Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På samma tema så hade jag aldrig använt icebreakern "då kanske du kan göra markjobbet till min nya ekonomibyggnad!" Till en grävare. Eller "wow, gjutare! Du kanske kan gjuta grunden?" Eller frågat snickaren om hen kunde slå upp bjälkar/snickra väggarna, takläggaren om taket osv. Hade inte heller frågat han som jobbar som frisör om han kunde klippa mig heller. Men det är säkert olika hur man är, vissa kan säkert helt ohemult bara be om tjänster och service gratis av folk de inte känner. Jag är inte sån och blir därför både trött och irriterad när någon vill att jag arbetar gratis som dejtaktivitet.

Jag hade visserligen kunnat dra till med typ "Men du, jag ska precis bygga en garderob i hallen. Vad sägs om att jag bjuder på middag så kanske du har nåt tips att ge mig?" :D Mest som ursäkt för att få hem personen på middag då, och jag hade nog inte ägnat garderoben särskilt mycket uppmärksamhet väl på plats sedan. Jag gissar att de som blir för påflugna som @Zinfernia beskriver ovan säkert också tänker det som en "rolig grej" men de kanske inte har taktkänslan kanske. Det är ju kul att intressera sig för varandras hobbys och professioner, men man får ju ha lite feeling för när/var/hur det passar sig. Djur är ju lite känsligt, jag hade en dejt som ville vara hundvakt (utan att jag ens behövde det) efter att vi varit på 1-2 dejter. Liksom nej, jag tänker inte lämna iväg min ögonsten till nån random snubbe. Likväl som jag inte hade satt en tung och vinglig karl på min häst hur som helst (om jag haft någon :D)

Jag hade visserligen kunnat dra till med typ "Men du, jag ska precis bygga en garderob i hallen. Vad sägs om att jag bjuder på middag så kanske du har nåt tips att ge mig?" :D Mest som ursäkt för att få hem personen på middag då, och jag hade nog inte ägnat garderoben särskilt mycket uppmärksamhet väl på plats sedan. Jag gissar att de som blir för påflugna som @Zinfernia beskriver ovan säkert också tänker det som en "rolig grej" men de kanske inte har taktkänslan kanske. Det är ju kul att intressera sig för varandras hobbys och professioner, men man får ju ha lite feeling för när/var/hur det passar sig. Djur är ju lite känsligt, jag hade en dejt som ville vara hundvakt (utan att jag ens behövde det) efter att vi varit på 1-2 dejter. Liksom nej, jag tänker inte lämna iväg min ögonsten till nån random snubbe. Likväl som jag inte hade satt en tung och vinglig karl på min häst hur som helst (om jag haft någon :D)
Haha ja, det är ju skillnad mellan ett kort tips och råd och att be om hela tjänsten sas. (Och det är väl välkänt att "kom hem och titta på min boksamling" egentligen är kod för annat så att "kolla på din blivande garderob" är väl helt i rätt riktning 😉) Övergripande är det väl kanske taktkänslan de saknat. Hade en som en bit in i en i övrigt trevlig konversation började dra hästskämt i stil med de man hörde på mellanstadiet med motiveringen "vadå, trodde du gillade att prata om ditt intresse" 🤦‍♀️

Hade en som en bit in i en i övrigt trevlig konversation började dra hästskämt i stil med de man hörde på mellanstadiet med motiveringen "vadå, trodde du gillade att prata om ditt intresse" 🤦‍♀️

Herregud, jag hade fetdumpat mest på grund av dålig humor. Generellt sett undrar jag hur folk kan ha missat att det faktiskt är dötrist med upprepning. "Hamburgare hö hö hö!" och "Du kan få rida något annat också eehehehehe" får mig att starkt ifrågasätta om personens ens är normalbegåvad.

Ptja två av mina pojkvänner var faktiskt ute och red på en av mina hästar alldeles i början av våra respektive relationer. Ingen av dem hade i princip suttit på en häst. Det handlade om att skritta runt lite i ridhuset och försöka styra, jag ser inte alls varför det skulle vara så jäkla tabu? Jag hade en häst som inte alls led av det. Lite förståelse för min hyfsat livsstilsavgörande hobby är ju faktiskt inte fel tänker jag... Med nuvarande häst skulle jag aldrig i livet sätta upp någon ofärdig ryttare. Det skulle vara förenat med livsfara och min häst skulle inte alls ha ut nåt av det, den är alldeles för känslig. Tackolov är den för liten för de flesta normalstora snubbar så jag slipper ju ens tänka tanken.

Vad gäller hunden så har min hund varit med vad-det-nu-är och hans barn nån gång istället för att vara med mig på nån aktivitet då hon ändå skulle fått sitta i bilen. Han har haft hundar innan och de lirar jättebra, och ungen tycker det var lite spännande. Ser inte alls vad det är för tabu med det? Han tog faktiskt ut henne på en rastningsrunda andra gången vi träffades öht, det var långt innan vi ens började dejta. Men min hund är en okomplicerad easygoing individ på strax under 9 kg, kanske har det med saken att göra...

Ptja två av mina pojkvänner var faktiskt ute och red på en av mina hästar alldeles i början av våra respektive relationer. Ingen av dem hade i princip suttit på en häst. Det handlade om att skritta runt lite i ridhuset och försöka styra, jag ser inte alls varför det skulle vara så jäkla tabu? Jag hade en häst som inte alls led av det. Lite förståelse för min hyfsat livsstilsavgörande hobby är ju faktiskt inte fel tänker jag... Med nuvarande häst skulle jag aldrig i livet sätta upp någon ofärdig ryttare. Det skulle vara förenat med livsfara och min häst skulle inte alls ha ut nåt av det, den är alldeles för känslig. Tackolov är den för liten för de flesta normalstora snubbar så jag slipper ju ens tänka tanken.

Vad gäller hunden så har min hund varit med vad-det-nu-är och hans barn nån gång istället för att vara med mig på nån aktivitet då hon ändå skulle fått sitta i bilen. Han har haft hundar innan och de lirar jättebra, och ungen tycker det var lite spännande. Ser inte alls vad det är för tabu med det? Han tog faktiskt ut henne på en rastningsrunda andra gången vi träffades öht, det var långt innan vi ens började dejta. Men min hund är en okomplicerad easygoing individ på strax under 9 kg, kanske har det med saken att göra...
Men kanske inte på första dejten, på deras eget förslag?

Jag kan inte tala för någon annan, men min tanke är att det är känsligare för många när det kommer till att fråga om man får rida innan man ens träffats eftersom det är så mycket "hö hö" - ande kopplat till just hästar som hobby. "hästar är en frukt som inte finns", "häst är gott på smörgås", "höhö, menade ju rida i sängkammaren" osv osv. Skridskor kommer inte med lika mycket bagage.

Jag kan inte tala för någon annan, men min tanke är att det är känsligare för många när det kommer till att fråga om man får rida innan man ens träffats eftersom det är så mycket "hö hö" - ande kopplat till just hästar som hobby. "hästar är en frukt som inte finns", "häst är gott på smörgås", "höhö, menade ju rida i sängkammaren" osv osv. Skridskor kommer inte med lika mycket bagage.

Helt enig.

Ang hästintresset. The Guy frågar nästan varje dag något om min häst (jag är hos hästen varje dag). Vad hästen tycker om vädret var det idag (regnigt) tex. Sådant gillar jag. Inget tillgjort eller bara när jag nämner hästen, får massa hjärtan på bilder osv.
Den inte-så-hårfina skillnaden mellan att lägga fokus på dig i ditt intresse, och att komma och stjäla fokus till en själv. Verkar som du har en bra kille:)

Den inte-så-hårfina skillnaden mellan att lägga fokus på dig i ditt intresse, och att komma och stjäla fokus till en själv. Verkar som du har en bra kille:)

Gilla på inte-så-hårfina, helt sant! Intressant analys också, har inte riktigt förstått vad som känts bekvämt med just det här kring hästen men det stämmer ju 🙏

Min NPF-utredning blev igångkickad nästan 3 månader tidigare än väntat pga jag sagt jag kan komma med kort varsel (och att de ringde den enda gången jag hade ljudet på telefonen de senaste åren typ för att bilen var på service). På läkarbesöket idag svarade jag "ALLT!!!" när läkaren ville jag skulle försöka precisera var jag upplever att jag har mest problem just nu. Min kollega som puttade ihop mig med The Guy skrev som första kommentar på det "allt utom The Guy!". Hans eviga fan 😆

Ja, det bör ha med saken att göra att din hund är liten och okomplicerad. Släpper man ut mina hundar tex med någon som inte känner dem, så riskerar man rejäla olyckor i form av lösa hundar som springer i 60km/h rak ut på bilvägar. Inte troligt, men jag tar inga risker med dem i onödan.

Ja, det bör ha med saken att göra att din hund är liten och okomplicerad. Släpper man ut mina hundar tex med någon som inte känner dem, så riskerar man rejäla olyckor i form av lösa hundar som springer i 60km/h rak ut på bilvägar. Inte troligt, men jag tar inga risker med dem i onödan.

Helt förståeligt. Med en liten hund är snarare risken omvänd, att hon riskerar skadas om den som håller i snöret inte kan hantera ev situationer med andra hundar eller sånt som dyker upp mitt i stan. Skulle inte släppt iväg henne med nån som inte hade känsla, min hund valde ut honom själv. Bondade från första blicken. Inte så vanligt för henne vad gäller män :o

Helt förståeligt. Med en liten hund är snarare risken omvänd, att hon riskerar skadas om den som håller i snöret inte kan hantera ev situationer med andra hundar eller sånt som dyker upp mitt i stan. Skulle inte släppt iväg henne med nån som inte hade känsla, min hund valde ut honom själv. Bondade från första blicken. Inte så vanligt för henne vad gäller män :o
Lite som mina hundar då. Min äldsta brukar inte vara så brydd om folk hon inte känner, och de män jag träffat tidigare har hon aldrig riktigt klickat med. Redan första gången hon träffade unga klättraren så blev hon jätteglad och nu blir hon helt till sig av lycka när hon ser honom :D Det är som om hon på något sätt fått ytterligare en människa nu, för hon har helt klart bestämt sig för att han hör till hennes flock nu.

Lite som mina hundar då. Min äldsta brukar inte vara så brydd om folk hon inte känner, och de män jag träffat tidigare har hon aldrig riktigt klickat med. Redan första gången hon träffade unga klättraren så blev hon jätteglad och nu blir hon helt till sig av lycka när hon ser honom :D Det är som om hon på något sätt fått ytterligare en människa nu, för hon har helt klart bestämt sig för att han hör till hennes flock nu.

Om alla min hund klickat med skulle bli en partner så skulle jag ha ett harem av män :angel:

Den enda min hund inte gillat var mitt ex. Det var den enda personen min hund varit rädd för.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar