Bara ta snacket. Säg nåt i stil med att du kanske är helt ute och cyklar men har upplevt nåt slags vibbar från hens sida och att du vill prata om det och reda ut vad ni har för relation så att ni ska kunna vara fortsatt vänner utan att nåt outtalat oklart krångel ligger i luften.Vi har ju inga gemensamma vänner som vi båda är så nära att det är rimligt att be dem break the news, utan det är väl typ om jag träffar hens kompisar igen. Det känns som att jag antingen borde säga det själv eller be någon nära henom ta det. Vill ju inte att hen ska behöva känna sig bortgjord, även om det kanske är oundvikligt första veckan i alla fall...
Jag blev själv kär i min bästa kompis för många år sen, det började oskyldigt och mysigt, men blev jobbigt och frustrerat och jag upplevde just att det bromsade vår vänskapsrelation. Då tog jag upp det, som jag misstänkt var det obesvarat, men det var enbart skönt att få det utrett och vi blev ännu bättre vänner sen, även om det var lite jobbigt först. Han var väldigt mån om att visa vad jag betydde som vän och det var jätteskönt. Han är 15 år senare fortfarande en av mina bästa vänner. Att vänskap måste bli förstörd för att nån får känslor för den andra är bullshit. Men kommunikation är viktigt!