Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, själv känner jag att ju mer jag läser i dejtingtråden desto mer övertygad blir jag att det här är min framtid :laugh:
Visa bifogad fil 59609
Mvh ful, fattig och socialt inkompetent soffpotatis och därmed alla dejtares värsta mardröm, men öppna en kattmatsburk (eller sju) kan jag minsann :D :up:
Hehe .. jag med.
Jag som har fetma på grund av hetsätningsstörning räknas nog inte som "Jag tar hand om mig."
Men vi måste ju också få finnas, och det är okej att ha svårigheter och inte vara perfekt.

Haha, själv känner jag att ju mer jag läser i dejtingtråden desto mer övertygad blir jag att det här är min framtid :laugh:
Visa bifogad fil 59609
Mvh ful, fattig och socialt inkompetent soffpotatis och därmed alla dejtares värsta mardröm, men öppna en kattmatsburk (eller sju) kan jag minsann :D :up:
Där är jag just nu. Jag har mina egenheter å vanor så det sjunger om det, kan vara en rejäl mulåsna utöver detta. Tycker det är svårt nog med dessa saker. Utöver detta så här jag vitaligo. Vilket gör så att jag känner mig som en pain in the ass. Skulle gärna vilja ha hus men hur schyst är det mot en partner? Partnern skulle konstant gå dra det tyngre släppet med vad som behöver fixas ute. Jag kan inte stå utomhus i gassande solsken och måla brädor. Samma med gräsmatta jag klarar inte av å klippa gräsmattan. Speciellt inte nu på sistone när Sverige verkligen blivit så jäkla varmt. Lyckades nästan bränna mig i somras på grund av socialt bullshit och inte tänkte mig för. Känner mig verkligen inte som att jag skulle kunns vara en rolig partner just nu.

Dels för att jag vill vara tillsammans med nån som värderar sin hälsa, försöker se bra ut, må bra, hålla sig på en nivå så de kan och vill leva ett aktivt liv. Jag menar inte perfektion här, men man kanske kan förstå hur jag tänker.

Och dels för att jag vill värdera sånt i familjen vi ev. kan skapa. Jag växte upp med lagad, bra mat och utan läsk, godis, skräpmat osv till vardags. Därför vill jag att min partner då ska ha liknande syn på de sakerna, så mina barn kan få samma fördelar som jag fick.

Kan ju tillägga: Jag har alltså inte menat att jag tänker tala om för andra vad eller hur de ska äta. Men jag behöver ju inte vara attraherad av dem eller vilja vara tillsammans med dem isf.

Tycker det blir feltolkat här. Det är en åsikt om vem jag vill vara i en relation med, inte en åsikt om hur andra människor SKA leva eller i detta exampel, äta.

Vi har alla en massa åsikter om hur vi vill att våra partners ska vara, det är ju hela grejen med preferenser som vi pratar om nu.

Personligen ser jag det som positivt med en tjej som vågar säga vad hon tycker och tänker, även om mig. Vare sig det nu är input om min kost eller nått annat. Det går att göra på ett schysst och bra sätt, och ingen av oss är perfekt.

Alltså jag tolkar ju säkert detta inlägget helt fel men det känns onekligen som att vara smal är det essentiella. Det nya är ju att ingen bantar längre utan "man tar hand om sin hälsa".

Hela diskussionen om krav fick mig att tänka på denna:

fe39bf938742726abda0334b5aa85803.jpg

Ett skämt på liknande tema som jag relaterar till just nu är detta :D

"Hur ser man på Drömkillen när man är:
18 år – Lång, mörk, snygg, sexig, muskulös, farlig, rik och charmig.
28 år – Snäll."

Jag och särbo har ibland just dessa ekonomiska diskussioner, om än på ett betydligt lägre plan än några här. Jag har högre inkomst, men också högre utgifter iom barn, behov av större boende, mer sparande till framtida boende etc. Han lägger mer pengar på sina specialintressen samt mer på att äta ute. Det blir absolut ett problem, men hos oss är det jag som tycker att problemet är störst. Jag vill inte lägga så mycket pengar på mat varje månad, jag äter hellre bra mat hemma, men jag vill inte bli bjuden hela tiden. Så jag förstår resonemangen till viss del, men jag håller samtidigt med er som tycker att det ibland uttrycks lite sunkigt.
Jag är lika, att lägga pengar på mat/äta ute är det som är minst prioriterat för mig. Men det känns ju som en aktivitet i sig för många, speciellt i större städer. Jag har verkligen inget behov av att gå ut och äta varje helg och sällan det är så mycket bättre mat. Jag lägger hellre de pengarna på annat, t.ex. mitt långsiktiga sparmål att kunna köpa en sommarstuga (ja så rolig är jag :p ).

Nej och det är väl därför jag ställde frågan lite. För mig landade det lite där om en redan från start vill träffa någon som har en bra kosthållning. En åsikt om någons mat. Men med er input ser jag ju att det kan finnas fler ingångar än det 😊 jag får rätt ofta synpunkter på min kosthållning från olika håll...och har fått från tidigare partner...det är rätt kasst.
Jag är vegetarian, men har bara en gång dejtat en annan som är vegetarian. Den andra personen får äta vad den vill, men skulle den aldrig kunna tänka sig att äta vegetariskt eller hela tiden ifrågasätta varför jag äter vegetariskt, då är det hejdå pga. flera anledningar.

Jag är lika, att lägga pengar på mat/äta ute är det som är minst prioriterat för mig. Men det känns ju som en aktivitet i sig för många, speciellt i större städer. Jag har verkligen inget behov av att gå ut och äta varje helg och sällan det är så mycket bättre mat. Jag lägger hellre de pengarna på annat, t.ex. mitt långsiktiga sparmål att kunna köpa en sommarstuga (ja så rolig är jag :p ).
Ja precis! Särbon är en sån som gillar att gå ut och fika. Jag ryser vid tanken på att kasta bort ohemult mycket pengar på te och någon halvgod glutenfri grej som jag lika gärna kunde vara utan. Innan jag träffade honom kunde jag och en kompis raljera rätt rejält (nej, inte särskilt snyggt kanske) över vilka det egentligen är som håller alla stans caféer flytande. Vi kände typ ingen som går ut och fikar på regelbunden basis.
Nu vet jag.

Jag sparar till hus :p:p

Jag är vegetarian, men har bara en gång dejtat en annan som är vegetarian. Den andra personen får äta vad den vill, men skulle den aldrig kunna tänka sig att äta vegetariskt eller hela tiden ifrågasätta varför jag äter vegetariskt, då är det hejdå pga. flera anledningar.

Exakt så.
De enda åsikter jag behövt yttra nån gång i nån diskussion är att jag inte har nåt emot att folk äter kött, men jag tycker att om en äter kött dvs tar del av djur som ofta föds upp för att bli mat, så kan en åtminstone se till att köpa bra kött. Samma sak tycker jag att om det finns lokala produkter så köper man dem för att stötta bra matproduktion och hållbarhet.

Ja precis! Särbon är en sån som gillar att gå ut och fika. Jag ryser vid tanken på att kasta bort ohemult mycket pengar på te och någon halvgod glutenfri grej som jag lika gärna kunde vara utan. Innan jag träffade honom kunde jag och en kompis raljera rätt rejält (nej, inte särskilt snyggt kanske) över vilka det egentligen är som håller alla stans caféer flytande. Vi kände typ ingen som går ut och fikar på regelbunden basis.
Nu vet jag.

Jag sparar till hus :p:p

Jag tycker det är så mysigt 😍 Försöker att inte tänka på vad det kostar. Och försöker boka in någon fika per ÅR 🙄 Livet med häst 😆

Jag instämmer i medvetenheten. Det är verkligen attraherade! Jag tänker mycket på alla möjliga val jag gör i min vardag, både i inköp och handlingar. Jag fungerar inte med folk som inte är likadana, blir bara irriterad och tycker de är osympatiska. Folk som tycker det är naivt att källsortera, köpa ekologiskt och skänka pengar till välgörenhet tex (vanlig inställning i min vardag) kan gå och dra något gammalt över sig. Jag vill MER ÄN GÄRNA diskutera dessa och alla andra liknande topics, men en negativ inställning eller "det spelar ingen roll vad lilla jag gör" går verkligen fetbort för mig. Allmänt att behöva försvara sig för att folk drar egna slutsatser om bakgrunden till ens val är så himla irriterande. Nej, jag tror liksom inte världen räddas av de 3 ovanstående punkterna tex så försök inte få mig att argumentera emot det?

Med tanke på diskussionen om preferenser så vill jag flika in att det har ganska lite med kärlek att göra. Som vi nämnt tidigare så är utbudet av nätdejter ganska stort och eftersom vi inte vet så mycket om varandra i det skedet så sållar man väl just på preferenser. När jag träffade min exsambo blev jag upp över öronen förälskad trots alla hans diagnoser och svårigheter. Jag tror ju inte att psykisk sjukdom står som preferens på någons önskelista direkt, och inte min heller. Men det var aldrig något hinder. Det var inte ett hinder när jag föll för en med MS heller.

Får jag önska så vill jag gärna ha en frisk partner, som delar mina intressen. Då blir det väl det jag sållar på i ett tidigt skede. Men som de flesta utav oss har fått erfara så är inte kärlek så simpelt heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV