Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

Sv: Höstmammorna 2009 #2- Fortsättningen!

skenet bedrar;)
men jag är inte så farlig egentligen, det märker ni den 23 april!

Trist, jag har så få riktigt farliga bekanta att skryta med;)

Voltis, pm:a bilder:D :bump: ingen vila här inte:D

På väg :D
Lägger inte in några här, ni som är mammor till motiven får välja om ni vill lägga upp ;) Jag är snäll haha.

Rädd om livet, menar du?:D

30540750.jpg

Snäckan in da house:D

Förresten sov lilla C riktigt bra inatt, det var en kort utvecklingsfas ;).
Jag vaknade fler gånger än henne haha.
Så idag är jag piggare, dock snorigare istället så lite mör. :p

Idag ska vi prova ngn ny smakis men inte bestämt mig för vad.. palsternacka eller morot tror jag. Kommer nog blanda med potatis i så fall, då hon känner igen den smaken nu.
Hon grimaserar fortfarande när hon får första skeden, men allt slinker ner! :D

Haha vaaad menar du med det? :D
Lika matglad som sina föräldrar, passar perfekt in i familjen :p

Just vart i affären men glömde köpa palsternacka, som vi tänkt prova. Blir morot blandat med potatis tror jag istället!

jag måste ge min unge mer mat :rofl: alltså hon äter ju MASSOR men hon har planat ut igen på kurvan (suck...) så nu ere bara mörsha på med massor av mat o börja blanda ihop all världens jox!

i övrigt var hon u a på 6månaders kollen ahha :p

Och min tös vill inte alls ha nån mat.
Blä säger hon :p.
Bara bröstmjölk och vatten som duger :D.

Men det går ingen nöd på henne.
Var på bvc idag:
Molly 5½ månad:
Vikt: 7200 g
Längd: 67 cm
Huvudomf: 43 cm

Följer medelkurvan :).
Fick 2 sprutor och skrek till litegrann, och skrattade sen.
Läkaren tyckte att det var en tålig tjej :D.

001.JPG

Vi har kontroll nästa onsdag, blir intressant:)

Rekommenderar Lasagne om du kan tänka dig burk, MYCKET poppis här, men kan ju varna för att det luktar tämligen illa när det kommer ut andra vägen...Klart värsta blöjan hittills:eek::D Den verkar smaka lite mer än de andra burkarna har gjort, och luktar inte kattmat från början.

Vi blandar burk o eget, hittills har hennes favorit varit pasta med broccoli - det luktar INTE gott :crazy: nu ska vi dock se till först o främst att hon kirrar grundsmakerna typ :p

men åh det har jag nog inte skrivit? jag måste byta ut alla nappar nu, luckan låg o höll på o skulle sätta in nappen själv och själva "bygeln" eller vad man ska säga fastnade mellan tandraderna typ, så sjukt läskigt, hon vart så ledsen! stackarn. alltså mitt barn har världens största gap det bara är så...

kl

nu ska vi iväg och köpa badbyxor :banana: babysim here we come!
mina egna badkläder har jag fortf inte provat... så blir ev panikhandla det på måndag haha.

Visst ska det bli roligt! Vad blev det för märke och färg på badbrallorna?

oh söt hon är alltså, helt gudomlig!

gäsp, ännu en skitnatt. Och imorgon åker sambon iväg en hel vecka:crazy: vet inte hur detta ska gå, för det är det att han tar henne på kvällarna som gör att jag inte har gått in i väggen känns det som:(
Men det får väl gå på nåt sätt, hästen kommer få mycket mer uppmärksamhet nu, syrran kommer få vara mer barnvakt, vi ska till Ullared, mammaträff *2 och bvc:D

Jag tror att hon är i ett sånt däringa utvecklingssprång nu. Hon vill INTE ligga i gymet länge alls, inte sitta i knät ibland sover inte på dagen lika mycket (i förrgår var hon vaken från 15 - 22!). Hon står helt plötsligt grymt bra i knät. Ställer man henne och bara håller henne i händerna för balansens skull så kan hon stå i 40 sekunder (klockat;))! Hon byter grejer mellan händerna för full rulle med. Om hon bara kunde lära sig att rulla tillbaka till rygg skulle jag vara en väldigt glad mamma:D

Hon pratar jämt. Inte tyst en sekund. Hon tränar skyhöga IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII, kör bil i olika tempon vilket resulterar i olika tempon på salivforsen med, aoaoaoaoooooaaaaaaaaaa, eeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjeeeeeeeeeeeejjjjjjj, har börjat med hårda vokaler med, bababab, dadadad osv. Och när hon är lessen låter det som hon säger mama:p
Igår på föräldraträffen var det bara hon som hördes, pfffftttttt pfffttttt *spott spott*

När jag är riktigt riktigt trött (som idag) tål jag inte hennes ljudträning, känns som jag har en liten eskimå som ger upp sina försöka att hacka sig ut ur huvudet och exploderar istället:cry:
Men det är ju bara att bita ihop, hon är ju så underbar!!

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 952
Senast: Human
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 922
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 524
Senast: Spike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt