Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
BLEV FETT SUGEN ALLTSÅ. Orkade inte ens bemöta ordet transvestit.

K0gE4hq.jpg

Jy6SClP.jpg

Oj. Alla har vi olika situationer, det finns garanterat människor som har det jävligt mycket sämre än du, får det dig att må mindre dåligt?

Hur menar du? Det är väl rätt uppenbart att om man är 4 pers i en familj så är det mindre ensamt än att vara helt ensam i ett singelhushåll? Det har inget att göra med vem det skulle vara mest synd om på nån sorts skala. Det är bara att konstera att 4 pers är fler än 1.

Hur menar du? Det är väl rätt uppenbart att om man är 4 pers i en familj så är det mindre ensamt än att vara helt ensam i ett singelhushåll? Det har inget att göra med vem det skulle vara mest synd om på nån sorts skala. Det är bara att konstera att 4 pers är fler än 1.

Antalet människor runt en har inget att göra med om man känner sig ensam eller inte. I grund och botten. Jag har aldrig känt mig så ensam som när jag var i ett förhållande.

Antalet människor runt en har inget att göra med om man känner sig ensam eller inte. I grund och botten. Jag har aldrig känt mig så ensam som när jag var i ett förhållande.

Ja, samma här. I de flesta av mina relationer har jag känt mig jäkligt ensam. Men för mig är ensamheten av en annan dignitet när en inte ens kan tala med nån, äta middag med nån, ta en fika, samtala med familjen IRL... Det är ju tur ändå att jag inte kände mig fullt så isolerad i mina realtioner som nu pga pandemin. Men att det skulle handa om nån sorts löjlig tävling om vem som har det värst det håller jag inte med om, isåfall kan ju de flesta av oss i västvärlden omedelbart gå runt och känna oss lyckligt lottade. Inte gör vi ju det bara för att det finns misär på annat håll. Det funkar inte riktigt så.
Men apropå ämnet vidhåller jag att det är värre för de som sitter ensamma, än vad det är för de som har en familj att umgås med. Det är bara att lyssna på rapporterna om ofrivillig ensamhet och psykisk ohälsa kopplat till coronarestriktionerna så ser vi det. På tal om pandemin. Vilket det nu var allt handlade om från början.

Vad fick dig att swipa höger på människan?

Han verkade ha en trevlig profil? Vettiga bilder osv. Åldersdiskriminerar inte egentligen utan har 25-40 på tinder. Men upplever att äldre män oftas är sjukt mkt lökigare och osäkra än dom som är yngre, och nu blev ju den fördomen mer bekräftad. Han som ville se mina tidigare ligg var nog också över 30. Lättare att hitta män som är feminister i åldersspannet 25-30 med.

Ja, samma här. I de flesta av mina relationer har jag känt mig jäkligt ensam. Men för mig är ensamheten av en annan dignitet när en inte ens kan tala med nån, äta middag med nån, ta en fika, samtala med familjen IRL... Det är ju tur ändå att jag inte kände mig fullt så isolerad i mina realtioner som nu pga pandemin. Men att det skulle handa om nån sorts löjlig tävling om vem som har det värst det håller jag inte med om, isåfall kan ju de flesta av oss i västvärlden omedelbart gå runt och känna oss lyckligt lottade. Inte gör vi ju det bara för att det finns misär på annat håll. Det funkar inte riktigt så.
Men apropå ämnet vidhåller jag att det är värre för de som sitter ensamma, än vad det är för de som har en familj att umgås med. Det är bara att lyssna på rapporterna om ofrivillig ensamhet och psykisk ohälsa kopplat till coronarestriktionerna så ser vi det. På tal om pandemin. Vilket det nu var allt handlade om från början.

Nej så har jag ju det med. Är ensam osv såvida jag inte beger mig ut på en dejt. Men är ändå mindre ensam nu än i ett förhållande och när jag bodde tillsammans med någon. För mig räcker det inte att bara någon är där. Det måste vara en person jag har något slags utbyte med.

Han verkade ha en trevlig profil? Vettiga bilder osv. Åldersdiskriminerar inte egentligen utan har 25-40 på tinder. Men upplever att äldre män oftas är sjukt mkt lökigare och osäkra än dom som är yngre, och nu blev ju den fördomen mer bekräftad. Lättare att hitta män som är feminister i åldersspannet 25-30 med.

Håller med.
Fasen så mycket lättare att hitta någon där jämställdhet är ett faktum och inget som ens behöver diskuteras bland de som är yngre.

Håller med.
Fasen så mycket lättare att hitta någon där jämställdhet är ett faktum och inget som ens behöver diskuteras bland de som är yngre.

Upplever även att dom är mer känslomässigt öppna och har lättare att släppa den giftiga maskuliniteten som jag tycker är fett avtändande. Iof så är personen jag träffade häromdagen lite äldre än mig, men tror han äger mer smink än vad jag gör. Älskar det! :D

Han verkade ha en trevlig profil? Vettiga bilder osv. Åldersdiskriminerar inte egentligen utan har 25-40 på tinder. Men upplever att äldre män oftas är sjukt mkt lökigare och osäkra än dom som är yngre, och nu blev ju den fördomen mer bekräftad. Han som ville se mina tidigare ligg var nog också över 30. Lättare att hitta män som är feminister i åldersspannet 25-30 med.

Då åldersdiskriminerar du ju ;)

Men intressant hur det skiljer sig mellan profiler och verklighet, indeed.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 577
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar