Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

*kl*

bvc-besöket avlöpte under vilda protester:D
Snäckan gillar inte att vara naken någon annan stans än hemma- precis som sin mor:o

69 lång och 8630 tung, exakt 600 mer än för en månad sedan 6 ånader oh 10 dagar idag:)

u.a med andra ord och väl utvecklad motorik.

kl.
Idag har vi varit och hämtat libero up&go-boxen på lindex.
Fick lite blöjor och bindor, strumpor, varuprover och en leksak.

Och vi har testat lite nya smakisar också.
Hittills har vi provat potatis, morot, palsternacka, äpple, banan, plommon och imorgon ska jag ånga och passera broccoli och gröna ärtor som jag ska frysa in.
Hon ska få prova gröt snart också, men jag känner ingen brådska :).

Och imorgon ska vi åka och simma igen, vi gör typ inget annat hehe :p.
Simmade i lördags och i tisdags också :laugh:.
Men det är bra mycket roligare än barnvagnspromenader iaf.

Nja... man kan leva utan boxen om man säger så :D.
Blöjorna var ju bra, men resten var ganska värdelöst.
Ingenting jag skulle köpa :p.

kl

En riktigt ynklig gnällig Chelsea på fikaträffen idag. När vi kom hem fick hon ligga naken, och bajsade ner hela filten :p nu ligger hon på en ny filt och ser sååå nöjd ut! :D

En bajs på tvären gör ju ingen glad:p Hon är ursäktad:D
Snäckan sover fortfarande efter en skön promenad hem, och ikväll ska vi ha nakenterapi inför bad på måndag.

Moa ligger och skäller på mig för att jag inte tar upp henne, är nog dags nu ;)

igår hade vi en lång dag minst sagt.
Steg upp vid halv fem, var på gekås vid 09.30, åkte hem vid 16.30, kom hem vid 20.. Lade oss vid 23.30

Moa var så osannolikt sjukt magiskt duktig! sa inte halv sju i bilen varken dit eller hem, satt i vagnen på en sån babyinsats-vagn hela tiden och spanade runt,pratade med allt och alla och var lika skitglad som alltid!

Jag hoppades att hon skulle bli trött på kvällen efter dagens alla intryck... bålfel. Hon tog igen allt stillasittande när vi kom hem, låg i gymet och sprattlade, ålade och snurrade som en galning! sen blev hon trött allafall haha! 6 gånger åt hon inatt. :crazy:

Idag: kom den ena f-grupp en hem till oss, fullt ös med 4 bebisar. De åkte vid 14.30. 15.00 åkte vi till den andra f-gruppen. 16.00 BVC

7510g
67,5cm
43,8cm

När hon låg på vågen såg jag ut såhär:crazy::eek:
Upp bara 230gram på tre veckor! men det var normalt att de står stilla sa hon, men ändå. Gick även igenom det de ska kolla på 6-månkollen och hon gör allt det så det var skönt att inte behöva oroa sig för det.

Sen när vi kom hem satt en kompis i bilen och väntade på oss, så en fika med henne blev det med.

Imorgon kommer vet och ska kiroprakta sig på min kamel, och laserbehandla henne. Spännande!

Moa har blivit grymt hårdhänt! hon har kommit på nu att det låter om man slår på folks bröstkorg, och sin egen kropp, Så hon drar i med handflatan på skinnet och knytnäven på sig själv! dra i underläppen på andra är en hit med:cool:

Blev trött av att läsa ditt inlägg :D
Hittade ni mkt roligt i Ullared då??

Jag sitter och dricker hett te, fick så ont i halsen på kvällskvisten och är helt offi kroppen! Undra om C också börjar bli dålig, därav allt gnäll? Hon var bara glad en stund efter mitt förra inlägg, sen började gnället igen...
Hoppas vi inte smittade ngn idag på fikat bara! :crazy:

Hoppas jag inte blir sjuk, är ju MF final på lördag och mina föräldrar ska komma! Varje helg sen MF startade har antingen ngn av dom eller oss varit sjuka, de längtar ihjäl sig efter sitt barnbarn! :love:

Vi är pigga som få i alla fall, och de hade ju inte så mycket närkontakt så det är nog ingen fara:)
Hoppas du håller dig pigg och kry! Du måste i alla fall vara frisk på måndag, så jag slipper vara ensam och mol allena med otäcka främlingar på babysim:eek: (vaddå självisk:D)

Ni verkar ju ha haft en toppendag på ullared :laugh:.
Spöstraff till dem som varit till ullared utan att rapportera vad de handlar, bara så du vet ;).

Jag och Molly har badat idag och det var så jäkla mycket sportlovsfirande ungar i simhallen så Molly är helt däckad av alla intryck stackarn.
Vi ska bara mysa och och känna lugnet nu i två dagar medans hennes pappa åker finlandsfärja :p.

Molly har blivit helt vild och galen när man ska byta blöja eller klä på henne.
Rullar från mage till rygg mage-rygg, heeela tiden och drar i river i saker.
Blöjorna som låg i en fin hög på skötbordet är ett minne blott, man kan inte ens ha en handuk liggandes där :p.
Och man kan inte lämna henne i babygymmet ens en kort stund för hon trasslar in sig i det och blir skitförbannad på ett litet kick.

Och hon tränar ständigt på konsonanter också, just nu hör vi inget annat än Töhttöhh Töhht Töööhhh härhemma :D.

ska jag berätta ALLT???!!!:eek:
:D

Moa fick inte så himla mycket faktiskt, shoppade ju på mig kläder upp till 84 när den lokala klädaffären konkade. Men 2 par byxor, en Sverige-dress (som ska bäras på semestern på Bornholm i sommar:D), en skallrabitring, halksockar.

Till min syster som fyller år snart köpte jag en gul dildo som det står happy birthday på!

Inredningsgrejer och sånt skit, superfina "halva" zinkhinkar, liksom platta på hälften - för 25 spänn!

Hästen fick 2 täcken, ett vinter för 349 och ett ofodrat Centaur regn för 299kr. Fanns inte så mycket på hästavdelningen tycker jag, känns som det fanns mer innan de byggde om:(

jo, äntligen köpte jag en rockstarbaby nappflaska!

Glömde ju berätta att hon fick vaccination igår med, gick hur bra som helst! Så skönt att hon inte blev ledsen, det hade jag inte pallat så trött som jag var:crazy:

Igår somnade hon redan vid 20, låg på soffan och sov. Lade henne i sängen vid 21.30, när jag la mig vid 22 vaknade hon och fick välling, somnade ifrån den efter typ tio sutt. Vaknade vid 01.05, fick nappen och somnade om till 03! sen vid 05 var det dags att kliva upp enligt henne.. men efter sömn från och till klev vi upp vid halv tio istället:D

blä det snöar för fllt här idag igen, blääääää

kl

bajsfråga :D

Från att ha bajsat max 1g per dag så bajsade C först ett jättelass i går, sen ett jättelass i morse. 1h senare lite till, och 1h efter igen lite till.
De 2 senaste har varit mkt luft men lite men vattnigt innehåll.

Gnällig i går, gladare dag. ingen feber och äter bra....??
Supernöjd efter varje gång :D

tuggar och gnger på allt gör hon också, blir som manisk och ska äta upp allt!

glömde säga att hon sovit himmelskt i flera dagar nu, sen hon fick börja gå o lägga sig tidigare och sova ensam tills vi går o lägger oss. sov 19.30-6.30 i natt med 3 matuppvak. sen somnade hon en sväng mellan 8-9 också!

har ingen rullgardin, men ska skaffas idag. se om hon sover längre på morgonen då. nu vaknar hon o stirrar på fönstret :D

Tänder på g kanske?
Men om du är lite krasslig kan det ju vara det också.

Haha känt efter tänder hela dagen :D

Ja funderar också på om det har med min krasslighet att göra. Jag mår dock bättre idag :banana: så fortsätter det så här så blir det babysim på måndag :D

Du och lillskruttan blev inte smittade väl??

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 952
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25