@Nepenthe Jag har haft mkt lÀttare och bÀttre umgÀnge med mina ex en tid efter uppbrottet Àn jag hade nÀr de var mina pojkvÀnner. Kanske inte alltid direkt efter men efter en tid nÀr saker och ting lagt sig. Mitt senaste ex Àr ett vÀldigt bra exempel pÄ en person jag gÀrna har i mitt liv, men vi kommer aldrig ha ihop det igen. Inga förutsÀttningar har liksom Àndrats och orsakerna till att det tog slut bestÄr och har snarare blivit övertydliga.
En gÄng för mÄnga Är sedan (med en annan Àn ovanstÄende) har jag gÄtt pÄ niten att försöka igen, och av det lÀrde jag mig precis det jag skrev hÀr ovanför - att sÄ lÀnge inga förutsÀttningar eller orsaker till uppbrott radikalt förÀndrats sÄ kommer det inte leda nÄn annan vart. Vi har dock en vÀnskaplig kontakt idag om Àn vi inte direkt umgÄs. Vi hörs nÄn gÄng per Är typ.
Jag tÀnker spontant att en god kontakt med sina ex Àr en indikation pÄ att en kunnat bete sig vÀl. Typ. Jag har inga som hels problem om nÄn jag trÀffar har en god ex-relation. Men jag Àr heller inte speciellt svartsjuk.
Finns nog inget rÀtt eller fel i att umgÄs med ex eller ej. Alla situationer Àr unika. I mitt fall har det inte varit gap och skrik och brÄk och sÄdana otrevliga uppbrott. Klart det Àr skillnad om en gÄtt över grÀnsen. En enda har tydligt deklarerat att han inte vill ha med mig att göra - det Àr ocksÄ en som tappade fattningen helt, blev paranoid och övertygad om att jag varit otrogen innan det tog slut. Samma mÀnniska for Àven hem till mig och kollade upp om min bil var hemma osv. Ptja... kÀnner vÀl inte att han Àr nÄn förlust i mitt liv heller.