Islandshästtråden 2 - bilder, snack & frågor om isisar!

Jag är sugen på att sätta upp en i min vinterhage, mest för att det vore lite mysigt att ibland kunna se dem. Men det beror på om mitt wifi räcker dit jag vill sätta upp den.
Jag är också osäker på om wifi räcker till min hage, den är längst bort och bakom en bergsknalle, håller med om mysigt att kunna kika hur hästen har det 🥰

Igår hade jag bortaträning igen, ska tävla i samma gren som min tränare nästa helg så det är ju lite kul, v2, jag kunde inte riktigt få trav i höger varv så det är dock lika bra om vi inte går till final och bara behöver visa oss i vänster varv 😂 Vi är också med på t3, målet generellt är att rida programmet utan stopp, men vi har inte varit på varken anläggningen eller i det ridhuset förut och man får inte lov att visa hästen ridhuset på morgonen före tävlingen börjar så om han blir osäker är det helt förståeligt.

Jag har tänkt att jag ska locka fram lite trav från Frasse som bara vill gå i skritt, tölt eller galopp nu när ridbanan äntligen börjar bli isfri. Jag började lite smått att longera över bommar. Hade bara 2 st idag, så svårt att säga vilken fotflyttning han faktiskt hade över, men det var tölt före och efter. Tänker att nästa gång lägger jag upp tre eller fyra. Jag funderar dock på vilket avstånd jag ska ha och om jag ska lägga dem på rakt spår eller lite böjt? Någon som har något tips? Idag låg de rakt på ena kortsidan och jag följde med honom (utanför bommarna) så det blev som en halvcirkel och så rakt över bommarna.

Det är så kul att jobba med denna lilla häst! Han är så nyfiken och villig att testa det jag hittar på och lättlärd som sjutton. Synd att jag inte vet hur mycket och vad han redan är tränad på!

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
6 395
  • Låst
Islandshäst Jag har sökt men tror inte det finns en dedikerad islandshästtråd, och många ämnen har trådar som är väldigt gamla, så tänkte vi som...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
113 908
Senast: Fazeem
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 066
Senast: Halcyon
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 096
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka