Jag har varit i en skitdålig vecka nu. Känslig, sårbar, kritisk och allt det där. Jag vet om att jag blir sån vissa veckor så jag försöker att inte lägga nån vikt vid det, jag har för många år sedan tex insett att jag tar inga beslut osv när jag har pms-vecka. Men fyfan vilken ångestattack jag hade häromdagen, det blir verkligen så tydligt för mig att det här extra känslopåslaget inte funkar så bra för mig. Jag kan inte hantera eller förhålla mig till fler känslor än de jag redan har. Och jag hade precis innan erkänt vad jag känner i den här relationen och vågat visa det. Det gav ju direkt ett bakslag naturligtvis.
Det blev inte direkt bättre av att vad-det-nu-är knappt hade hört av sig på hela dagen och naturligtvis var min tolkning på detta att han givetvis tröttnat på mitt humör (visade sig senare att han känt sig hängig och gått och lagt sig och sovit hela em men då hade jag ju redan dragit alla mina slutsatser och ja...) . Vilket i sig gav mig ångest då det blev så övertydligt hur mkt jag hänger upp mig på nvad han ev tycker och tänker och gör. Jag vill inte att nån har den betydelsen och makten i mitt liv. Så när jag kom hem den kvällen efter allt jobb, stall, hund, handla osv la jag mig i soffan och bröt ihop såsom jag nog inte gjort på flera år. Fick ringa en kompis och grina hysteriskt i en timme, ja alltså det händer Inte ofta att jag behöver höra av mig till nån för att allting är så jävligt. Tackolov kändes det lite bättre sedan, och så kom jag på att jag hade ju en ask ångestdämpande piller i skåpet, halleluja. Däckade och sov för ovanlighetens skull i 8 timmar och det var verkligen välbehövligt.
Nu har jag klarnat lite i huvet och känner att jag backat undan lite i känsloläget. Jag är mer avvaktande igen och min skeptiska inställning är helt och hållet tillbaka. Jag förväntar mig inget annat än att detta ska gå åt skogen och att han kommer bli sämre ju mer vi umgås. Det känns som en mer hemtam känsla, och det ger mig naturligtvis mindre ångest när jag känner att jag skiter i vilket i hur det går.... Om jag är trött på att vara jag? Yes box