Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha! Chelseas tonårsrevolt blir att heja på GAIS eller, ve och fasa, inte intressera sig för sport alls?!
halvt rumsren vissa dagar, men långt ifrån blöjfri. Bara toaletten som gäller, potta är för bäbisar enl snäckan
:.
Skakar liv i vår mkt gamla tråd... för nu är ju våra höstbebisar snart skolbarn! Eller har era redan börjat?? (Ok sexårsverksamhet heter det ju..)
Hur fungerar inskolning etc på era skolor?
Vi tycker att vår skola gett oss väldigt lite information inför skolstarten faktiskt!
Vi vet att de börjar i morgon och ska gå 9-11. Sedan torsdag och fredag 9-12. Det kallas inskolning.
Och att vi har föräldramöte i morgon kväll.
Inget mer! (Ja litet välkomstbrev till barnen, en fin dikt och en liten sommaruppgift, den delen var jättebra!)
Vi gissar att vi ska vara med i skolan i morgon, då det bara är 2 h. (men sedan då, ensamma på torsdag?)
Har efter egen reasearch fått veta att vi i morgon får en lunta papper med info, tex hur fritids fungerar ... Och vi som anmält att vi behöver fritids ett par h redan på torsdag.. men de har inte bett om schema eller ngt...
Nu låter jag negativ, det är jag väl eg inte det är en jättebra skola! Men ska ta upp att de kanske bör ha lite mer info inför skolstarten, vi är många som aldrig gjort detta förr liksom hehe. Men men i morgon får vi väl veta mer hoppas jag
C själv är jättenyfiken vad gäller skolan, tror hon är lite nervös men det erkänner hon inte Hennes bästis ska gå i samma klass, och även två tjejer från dagis. Så hon har lite trygghet med från början.
Det som kan bli en chock är nog att gå från litet dagis (24 barn på hela dagis, 12 på avd.) till en klass med fler barn än så i bara den, och färre fröknar...
Men känner jag C rätt så kommer det gå bra :-D Vi har ny väska och nya kläder bara för denna stora dagen, även jag är lite pirrig!