DejtingtrÄden nr 30!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Gillar det sista 😂 det finns alltsĂ„ praktiska aspekter i att ha en mindre karl đŸ€”

Som jag ser det Àr det ju Àven skönt att slippa vara livrÀdd. Ja, jag tycker stora kralliga mÀn typ Erik i Bonde söker fru, Àr lÀskiga. Det Àr min preferens Àven om jag vet att det finns snÀlla muskelberg och smÄ taniga monster, sÄ kÀnner jag mig ÀndÄ hotad av muskelgorillor. :o

@Nepenthe Jag har haft mkt lÀttare och bÀttre umgÀnge med mina ex en tid efter uppbrottet Àn jag hade nÀr de var mina pojkvÀnner. Kanske inte alltid direkt efter men efter en tid nÀr saker och ting lagt sig. Mitt senaste ex Àr ett vÀldigt bra exempel pÄ en person jag gÀrna har i mitt liv, men vi kommer aldrig ha ihop det igen. Inga förutsÀttningar har liksom Àndrats och orsakerna till att det tog slut bestÄr och har snarare blivit övertydliga.
En gÄng för mÄnga Är sedan (med en annan Àn ovanstÄende) har jag gÄtt pÄ niten att försöka igen, och av det lÀrde jag mig precis det jag skrev hÀr ovanför - att sÄ lÀnge inga förutsÀttningar eller orsaker till uppbrott radikalt förÀndrats sÄ kommer det inte leda nÄn annan vart. Vi har dock en vÀnskaplig kontakt idag om Àn vi inte direkt umgÄs. Vi hörs nÄn gÄng per Är typ.

Jag tÀnker spontant att en god kontakt med sina ex Àr en indikation pÄ att en kunnat bete sig vÀl. Typ. Jag har inga som hels problem om nÄn jag trÀffar har en god ex-relation. Men jag Àr heller inte speciellt svartsjuk.

Finns nog inget rÀtt eller fel i att umgÄs med ex eller ej. Alla situationer Àr unika. I mitt fall har det inte varit gap och skrik och brÄk och sÄdana otrevliga uppbrott. Klart det Àr skillnad om en gÄtt över grÀnsen. En enda har tydligt deklarerat att han inte vill ha med mig att göra - det Àr ocksÄ en som tappade fattningen helt, blev paranoid och övertygad om att jag varit otrogen innan det tog slut. Samma mÀnniska for Àven hem till mig och kollade upp om min bil var hemma osv. Ptja... kÀnner vÀl inte att han Àr nÄn förlust i mitt liv heller.

Jag har varit ganska offentlig hÀr och delat med mig av problemen jag hade med mitt ex, en bergodalbane relation dÀr jag anpassade mig till nÄgon som Àndrade sig hela tiden. OsÀkerhet som födde svartsjuka mm
Han betedde sig vÀldigt illa.

Jag Ă€r vĂ€ldigt tacksam över allt stöd jag fĂ„tt av mĂ„nga hĂ€r som till slut fick mig att sĂ€ga ifrĂ„n och göra slut :heart Är stolt över att jag orkade och Ă„ngrar det inte.
Men det Àr kÀnsligt att berÀtta om att vi har kontakt igen för jag vill inte pissa pÄ det stöd jag fÄtt genom allt.

Alla relationer Àr unika och jag Àr medveten om mitt eget vÀrde just nu sÄ jag gÄr varsamt fram.
Han Àr en mÀnniska som vet mycket om mig, som jag öppnat mig för totalt mer Àn min familj.
Utan att bli för personlig sĂ„ har jag endel bagage med familjerelationer dĂ€r man kan se ett mönster av att jag gett upp mitt bĂ€sta för andra allt för mĂ„nga gĂ„nger. Även hot, dĂ„ligt samvete, kĂ€nslomĂ€ssig utpressning mm

En till kollega som skrivit nÀstan dagligen till mig nu, förstod nÀstan att frÄgan skulle komma om att ses pÄ ett mer Àn vÀnskapligt sÀtt.. vilket den gjorde nu
Tycker det Àr svÄrt dÄ flera reagerat dÄligt nÀr man inte Àr intresserad och det blir vÀrre nÀr man Àr kollegor.

Han som hörde av sig pÄ fyllan bad jag sluta höra av sig iaf och inte hört nÄtt sen dess :up:

Jahap... Fem (?) dejter senare och jag Àr ensam igen. Eller, vi var inte direkt exklusiva eller sÄ, men jag vÄgade slappna av lite och kÀnna att det kanske kan bli nÄgot. Tji fick jag och jag Àr tillbaka till att kÀnna mig lika vÀrdelös som tidigare.

SÄ, jag har flyttat alla inlÀgg som handlar om smalhetsnormen, vad som egentligen klassas som hÀlsosamt och sÄ vidare till denna trÄd: https://www.bukefalos.se/threads/sm...lv-utbruten-fran-dejtingtraden-nr-30.1495793/

Det var en rÀtt spretig diskussion och den nya trÄden spretar dÀrmed pÄ samma sÀtt, men jag gjorde sÄ gott jag kunde med 70+ inlÀgg. Ni fÄr gÀrna hojta till om ni ser nÄgot tokigt!

/Mod

SÄ, jag har flyttat alla inlÀgg som handlar om smalhetsnormen, vad som egentligen klassas som hÀlsosamt och sÄ vidare till denna trÄd: https://www.bukefalos.se/threads/sm...lv-utbruten-fran-dejtingtraden-nr-30.1495793/

Det var en rÀtt spretig diskussion och den nya trÄden spretar dÀrmed pÄ samma sÀtt, men jag gjorde sÄ gott jag kunde med 70+ inlÀgg. Ni fÄr gÀrna hojta till om ni ser nÄgot tokigt!

/Mod
Tack vad fint! :heart

Var pÄ tvÄ dejter med en kille jag varit pÄ en tinderdejt 1-2 Är tidigare, vet inte riktigt vad som hÀnder dÀr. Han frÄgade om vi skulle ses för nÄgon dag sedan, men jag hade inte tid pga. jobb och frÄgade om vi skulle ses nÄgon annan dag. Men fick dÄ inget svar, det Àr nÄgra dagar sedan nu.

All organiserad dans Àr ju sÄklart instÀlld nu igen :(. Funderat pÄ att höra av mig till danskillen jag dejtade sist om han ville ses och dansa. FrÄn mitt hÄll skulle det bara vara dans, men Àr vÀl kanske onödigt om han skulle tolka det pÄ annat vis.

Jag gav upp det med killen jag pratade med. Det blev för stora skillnader och jag kÀnde inte att det var vÀrt att ens försöka.
Han bor i hyresrÀtt och tog sjÀlv upp det faktum att han inte har rÄd att köpa nÄgot större Àn en etta i stans hyfsade omrÄden och att han dÀrför hellre hyr och dÄ kan bo större. Jag som sjÀlv har köpt en fyra kÀnner redan nu att jag kommer vilja ha nÄgot Ànnu större om nÄgra Är, oavsett om jag bor ensam eller tillsammans med nÄgon. Jag kan inte tÀnka mig att bo i hyresrÀtt och han har inte tillrÀckligt med pengar för att vi ska kunna köpa en riktigt stor lÀgenhet eller ett hus pÄ liknande villkor sÄ jag avslutar det redan nu. (Snacka om att jag tar ut problem i förskott redan innan vi ens setts! :laugh:)

Rimliga krav? (:D )
20201106_093512.webp

Om jag hade haft en profil pÄ dejtingapp sÄ hade det nog stÄtt: "Jag Àr hetero och avskyr mÀn som grupp, unkna könsroller och förvÀntningar pÄ att leva upp till dem. Jag tÀnker inte försörja dig eller bli försörjd, jag Àr livrÀdd för fysisk kontakt om jag inte efter mkt om och men vÀljer den sjÀlv, jag har PMS eller andra humörsvÀngningar 3 av 4 veckor, jag jobbar för jÀmnan och utöver det har jag djur som upptar min tid. KÀrlek som sÄdan Àr i bÀsta fall prio 10 pÄ listan om den ens uppstÄr, jag Àr dÄlig pÄ att kompromissa och jag har dÄligt tÄlamod. Jag gÄr under jorden ibland och orkar inte höra av mig. Ibland har jag jÀttemkt energi och Àr intensiv och vill umgÄs jÀmt och hitta pÄ saker hela tiden, kanske tom pussas.
Jag förvÀntar mig att du stÄr ut med mig trots alla mina brister. Annars orkar jag inte med dig. Du ska ha ett eget liv och egna intressen och inte sura för att jag har mitt. Jag gör allt bÀst sjÀlv och har oerhört svÄrt att ta in nÄn i mitt liv öht, Àn mindre kÀnna tillit och berÀtta nÄt om mig sjÀlv innan jag kÀnner dig utan och innan. Du ska kunna ta hand om din egen skit i ditt eget hem och laga din egen mat, fatta nÀr det Àr dags att duscha, borsta tÀnderna eller bara hÄlla sig undan.
HÀr Àr nÄgra bilder pÄ mina djur, mina favoritlastbilar och bilder frÄn mitt jobb med stora maskiner och energianlÀggningar. Jag hatar att vara med pÄ bild sÄ du fÄr se en pÄ mig i full kemdrÀkt and that's it."

Jag förstÄr varför jag inte har dejtingappar. Skulle ju inte fÄ göra annat Àn avvÀrja alla svar... :angel:

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer TrÀffade en kille pÄ tinder för lite mer Àn ett Är sedan. Han bodde 5 h ifrÄn mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med trÄden men,, jag behöver lÀmna. Jag har koll pÄ alla bostadsköer, privata hyresvÀrdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej pĂ„ er alla kloka! FörlĂ„t för ett lĂ„ngt inlĂ€gg men jag har verkligen ett behov av rĂ„d och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tÀnkt lÀÀÀnge nu att jag mÄste skriva av mig hÀr pÄ buke Äter igen för att fÄ lite rÄd frÄn kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV