Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag har nog matchat med min första "offerkofta" tror jag.... En kille som skriver t.ex. att tjejer inte brukar vilja träffa honom pga han inte har jobb eller körkort, att hans hudfärg gör det svårare för honom, etc.... Till en början så hade jag överseende, men när han började benämna andra personer som patetiska, tullingar osv så känner jag att det får räcka. Måste bara hitta en bra avsluts-kommentar så han fattar att det INTE är pga hans hudfärg eller bristande körkort jag inte är interesserad av att träffas.

J verkar ha tappat interesset lite, tråkigt! Men fick helt plötsligt svar i dag från en gammal matchning på en fråga jag ställde för 2,5 mnd sedan.... :rofl: varpå han frågade om jag fortfarande ville träffas. Den här killen är skiiiitsnygg, så jag vill ju det, men känner att man får väl spela LITE hard to get om han inte svarar på flera månader.. :p

Min erfarenhet är att många män har hemskt dålig självinsikt, i kombination att de måste "skylla ifrån sig" om en person inte är intresserad. Så tröttsamt. Liksom nej Johan jag dumpar inte dig för att jag bara vill ha "bad guys" och inte kan uppskatta en riktig gentleman, jag dumpar dig för att du är idiot 😴

Sen kan man ju undra varför en inleder med "Hej tjejer brukar inte vilja träffa mig för jag har inget jobb eller körkort!" :rofl: Stark inledning det där, kanske ska jobba på den i stället?

Har en till kille som vill träffa mig nu, vi har preliminærbokat en gememsam kafferast till helgen under min juleshopping (nej vi har typ ingen Covid smitta här för ögonblicken, så man får faktiskt träffa folk irl) 🙂

Skrivit lite mer med snyggingen också, hoppast kunna träffa honom under jullovet. J har slutat svara igen, så får trösta mig med andra....

Hej!
Nygammal på sidan, men inte varit inloggad på länge.
Nu är det så att jag gått och blivit kär i en hästtjej... någon som har tips på hur jag bäst uppvaktar eller bjuder ut henne?

Dra inga "Höhöhö, rider du annat också?"-skämt.

Haha åh nej, fy fasen vad man inte saknar det där.

@Marcus jag skulle tipsa om "Vill du ta ett glas vin någon dag?" Släpp att hon är hästtjej, hästtjejer kan vilja hitta på annat också och ha ett liv utanför stallet. Jag dejtade en gång en kille som var alldeles för investerad i mina intressen och ville bjuda mig på operan, och hade läst på om en massa tonsättare mellan att vi sågs. Att jag liksom jobbade på operan just då gjorde mig föga intresserad att hänga där om kvällarna och det kändes bara slibbigt att han var så inställsam och skulle imponera med sina nya kunskaper om klassisk musik. Jag hade hellre bara velat ta ett glas vin och prata om livet, gissar att det är stor sannolikhet att många hästtjejer känner likadant. Det är kul att du är intresserad av och respekterar hennes hobbys (eller yrke om det nu är det), men jag tror du har bäst framgång om du visar att du är intresserad av hela hennes person. Bjud ut på en vanlig dejt helt enkelt är mitt råd :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar