Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!
Kul att det går bra på dagis och så, och jag vet precis vad du menar med att allt är äckligt, Moa hade en sån period för ett tag sen också. Nu är det mer att allt luktar hundfis... "vad är det som luktar? Luktar det hundfis?"
Hon går på dagis 8.30-11.30 varje dag utom de nätter när jag jobbar, då går hon till 13.30, otrolig skönt att få sova längre då och att slippa göra mat till henne och bara tina upp en matlåda från frysen till mig!
Hon är väldigt glad över att bli storasyster och pratar, klappar och sjunger för bebisen. Hon har ju också en bebis i magen såklart
Hon säger att den ska heta Kalle, men det får hon nog inte igenom!
Hon är blöjfri på dagarna när vi är hemma, utom när vi åker iväg nånstans eller går ut. Förut har hon INTE velat vara utan blöja på dagis men det börjar lossna nu och förra + denna veckan har hon kissat på toan även där. Hon gillar dock inte att bajs på potta/toa utan håller sig tills hon får blöja på.. När vi är hemma händer det aldrig olyckor, hon är väldigt duktig på att säga till. Nackdelen är att hon tycker det är jättekul att kissa på toan (hemma) och säger typ en gång i halvtimmen att hon vill kissa, och ofta kommer det inget iaf.. blir ett evigt springande
Hon sover fortfarande illa, såklart.. vaknar 3-5 gånger per natt, ibland somnar hon om fort men ibland är det som inatt, när hon låg vaken en timme.
Hon babblar ju konstant och väldigt bra, och säger sjukt roliga saker hela tiden och har så roliga uttryck! Ofta blir det för mycket och man skulle vilja trycka in en strumpa i truten på henne så hon blir tyst en stund...
Sjunger jättemycket och har helt rätt melodi, den senaste hon har lärt sig är Idas sommarvisa, typ hela! Och så sjunger hon mycket på en låt ur Ronja rövardotter, den vid lägerelden.
Hunden är hon väldigt glad i, och kommer säkert bli hundförare när hon blir stor! "Harley gå ut! Jag släpper ut honom han kissade, duktig kille, sitt, sitt SITT SÄGER JAG! (hundjävel) " osv
Jga vill också playdejta