Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Hihi vi var busiga idag på babysimmet, men det såg vi först när vi skulle duscha: man fick inte fota inne i simhallen utan tillstånd :o:rofl:
Men det var värt att gå emot lagen, fick jättesöta bilder haha. Bildbevis kommer snart!

Kanelbullen: ni kom faktiskt med på ett par bilder, hoppas ni inte stämmer oss :D. Vill du ha dom??

*hmmmm* Är ni mångmiljonärer:devil:

Vill gärna ha bilder:)

Kpist verkar inte bara sakna internet, utan även telefon:D Om jag inte hört ngt imorgon, eller hon dykt upp här får ni fika utan mig, och om någon saknar mig massor kan jag fika på torsdag, annars får ni bärga er till nästa onsdag:D

Gaaaah, vad otäckt med bilen!!! Vi promenerar vi, känns ganska tryggt bortsett från snörasen...

Här kommer en liten badtjej! (inte så liten dock, ser enorm ut på vissa bilder haha)

30574988.jpg

Vilken söt liten fisk!
Imorgon ska vi bada, längtar så!

Jag saknar inte telefon, jag är bara lite virrig med att svara, och nu har jag t o m (nästan) internet! Lånat ett mobilt som går i slow motion, men jag har iaf kunnat läsa ikapp. :)

Jag kan lika bra/dåligt på onsdag och torsdag. Så ta torsdag! Ska göra mitt bästa för att kunna komma - snart börjar jag prata som en tvååring på heltid!

Jag kan också guida en lantis till storträffen om det behövs, åker kommunalt. Och räkna inte med en barnvagn på oss. ;)

Yeeeeeyyyy!!!:D Jag får fika! Förstå vilket socialt behov vissa har:D
Hoppas du kan dyka upp, vems tröja ska vi annars bita i?

Hon är så häftig:D Snäckan sov två timmar efter det där, sensationD

mitt barn låter som kalle anka!!! och hon slutar inte!!! hon är galen! hahaha :rofl:

Haha det får vi höra på torsdag då :rofl: Lykke Anka !

Då bestämmer vi torsdag alltså, kul :banana: Vi ses på cafet då som vi disk senast?

Chelsea somnade i bilen, men vaknade hemma igen.. pigg! :eek:

Vi har börjat med kvällsrutiner nu här hemma.(ca tider! )
kl18 kvällsmat (just nu amning, grötsmakis)
kl 19 bad alt "rengöring", pyjamas på. inne i hennes rum.
kl 19.30 aning o insomning ivår säng
kl 20.00 jag lämnar henne när hon somnat och har egentid m sambon i vardagsrummet.
'
Innan har vi alla lagt oss samtidigt, vi kollat på tv i sängen på låg volym medans C somnat in.
Nu kan vi sitta o prata o slappa lite själva. Fått gå upp o natta om 1 max 2 ggr. I går sov hon 2.5h helt ensam i sovrummet. :idea: Sovit fint på natten med, vaknat kanske 2ggr för snutt.
samsovningen fortsätter vi med medans jag nattammar.

Vaknar runt 6.45 -7.15 varje morgon, helt ok för mig!

Jopp, ses på caféet!

Visst är det skönt med lite egentid på kvällen?

Ja! Att vi inte gjort så förut?? :eek:
Bara att kunna prata med normal röst haha. Jag har lätt för att vara tyst och försiktig men min kille tänker inte riktigt lika långt :angel:
Sen att jag måste springa upp till henne en eller två gånger gör inte mig någonting, hon somnar om direkt. Dock måste jag in med tutten, då hon ligger i vår säng. Sen när hon ligger i sin egen med tassarna på kanske det kommer räcka att gunga henne lite.
Men som sagt, så länge jag nattammar så vill jag inte in och försöka få henne att somna om själv, utan vi tar den kampen sen när jag slutar med amningen :p

vilken mysigt kort, ser jättehärligt ut

Nu har Moa vänt tillbaka äntligen, vet inte om hon gjort det innan, men jag lämnade henne på mage, vände ryggen till och vips låg hon på rygg! jag såg ut såhär :eek:.........:banana:

igår fick potatis och majs smakis.. det var INTE poppis!! skitäckligt tyckte hon haha, men vi ska prova lite ikväll igen.

Jag blev ju galen av att hon var vaken till midnatt, så jag var tvungen att ta tag i det. Det är väldigt skönt att hon somnar vid 20-tiden, jag blir en något bättre mamma av det känner jag
Jag smyger bara när hon sover på dagen, då är hon ruggigt lättväckt, och annars är hon grinig hela dagen.

Det är svårt det där, vi låter inte så mycket (trot eller ej:D) så det är säkert lite väl tyst ibland, men det känns korkat att börja vråla bara för att. Och jag hatar höga ljud, särskilt när jag är trött.

Då får ni nog bita i min makes medstudenters tröjor, jäkla grupparbeten.

Jag smyger bara när jag behöver att ungen/ungarna sover. ;) Förstås då de är som mest lättväckta också.

Hellre Kalle Anka än Anna Anka...,,maken till läskig röst finns inte
Snäckan ligger och drar in luft hela dagarna nu, låter knäppt

Om nu kpist ändå hade ett par studenter över, tänkte jag att det var bäst att passa på:D

Haha. Jag vet inte om det är något att ha alls faktiskt. Kanske hundmat? ;)

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 952
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25