Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

"Jag har hittat superfina ridskor! Vad är detta för sort tror ni? De blöder vitt (påminner om mjölk) och luktar lite svettig fot. Runt omkring finns Tall, Ek och Gran (Stockholmsområdet)"

Riskor, alltså svampar. Inte ridskor. Blev lätt förvirrad där ett tag, särskilt som det inte var några ridskor på bilden utan just då en riska..
 
DÅDET:Tolvårig flicka körde på sin elsparkcykel – då slog den vuxne mannen till.

En rubrik i en tidning. Alltså ingen felskrivning eller läsning av mig men tyckte den passade bäst i den här tråden. Tog flera gånger innan jag fattade vad som menades. Vad körde hon på sin elsparkcykel med? Varför körde hon på den? Och varför slog den vuxna mannen till just då😵‍💫
 
Svtnyheter:
”Lag för ägg ska minska skadegörelsen på spårvagn”

Ägg-lag? Ska riksdagen stifta en ägg-lag? O_o Lite överdrivet kanske.

*leg för ägg
(Affärerna begär leg av ungdomar som vill köpa ägg eftersom vissa köper för att kasta på spårvagnar).
 
Läste i vgv-tråden.
@hastflicka skrev om affärer i USA som enbart säljer smink, nagelprodukter och sånt.
Ok.
Nästa sida i tråden börjar med att @lil-sis skriver:
”Vaxad. Sminkad. Barnet uppe. Vi håller tidsplanen”
🤔
*vaken, inte vaxad. :idea:
Min hjärna var fortfarande inställd på smink etc. så när lil-sis skrev smink så ändrade hjärnan vaken till vaxad.

God morgon! :p
 
Läste i vgv-tråden.
@hastflicka skrev om affärer i USA som enbart säljer smink, nagelprodukter och sånt.
Ok.
Nästa sida i tråden börjar med att @lil-sis skriver:
”Vaxad. Sminkad. Barnet uppe. Vi håller tidsplanen”
🤔
*vaken, inte vaxad. :idea:
Min hjärna var fortfarande inställd på smink etc. så när lil-sis skrev smink så ändrade hjärnan vaken till vaxad.

God morgon! :p


Jag ryckte lite i ögonbrynen iaf så hyfsad nära.
 
Varenda gång den här PS-reklamen dyker upp är min första tanke ”Batman??!! Vad har Batman med schabrak att göra?"
Varenda. Gång .:banghead:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220804-195436188_1.webp
    Screenshot_20220804-195436188_1.webp
    86,3 KB · Visningar: 22

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
374
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp