Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Tidningen Ridsport delar en länk på facebook som handlar om att det regnat i Strömsholm och Strömsholm hanterar det på ett bra sätt. Ovanför har tidningen frångått sitt yrkesmässiga ordval och skriver minsann att "amatörerna på Strömsholm har fått jobba dag och natt...". Blir helt paff innan jag förstår att det står arrangörerna :p
 
Ta kampen mot mördardödlighet varje dag


Screenshot_20220611-130447.webp
 
Läser buketråd om marken runt hönshus, vad som är bästa sätt att göra den mindre lerig på ett hållbart sätt.

Första svar handlar om att flytta huset. Ambitiöst, men går väl om det är ett litet hönshus som är byggt för det.
Så nämner TS problemet med utrymme för en hel bal och hästar som ska trampa runt den. Ja, då får man kanske tänka sig att hönsen får det lite lerigt om fötterna ifall de delar utrymme med hästar som trampar runt sin foderplats.

Eller så var det inte alls utemiljön för höns det handlade om, utan ett HÖhus som behövde bättre mark.
 
Läser buketråd om marken runt hönshus, vad som är bästa sätt att göra den mindre lerig på ett hållbart sätt.

Första svar handlar om att flytta huset. Ambitiöst, men går väl om det är ett litet hönshus som är byggt för det.
Så nämner TS problemet med utrymme för en hel bal och hästar som ska trampa runt den. Ja, då får man kanske tänka sig att hönsen får det lite lerigt om fötterna ifall de delar utrymme med hästar som trampar runt sin foderplats.

Eller så var det inte alls utemiljön för höns det handlade om, utan ett HÖhus som behövde bättre mark.

Been there, done that!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
374
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp