Normalt antal uppvaknanden på nätterna (utbruten från Höra/läsa/säga/skriva fel del 2)

Du får attarax alltså!? Jag läste att man helt har slutat med sådana och liknande mediciner. Kanske är värt att dra det en runda till och kolla om jag kan få testa attarax och liknande igen.
Jag får lergigan. Har provat många olika mediciner för att få sova, men lergigan och atarax är de enda som funkar riktigt bra.

Jag kan ha svårt att somna i omgångar (men inte särskilt ofta på senaste, som tur är) men vaknar väldigt sällan under natten, åtminstone inte så att jag märker det eller så att det påverkar min energinivå. Skulle säga att det händer kanske en natt varannan vecka eller något, i genomsnitt, och då är det oftast bara just ett uppvak. Sover djupt och störs inte av varken ljud eller ljus (inom rimliga gränser) medan min man är betydligt mer lättväckt av båda delar. Jag har fått till mig att det allra viktigaste för sömnkvalitén är att lägga sig vid ungefär samma tid varje dag (läste nån studie där de kom fram till att en differens på 90 minuter var ok, efter det började man se negativa effekter) så jag brukar sova ca 23-08 på vardagar och 00-09 på helger.
Och bara för att jag skrev det där igår så vaknade jag 5-6 gånger i natt, till synes helt utan anledning 🙄 Ja ja, jag hade inga problem att somna om i alla fall!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 672
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 915
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Hunden väckte mig mellan kl 3-4 härom natten och ville gå ut. Förr i tiden så var det alltid husse som vaknade om hunden behövde gå ut...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka