Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För typ hundra år sen dejtade jag ett kort tag en man som inte hade foto pga sitt jobb. Han var rektor på en högskola i en branch med mestadels kvinnor och var inte alls bekväm med att elever såg honom som singel och sökande. Tydligen hade det funnits problem med flirtande mellan elever och lärare och han ville hålla en tydlig gräns runt sitt privatliv.
Han figurerade även en del i media regionalt i sin yrkesroll vid den tidpunkten.

Idag är det kanske iofs mer normaliserat med nät och appdejting.

Jag trodde att själva poängen med tinder var just att lajka bilder? Hur får en ens matcher om en inte har bild? 🙄 :o

Senast ändrad:
På Tinder? Jag menar jag förstår det på typ ds eller så, men Tinder? Enda gången det är skämmigt att vara på tinder är väl om du typ... är otrogen mot någon? Inte något med jobb? :confused:
Det är inte direkt skämmigt kanske men jag har ett jobb där jag figurerar i den lokala pressen med jämna mellanrum och man liksom har väldigt mycket med folk att göra i olika frågor där de emellanåt är rätt missnöjda. Då är det skönt att kunna vara anonym tills man känner att man har lite koll på vad den andra är för en typ av person.

Bild eller inte, det beror väl på vad man attraheras av. Trot eller ej men det finns faktiskt en hel del människor som inte "ser" utseende så mycket utan är rätt neutrala inför det yttre och ist attraheras mer av annat. Då kan en presentation vara allt och en bild oviktigt.
Själv kan jag inte säga att utseende inte är viktigt men jag har verkligen ingen "typ" utan har varit tillsammans med korta, långa, från gränsen till mager till kraftig övervikt, Svenskar, utlänningar osv.
Min särbo var en blinddate förmedlad av en vän.

Bild eller inte, det beror väl på vad man attraheras av. Trot eller ej men det finns faktiskt en hel del människor som inte "ser" utseende så mycket utan är rätt neutrala inför det yttre och ist attraheras mer av annat. Då kan en presentation vara allt och en bild oviktigt.
Själv kan jag inte säga att utseende inte är viktigt men jag har verkligen ingen "typ" utan har varit tillsammans med korta, långa, från gränsen till mager till kraftig övervikt, Svenskar, utlänningar osv.
Min särbo var en blinddate förmedlad av en vän.

Ja men jag är likadan ang utseende. Har ingen typ osv. (även om jag ibland har en förkärlek till män som klär sig och har "typiskt feminina attribut".)

Det som störde mig med den här var just den raden och så börjar personen beskriva hur den vill ha saker sexuellt och så vidare. Så sjukt lökig.

Så himla stolt över mig själv 😁

Var trött och lite nere igår och en grej The Guy pratade om bara gav mig jobbiga flashbacks till en kille från förr och jag bara checkade ut (alltid helt utan att det märks såklart, mitt standardmove och sedan typ exploderar jag inombords på något sätt) o gick o la mig och sov 10 h.

Bestämde mig för att prata med en vän o kollega dagen efter ifall det fortfarande kändes jobbigt då. Det kändes värre. Och The Guy hade skrivit en superfin sak medan jag sov och min reaktion när jag läste den fick mig bara att vilja gråta.

Men jag tog mig fan i kragen. Försökte inte ens dra igång någon needy, ångestdämpande "normal" konversation för att skapa ihop mer mod utan jag började bara fråga lite om det som varit jobbigt för mig tidigare och som gett mig flashbacks nu. Han fyllde i precis allt och mycket till jag behövde veta utan att jag ens behövde ställa de där frågorna jag nog inte hade vågat precisera. Vilken normal människa som helst borde också gjort det men jag är ändå glad att just jag träffat just min första normala människa ❤

Dagens störningsmoment: vänner som är poly som tycker det är så himla synd om dem som inte får träffa några nya utan måste nöja sig med sina 1-3 partners, medan man själv sitter patetiskt ensam...
Gud ja. Själv har jag inte så många öppet poly i bekantskapskretsen men har ett par som inte har bara en partner, utan två lite omlott sådär. Själv sitter man i soffan med ansiktsmask och funderar på hur man ska lyckas hitta EN ENDA utan risk att bli styckmördad eller psykiskt misshandlad en bit in.

Folk som skriver ”pga jobb är jag diskret på tinder, du får bilder vid matchning”. :meh:
Det är inte direkt skämmigt kanske men jag har ett jobb där jag figurerar i den lokala pressen med jämna mellanrum och man liksom har väldigt mycket med folk att göra i olika frågor där de emellanåt är rätt missnöjda. Då är det skönt att kunna vara anonym tills man känner att man har lite koll på vad den andra är för en typ av person.

Jag har ett delvis offentligt jobb, och tycker det är rätt jobbigt när folk som jag aldrig har pratat med redan "vet" en massa om mig. När jag nätdejtar vill jag inte lämna ut för mycket direkt, men om någon känner igen mig från tex TV har de redan mitt nummer, och kan hur lätt som helst plocka fram hemadress och börja tråla i sociala medier.

Var en dejt idag,
Hon var ofräsch som i jag har inte duschat denna månad och tänderna är svarta av tobak.
Ville bjuda på vin ur ett glas som inte hade blivit diskad denna månad.
Hon vill gärna hoppa i säng. Jag takade nej.
Hon ville gärna ha sex sa hon jag tackade nej.
Hon erbjöd mig pengar, jag tackade nej och åkte hem.
Någon gång ska det vara den första gången man blir erbjuden det.
Hoppas hon hittar någon som kan tycka om henne.

Dagens störningsmoment: vänner som är poly som tycker det är så himla synd om dem som inte får träffa några nya utan måste nöja sig med sina 1-3 partners, medan man själv sitter patetiskt ensam...

Exakt likadant känner jag kring de som har familj och gnäller över att de är så ensamma. Welcome to my life liksom, jag sitter ensam och har 100 mil till min. Håll käften.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 577
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 932
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar