Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I övrigt så känner jag väl inte något jättesug att dejta för att hitta något förhållande, är rätt nöjd just nu, med att träffa en trevlig person lite då och då. Blir typ lite stressad av all kontakt med främlingar.

Igår kväll så var det en person som berättade att den är kär i mig. Efter att vi pratat ett par daga för ett par veckor sedan. Vet ej hur jag ska reagera. Tror visserligen inte jag behöver reagera alls egentligen eftersom att jag inte är intresserad av att träffas, men det var en första för mig.

Sen matchade jag för flera månader sedan med en som varit med i PH och Big Brother (kollar inte på tv så hade ingen aning) men han hör av sig lite då och då, men jag är inte intresserad där heller och även om det fanns intresse så skulle jag nog inte vara intresserad av den ytliga anledningen att jag inte gillar människor som dras till drama :p

Annars händer det typ ingenting för mig.

Min käresta, som ändå brukar beskrivas som en rätt hunkig hunk av sina vänner, fick en gång höra att han var lik Kapten Röd. Han blev INTE glad. Alltså jag skrattade rakt ut när han berättade det för jag kan ändå se vad personen menade :D (Men det vågade jag inte säga högt)

Underbart 😂😍

Sen matchade jag för flera månader sedan med en som varit med i PH och Big Brother (kollar inte på tv så hade ingen aning) men han hör av sig lite då och då, men jag är inte intresserad där heller och även om det fanns intresse så skulle jag nog inte vara intresserad av den ytliga anledningen att jag inte gillar människor som dras till drama :p

Annars händer det typ ingenting för mig.
Törnis granne? :D

Haha. Verkar som jag får hålla mig till den här tråden. Annars får jag för lätt "restriktioner på mitt konto" från gunpa.

Ska kanske på dejt imorgon! Med en trevlig en, men som jag har lite svårt att läsa på nått vis..

Edit: De ska inte vara för långa heller, då får jag nackspärr ;) särbons 184cm funkar utmärkt till mina 167cm :D
Eller hur. Jag förstår inte varför det ska ses som så otroligt attraktivt med låånga män. Det är ju bara opraktiskt? Ett tag umgicks jag mest män som var 170-175cm. Helt perfekt (jag själv är 169-170cm, har aldrig träffat någon tydligt kortare). Unga klättraren råkar vara lite över 180cm. Jag brukar gnälla på honom för det trots att vi båda är fullt medvetna om att det där med längd inte är något som går att påverka :p Tycker lätt det blir så obekvämt att kramas också när den ena är mycket längre. Nu blir det att jag ofta står på tå eller något...

Eller hur. Jag förstår inte varför det ska ses som så otroligt attraktivt med låånga män. Det är ju bara opraktiskt? Ett tag umgicks jag mest män som var 170-175cm. Helt perfekt (jag själv är 169-170cm, har aldrig träffat någon tydligt kortare). Unga klättraren råkar vara lite över 180cm. Jag brukar gnälla på honom för det trots att vi båda är fullt medvetna om att det där med längd inte är något som går att påverka :p Tycker lätt det blir så obekvämt att kramas också när den ena är mycket längre. Nu blir det att jag ofta står på tå eller något...

Min första pojkvän var typ 195cm... resten har hållit sig kring 180cm :rofl:

Ny värdering av huset idag 🤩 =stor skillnad till min fördel👌 kontaktat en bra advokat om nu detta kommer behövas vilket jag inte hoppas 👌 stackars dejten jag avbokade förra v hade full förståelse för min "sjuka" och ville gärna ses i helgen 👌
Skönt med en dag som bara gått åt rätt håll !

Konstaterar att jag har nog helt enkelt ingen typ alls. Ingen av mina pojkvänner har haft nåt gemensamt... ja iofs typ 2, på den tiden jag hängde i en och samma subkultur. Men dom var peronlighetsmässigt totala motsatser.
Jag har väl snarare dragits till olika sorters killar, har jag sett med facit i hand. Har jag varit med nån klängig innan har jag fallit för nån jäkligt självständig sedan. Har jag varit med ett träningsfreak har nästa blivit i det närmaste en slacker. Det har inte varit medvetet men tror inte heller det är en slump. Jag har haft rätt långa singelperioder mellan alla utom två så jag har antagligen haft tid att reflektera och gå vidare :p

Ja precis! Särbon är en sån som gillar att gå ut och fika. Jag ryser vid tanken på att kasta bort ohemult mycket pengar på te och någon halvgod glutenfri grej som jag lika gärna kunde vara utan. Innan jag träffade honom kunde jag och en kompis raljera rätt rejält (nej, inte särskilt snyggt kanske) över vilka det egentligen är som håller alla stans caféer flytande. Vi kände typ ingen som går ut och fikar på regelbunden basis.
Nu vet jag.

Jag sparar till hus :p:p
Jag känner nog inte heller någon som har det som aktivitet. En dejt jag var på i våras när vi skulle ta en promenad, då hade han tagit med sig hemgjort fika också, sånt uppskattar jag! Hade inte behövt vara hemgjort, men gillar konceptet "utflykt" mycket mer än ta en fika på stan :).

Ett hus känns långt bort för mig så länge jag är själv och bor i Stockholm. Men är motiverande med mål :).

Jag känner nog inte heller någon som har det som aktivitet. En dejt jag var på i våras när vi skulle ta en promenad, då hade han tagit med sig hemgjort fika också, sånt uppskattar jag! Hade inte behövt vara hemgjort, men gillar konceptet "utflykt" mycket mer än ta en fika på stan :).

Ett hus känns långt bort för mig så länge jag är själv och bor i Stockholm. Men är motiverande med mål :).

Vilket härligt initiativ att ta med hemgjort fika 😍
Jag är inte person som sätter mig och fikar på stan men att packa fika och ge sig ut på tur är något helt annat 😁

Exakt så.
De enda åsikter jag behövt yttra nån gång i nån diskussion är att jag inte har nåt emot att folk äter kött, men jag tycker att om en äter kött dvs tar del av djur som ofta föds upp för att bli mat, så kan en åtminstone se till att köpa bra kött. Samma sak tycker jag att om det finns lokala produkter så köper man dem för att stötta bra matproduktion och hållbarhet.
Ja jag tycker ibland att många verkar ta många onödiga konflikter om det. Den andra kommer ändå inte bli vegetarian för att jag berättar varför jag är det (om det nu var min agenda).
Jag är iof uppvuxen med en förälder som är vegetarian och en som typ "måste ha kött" till varje måltid. Så jag ser inte riktigt problemet i att man inte äter samma sak varje gång.

Vilket härligt initiativ att ta med hemgjort fika 😍
Jag är inte person som sätter mig och fikar på stan men att packa fika och ge sig ut på tur är något helt annat 😁
Ja det var ett väldigt bra initiativ :) var väl lite tråkigt att han hade gjort med massa nötter i som jag inte kan äta, men det kunde ju inte han veta.
Men ja ska man "impa" på mig är det en bättre väg att gå än att bjuda mig på en fin restaurang :D.

Usch vilken kräkdag. Kräkvecka kanske rentav, kan väl inte helt bortse från PMS men eftersom PMS är mer eller mindre ett kronisk tillstånd så är det ju som det är. Bara att ha i beaktande att det är som det är och det är varken första eller sista gången.

Känner mig helt tom och slut. Jag vet inte om jag orkar med den här känslomässiga biten. Jag ska inte säga att jag inte varit kär förr, men på det här viset har det inte varit sen jag var typ 20. Är verkligen sårbar efter att jag erkänt för mig själv hur och vad jag känner. Och jag hatar det. Minsta lilla klump i magen gör att jag vill kräkas och bara avsluta allting. Och är det åt som kärlek ger så är det ju en massa klumpar i magen. Ska inte säga att jag ångrar nåt men jag hade haft det enklare om detta aldrig hade hänt. Mitt liv är inte anpassat för såna här känslostormar. Jag behöver rakt spår och inga variationer, för berg- och dalbanan har jag ändå pga allt annat.

Jag är ju lite ytlig och föredrar helt klart hyfsat smaka och vältränade män. V å andra sidan tycker det är hett med lite mer lår, höfter och rumpa.
Tur för mig, jag gillar att träna men gillar godis mer 🙄
Perfect match 😁

Inte mer ytlig än någon annan i tråden med utseendepreferenser. Men jag tror man lätt tänker att ytlighet går hand i hand med mer normativa preferenser, så som exempelvis att vara vältränad. Men yta är ju yta, oavsett hur ytan ser ut :D

Inte mer ytlig än någon annan i tråden med utseendepreferenser. Men jag tror man lätt tänker att ytlighet går hand i hand med mer normativa preferenser, så som exempelvis att vara vältränad. Men yta är ju yta, oavsett hur ytan ser ut :D

Normerna sitter verkligen hårt ibland.
Jag hade jättesvårt att acceptera att V är 6 år yngre och ser ut som en ninja. Inte alls som mitt "ideal" som ska vara några år äldre och mer krallig.

Nu tänker jag inte ens på att han är yngre och tycker han är helt perfekt.
Plötsligt känns de kralliga killarna som klumpiga och inte alls lika attraktiva.

Satt bredvid kollegan i soffan på jobbet häromdagen och störde mig på hur mycket plats han tar 😅
Så mina preferenser har ändrats rejält.

Jag umgås med mitt ex endel nu.
Det har varit stormar runt oss och han har sårat mig, vi pratar mycket om det och jobbar på båda håll för att må bättre psykiskt. Han har flera gånger bett om ursäkt och just nu umgås vi som vänner vilket båda trivs med.

Det är jobbigt att prata om det som varit men jag vill se att han menar det han säger nu när han vet hur illa han betett sig. För jag litar inte på honom helt.

Vi gick båda in i relationen där vi inte mådde så bra och borde tagit hjälp redan då.. sen har vi en stor dragningskraft till varandra och han är en av mina bästa vänner så när han hörde av sig efter 7 månaders tystnad och ett dramatiskt uppbrott blev jag både osäker och jätteglad.

Svårt det där med känslor men just nu känns det lätt mellan oss

Normerna sitter verkligen hårt ibland.
Jag hade jättesvårt att acceptera att V är 6 år yngre och ser ut som en ninja. Inte alls som mitt "ideal" som ska vara några år äldre och mer krallig.

Nu tänker jag inte ens på att han är yngre och tycker han är helt perfekt.
Plötsligt känns de kralliga killarna som klumpiga och inte alls lika attraktiva.

Satt bredvid kollegan i soffan på jobbet häromdagen och störde mig på hur mycket plats han tar 😅
Så mina preferenser har ändrats rejält.
Gillar det sista 😂 det finns alltså praktiska aspekter i att ha en mindre karl 🤔

@Nepenthe Jag har haft mkt lättare och bättre umgänge med mina ex en tid efter uppbrottet än jag hade när de var mina pojkvänner. Kanske inte alltid direkt efter men efter en tid när saker och ting lagt sig. Mitt senaste ex är ett väldigt bra exempel på en person jag gärna har i mitt liv, men vi kommer aldrig ha ihop det igen. Inga förutsättningar har liksom ändrats och orsakerna till att det tog slut består och har snarare blivit övertydliga.
En gång för många år sedan (med en annan än ovanstående) har jag gått på niten att försöka igen, och av det lärde jag mig precis det jag skrev här ovanför - att så länge inga förutsättningar eller orsaker till uppbrott radikalt förändrats så kommer det inte leda nån annan vart. Vi har dock en vänskaplig kontakt idag om än vi inte direkt umgås. Vi hörs nån gång per år typ.

Jag tänker spontant att en god kontakt med sina ex är en indikation på att en kunnat bete sig väl. Typ. Jag har inga som hels problem om nån jag träffar har en god ex-relation. Men jag är heller inte speciellt svartsjuk.

Finns nog inget rätt eller fel i att umgås med ex eller ej. Alla situationer är unika. I mitt fall har det inte varit gap och skrik och bråk och sådana otrevliga uppbrott. Klart det är skillnad om en gått över gränsen. En enda har tydligt deklarerat att han inte vill ha med mig att göra - det är också en som tappade fattningen helt, blev paranoid och övertygad om att jag varit otrogen innan det tog slut. Samma människa for även hem till mig och kollade upp om min bil var hemma osv. Ptja... känner väl inte att han är nån förlust i mitt liv heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV