Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Dalamaskör inbunden till Oskarsakademin."
Är visst en maskör från Dalarna och inte en kör bestående av dalmasar.
Läste 100% Dalmas-kör
Häromdagen läste jag en rubrik på svtnyheter. Det stod något om ökad risk för knarkbrist under Lollapalooza.
Knarkbrist??
Knarkbruk stod det ju.
Denna bild får jag i min facebook feed ideligen. Läser ALLTID ”Karolinska Institutes Alzheimers-manskör”. Men visst är det en kvinna med på bilden?"Dalamaskör inbunden till Oskarsakademin."
Är visst en maskör från Dalarna och inte en kör bestående av dalmasar.
Det är säkert en dam-tenor!Denna bild får jag i min facebook feed ideligen. Läser ALLTID ”Karolinska Institutes Alzheimers-manskör”. Men visst är det en kvinna med på bilden?
Ica säljer för korta majskolvar.
*förkokta majskolvar
Fastnade också vid dom där korta majskolvarna häromdagenIca säljer för korta majskolvar.
*förkokta majskolvar
När jag var på affären idag så fanns det en hög med korta kolvar och bredvid en hög med långa gurkor. Köpte självklart gurkan för att få mer längd för pengarna.Fastnade också vid dom där korta majskolvarna häromdagen
Klarna kan vara lurigt det ocksåKollar Parlamentet. Nån sa att man måste avskräcka barn från att gå med i Klarna.
Ehm va?
Lyssnade vidare …
*klaner
Betydligt mer logiskt.
Störde mig på exakt samma!Nu kommer kullan här och påpekar att det INTE heter dalmas/dalkulla utan mas och kulla. Att sätta "dal" framför är att säga "daladalakarl resp "daladalakvinna" Att sätta "dal" framför är ett påfund från Stockholm
Störde mig på exakt samma!
Det är samma som när folk säger att de har varit i Smögen.Vi kullor kan vi