Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, nä, jag har fördomar! Hoppas ändå på det bästa och väljer inte bort vettiga profiler pga åldern även om jag har fördomar mot att dom ska vara idioter.

Äsh, alla människor har fördomar. Det är inte dåligt per definition att ha fördomar heller för den delen.
Själv har jag fördomen att det antagligen är väldigt svårt för mig att ha en vettig konversation med tjejer under ~ 27. Väljer inte bort alla 26-åringar för den delen, men har ett kortare tålamod med om de pratar en massa goja.

Nej så har jag ju det med. Är ensam osv såvida jag inte beger mig ut på en dejt. Men är ändå mindre ensam nu än i ett förhållande och när jag bodde tillsammans med någon. För mig räcker det inte att bara någon är där. Det måste vara en person jag har något slags utbyte med.

Jag hoppas att majoriteten av de som bildat familj med varandra upplever nåt högre utbyte än att bara existera under samma tak. Coronapandemi eller ej.

Jag hoppas att majoriteten av de som bildat familj med varandra upplever nåt högre utbyte än att bara existera under samma tak. Coronapandemi eller ej.

Är nog vanligare än man tror att folk känner sig ytterst ensamma i familjesituationer. Det är väl därför jag trycker på att man inte ska ta för givet att folk är mindre ensamma bara för att dom har någon under samma tak.

Är nog vanligare än man tror att folk känner sig ytterst ensamma i familjesituationer. Det är väl därför jag trycker på att man inte ska ta för givet att folk är mindre ensamma bara för att dom har någon under samma tak.

Tro mig att jag är den första att inte ta det för givet, jag har erfarenhet. Men jag erkänner även att för mig och många fler, är ensamheten pga coronakrisen av en helt annan dignitet än vad det varit i torftiga relationer. Fint att det inte är så för alla, men för oss som lider helvete av det så är det ju en klen tröst. Och statistiskt så ja, det är en psykisk ohälsa kopplat till detta just i detta nu.

Tro mig att jag är den första att inte ta det för givet, jag har erfarenhet. Men jag erkänner även att för mig och många fler, är ensamheten pga coronakrisen av en helt annan dignitet än vad det varit i torftiga relationer. Fint att det inte är så för alla, men för oss som lider helvete av det så är det ju en klen tröst. Och statistiskt så ja, det är en psykisk ohälsa kopplat till detta just i detta nu.

Jo men det förstår jag. Klart att folk mår dåligt av ensamheten i dessa tider! Men man ska samtidigt inte sitta och säga att andra inte ska klaga på att dom mår dåligt när dom har si och så saker/människor i sitt liv. Man kan inte sitta och säga att min smärta är värre och förminska andra människors dåliga mående på det viset.

Men man ska samtidigt inte sitta och säga att andra inte ska klaga på att dom mår dåligt när dom har si och så saker/människor i sitt liv. Man kan inte sitta och säga att min smärta är värre och förminska andra människors dåliga mående på det viset.

Har nån gjort det? Det har jag missat isf. Eller så läser vi in saker väldigt olika. Så kan det ju vara.

Fast det kan inte DU sitta och bestämma ang hur andra upplever sin situation. Man kan vara fruktansvärt ensam även om man har folk runt sig. PUNKT.

Nej, jag ska tänka på dem varje dag och vara glad att jag slipper umgås med min familj. Det gör dem säkert bättre till mods. Ska även tänka på barnen i Afrika om jag inte gillar min mat. De svälter nog mindre då. Tack för insikt.

Nej, jag ska tänka på dem varje dag och vara glad att jag slipper umgås med min familj. Det gör dem säkert bättre till mods. Ska även tänka på barnen i Afrika om jag inte gillar min mat. De svälter nog mindre då. Tack för insikt.

Det är ju så du tycker att dom ska tänka? Du har det värre så dom ska inte klaga? Tror du att dom känner sig mindre ensamma för att du har 100 mil till din familj?

Det är ju så du tycker att dom ska tänka? Du har det värre så dom ska inte klaga? Tror du att dom känner sig mindre ensamma för att du har 100 mil till din familj?

Dom får känna hur dom vill. Men jag brukar välja vad jag gnäller med till vem. Jag gnäller inte till en vän med kronisk värk, om att jag har lite träningsvärk. Jag gnäller inte till en som förlorat sin dotter i självmord, om att livet suger och jag vill dö varje dag. Och jag tycker inte en klagar om att sitta ensam till mig om man är 4 i sin familj (som min syster gjorde igår, och nej dom har inte nån dysfunktionell situation och upplevd ensamhet och jada jada - ibland är det faktiskt bara rent gnäll som kommer ut ur mun på folk.)

Det är trots allt större sannolikhet att nån som faktiskt är fysiskt ensam känner sig mer ensam än nån som bor med sin familj. Det du skriver här har blivit en slags universell argumentationstaktik jag inte förstår att folk håller på med. Man liksom är totalt livrädd för att göra en generalisering för att det finns undantag? Vi vet alla att det finns undantag. Ändå beskriver vi alla världen genom generaliseringar.

Han verkade ha en trevlig profil? Vettiga bilder osv. Åldersdiskriminerar inte egentligen utan har 25-40 på tinder. Men upplever att äldre män oftas är sjukt mkt lökigare och osäkra än dom som är yngre, och nu blev ju den fördomen mer bekräftad. Han som ville se mina tidigare ligg var nog också över 30. Lättare att hitta män som är feminister i åldersspannet 25-30 med.
Håller med.
Fasen så mycket lättare att hitta någon där jämställdhet är ett faktum och inget som ens behöver diskuteras bland de som är yngre.
Upplever även att dom är mer känslomässigt öppna och har lättare att släppa den giftiga maskuliniteten som jag tycker är fett avtändande. Iof så är personen jag träffade häromdagen lite äldre än mig, men tror han äger mer smink än vad jag gör. Älskar det! :D

Har precis insett detta. Känner mig korkad 😅 Borde posta i @Voeux tråd om saker man upptäckte sent men hoppas det sticker ut mindre att erkänna här 😅

Alltså jag har nog matchat med min första "offerkofta" tror jag.... En kille som skriver t.ex. att tjejer inte brukar vilja träffa honom pga han inte har jobb eller körkort, att hans hudfärg gör det svårare för honom, etc.... Till en början så hade jag överseende, men när han började benämna andra personer som patetiska, tullingar osv så känner jag att det får räcka. Måste bara hitta en bra avsluts-kommentar så han fattar att det INTE är pga hans hudfärg eller bristande körkort jag inte är interesserad av att träffas.

J verkar ha tappat interesset lite, tråkigt! Men fick helt plötsligt svar i dag från en gammal matchning på en fråga jag ställde för 2,5 mnd sedan.... :rofl: varpå han frågade om jag fortfarande ville träffas. Den här killen är skiiiitsnygg, så jag vill ju det, men känner att man får väl spela LITE hard to get om han inte svarar på flera månader.. :p

Varför är det så att ibland finns det inga intressanta personer, och sedan så poppar massa roligt folk upp? Samtidigt? Kan dom inte bara komma i typ jämna strömmar så att man orkar engagera sig? :p

Är det inte lite av livets ironi? Tycker det brukar vara så med det mesta.... jobberbjudanden, bostadsbyten, fester, clinics.... Antingen finns inget eller så måste en prioritera :p

Alltså jag har nog matchat med min första "offerkofta" tror jag.... En kille som skriver t.ex. att tjejer inte brukar vilja träffa honom pga han inte har jobb eller körkort, att hans hudfärg gör det svårare för honom, etc.... Till en början så hade jag överseende, men när han började benämna andra personer som patetiska, tullingar osv så känner jag att det får räcka. Måste bara hitta en bra avsluts-kommentar så han fattar att det INTE är pga hans hudfärg eller bristande körkort jag inte är interesserad av att träffas.

J verkar ha tappat interesset lite, tråkigt! Men fick helt plötsligt svar i dag från en gammal matchning på en fråga jag ställde för 2,5 mnd sedan.... :rofl: varpå han frågade om jag fortfarande ville träffas. Den här killen är skiiiitsnygg, så jag vill ju det, men känner att man får väl spela LITE hard to get om han inte svarar på flera månader.. :p
vad är en tulling?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 390
Senast: qitis
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 664
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 462
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka