgurka. Det SUPERGODA julsmakande teet som jag blev tipsad om i tråden (måste leta upp vem om du inte läser o ger dig till känna?!), YogiTeas Classic som verkligen smakar pepparkaka! Dagtid dricker jag ett helt underbart smaksatt julkaffe jag hittade på Vellingeblomman (innan julen öppnade dock, måste dit igen!). Väntar bara på att rätt skivade julskinka i liten förpackning ska finnas på mitt Ica så ska jag köpa äppelmos också. Nomnom!

Julfika just nu är: saffransgifflar, pepparkaks- resp saffransminimuffins från hägges, saffrandrömmar, ballerina julstjärna, pepparkaksbites från något danskt märke, juleljus original, Marianne original.

Julmusik så gott som hela tiden även på jobbet, med inslag av favoritpoddarnas nya avsnitt i bilen ibland bara 😁

Liknande trådar

Hemmet Har vi ingen jultråd för i år eller har jag missat den? Idag är det dags att börja julpynta hos mig! Har flyttat så det blir kul med...
19 20 21
Svar
418
· Visningar
14 369
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 026
Senast: Milosari
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 364
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar