Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

asså, comfort, berättade du någonsin din förlossningsberättelse? haha. eller ja. du hajjar. jag tror inte jag läst det iaf?

sen har jag mailat på en till vagn att ha som INTE stallvagn, svart o rosa :d

öhhh ja du det minns jag ju inte nu, det är ju 30 minuter sen jag mailade o har tagit bort fliken :p

hahaha antagligen! :D

comfort: jamen se där. fast jag kan ha läst det. men jag kom på att du skrivit nån gång att du inte ville avskräcka alla så jag väntade mig mkt värre :rofl:

ja asså haha jag menade ju inte så!
men du vet jag tänkte á la amerikansk tv o hej kom o hjälp mig :p

:D

Nästa barn ska jag föda i USA har jag bestämt:laugh: . På förlossningskliniken i TV har de ju knappt ont, måste vara sjukt bra smärtlindring de har där!

jag lyckas bara se såna avsnitt där dom vill dö typ o bara skriker o gråter o vägrar krysta :p

haha jag tror aldrig jag lyckats se ett sånt avsnitt! bara att de ligger där och har hur trevligt som helst och vips ska de krysta ut ungen och att de ibland inte ens känner krystvärkarna:eek:

Påtal om förlossning, jag har tittat på en nu en kvart, och under den tiden kom det 11 barn!!!

Kanske borde tillägga att det gäller Platys i akvariumet! :D

Ja kunde man pluppa ut dom lika enkelt som en fisk så skulle jag nog kunna göra det igen, men med förlossningen starkt i minnet så... neeeej inga fler barn :D
Just nu känner jag att jag är såå nöjd med ett litet underverk :love:

Tycker vi sthlmsmammor ska börja fundera på vad vi ska hitta på på vår stora höstmammeträff i april!

Tycker vi ska ha ett utomhusalternativ och ett inomhus, man vet ju aldrig med vädret.
Och mat är väl ganska bra, med tanke på våra långväga gäster.
Sen behöver de ju guidning, vissa direkt från tåget gissar jag på så de ej går vilse :D så vi får bli fadder till varsin utböling tycker jag. Comfort var väl redan i sthlm, men bör väl också mötas upp?

Men vi ska alltså komma på :

Plats 1 vid fint väder
Plats 2 vid dåligt väder
Ev annan mötesplats

En fadder till varje utböling (:D) som sinsemellan bestämmer tid och plats för möte.

Gud vad kul det ska bli!!

Sen kanske vi ska skicka en lista till varandra med namn och telefonnummer, ifall ngn går vilse och så där. Så alla som ska träffas 23 april pm:ar mig med namn och tel så fixar jag en lista till alla oss sen.

De jag vet hittils ska träffas är väl:

voltis
Kanelbulle
kpist
breccia
comfort
b_o_r
nisse

Tycker vi sthlmsmammor ska börja fundera på vad vi ska hitta på på vår stora höstmammeträff i april!

Tycker vi ska ha ett utomhusalternativ och ett inomhus, man vet ju aldrig med vädret.
Och mat är väl ganska bra, med tanke på våra långväga gäster.
Sen behöver de ju guidning, vissa direkt från tåget gissar jag på så de ej går vilse :D så vi får bli fadder till varsin utböling tycker jag. Comfort var väl redan i sthlm, men bör väl också mötas upp?

Men vi ska alltså komma på :

Plats 1 vid fint väder
Plats 2 vid dåligt väder
Ev annan mötesplats

En fadder till varje utböling (:D) som sinsemellan bestämmer tid och plats för möte.

Gud vad kul det ska bli!!

Sen kanske vi ska skicka en lista till varandra med namn och telefonnummer, ifall ngn går vilse och så där. Så alla som ska träffas 23 april pm:ar mig med namn och tel så fixar jag en lista till alla oss sen.

De jag vet hittils ska träffas är väl:

voltis
Kanelbulle
kpist
breccia
comfort
b_o_r
nisse

Detta låter ju helt perfekt :D.
Nån får gärna möta mig på tåget.

Xandoor då? Längesen man hörde från henne...
Undrar om hon vill hänga på?

Nja inte tåget, men kan möta upp vid tåget :D vilken tid kommer den in? Så vi vet ungefär vilka tiden vi pratar om också :p

Alla som vill får självklart hänga på! Ju fler desto roligare :banana:

23 april, undra om det är väder för att sitta ute? Varit kallt så länge så minns inte när det börjar bli varmt haha.
Utomhus fik/servering eller en park. Park vore så mysigt, stooora filtar och så kan man kanske köpa ngt i närheten att äta :love:

Jag kan ju också möta folk vid t-centralen vid behov, enkelt för mig som ändå bor nära och åker kommunalt:) Annars kan jag flytta mig dit ni landar:D

Kungsträdgården kanske? Då kan man vid väderkris ta sig till Gallerian för inomhusmat.

Mitt namn och nummer har du ju redan, lilla schlagerfantast där:D

om ni vill, kan jag annars försöka boka bord åt oss på nåt ställe, som gillar 7 barnvagnar eller fler:rofl:

Senast ändrad:

Haha ja det är ju just det där med minst 7 barnvagnar inomhus :D därför jag tänkte om ngn vet ngt ställe som skulle funka för det.

Kungsträdgården är ju annars centralt och bra! Så det är ju ett bra utomhus alternativ!

Vaaa tycker du att jag sms bombade dig igår om schlagerna elllerrr.... :devil::D tänkte bara så du inte skulle missa din lilla heting där! :rofl:

Det var toppen, sambon är så oengagerad och jag måste ju ha någon att tjafsa med:D

Har du kvar mitt telenummer eller? Jag har iaf ditt :p.

Idag när vi skulle åka hem från sommarstugan så körde sambon av vägen rejält. Skitläskigt var det, bilen stod på högkant :crazy:.
Men vi klarade oss alla tre och bilen också.
Men det var inte kul att stå ute i tio minusgrader och vänta på traktorn, tur att jag alltid har en fleecefilt i bilen ifall det skulle ske olyckor som denna annars skulle Molly nog frysa rejält.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 952
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt