Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sjukt trött på alkoholkulturen som verkar komma med att träffa en ny person. Typ 90% av alla som har bråttom med att ses, vill ses för att ”dricka ett glas”. Varför är det så många som vill ha alkohol i kroppen för att kunna umgås? Känns så otroligt skadligt.

Skulle nog aldrig träffa en ny människa och dricka med dom när man försöker lista ut om personen är trevlig eller ej.

Visst är det väl vanligt. Har aldrig varit med om att nån tyckt det vara konstigt att träffas för en kaffe istället dock. Sen tycker jag iofs inte heller att man förändras något särskilt av en eller två öl i kroppen, eller att det i sig är skadligt.

Om personen ifråga häver i sig mycket mer än så (om det hela inte naturligt utvecklas in i mer av en fest) så ger det också värdefull info om personen.

Jag brukar fråga om man ska "ta en öl", där öl = all form av vätska, med eller utan alkohol ^^

Jag brukar få höra, och har sagt nångång "ta en öl eller nått?". Vilket i min värld betyder antingen att gå tll en pub och dricka nån öl, eller en restaurang för ett glas vin, eller en promenad utan öl eller vin, eller ett café för kaffe. Det är mest bara ett sätt att få fram frågan om att göra nått enkelt och avslappnat där man samtidigt snackar.

Visst är det väl vanligt. Har aldrig varit med om att nån tyckt det vara konstigt att träffas för en kaffe istället dock. Sen tycker jag iofs inte heller att man förändras något särskilt av en eller två öl i kroppen, eller att det i sig är skadligt.

Om personen ifråga häver i sig mycket mer än så (om det hela inte naturligt utvecklas in i mer av en fest) så ger det också värdefull info om personen.

Har dock aldrig varit med om att någon som inte har bråttom med att ses, vill ses med alkohol inblandat. Så känns som om det finns ett sammanband där i människorna jag pratat med.

Jag blir alldeles för förlåtande om jag dricker vin, räcker med ett glas så det avstår jag ifrån 😅
Föreslår någon kaffe blir det tack och hej, vill inte dejta någon som dricker kaffe :D

Har dock aldrig varit med om att någon som inte har bråttom med att ses, vill ses med alkohol inblandat. Så känns som om det finns ett sammanband där i människorna jag pratat med.

Hm, sån är inte min erfarenhet. Har iofs inget behov alls av alkohol, men miljön på en pub eller dylikt är ofta rätt chill. Såna dejter är bra också eftersom man inte låser upp sig på nån längre tid, och sålänge personen inte är ordentligt dryg så kan jag egentligen sitta och prata med vem som helst några timmar utan att vara missnöjd över det (även om man inte klickar alls).

Jag blir alldeles för förlåtande om jag dricker vin, räcker med ett glas så det avstår jag ifrån 😅
Föreslår någon kaffe blir det tack och hej, vill inte dejta någon som dricker kaffe :D

Oh no! Haha, tvärtom här. Mitt kök är just nu halvfullt med kaffegrejer.

Liten uppdatering, negativt-min värdering av huset blev löjligt mycket högre än exmakens, han har nu bokat ännu en för att påvisa att min är orimlig 🤨 suck! Positivt är att dejten igår gick jättebra och vi avslutade kvällen hemma hos honom 😍 vi kommer absolut ses igen!

Liten uppdatering, negativt-min värdering av huset blev löjligt mycket högre än exmakens, han har nu bokat ännu en för att påvisa att min är orimlig 🤨 suck! Positivt är att dejten igår gick jättebra och vi avslutade kvällen hemma hos honom 😍 vi kommer absolut ses igen!

Vad segt med huset!
Om jag förstått det rätt vill maken köpa ut dig? Nöj dig inte med hans bud, stå på dig ❤️

Är sjukt trött på alkoholkulturen som verkar komma med att träffa en ny person. Typ 90% av alla som har bråttom med att ses, vill ses för att ”dricka ett glas”. Varför är det så många som vill ha alkohol i kroppen för att kunna umgås? Känns så otroligt skadligt.

Skulle nog aldrig träffa en ny människa och dricka med dom när man försöker lista ut om personen är trevlig eller ej.
Håller helt med dig. Det är också en klart bidragande orsak till att jag föredrar att "dejta" personer som jag lär känna och träffar på annat sätt först, för då är det garanterat folk jag lärt känna utan alkohol inblandat.

Abropå detta med alkoholkultur och fråga om att ta ett glas osv...

Satt precis och tittade på tinder några minuter. Det är en väldigt stor andel tjejer som skriver att de gillar rödvin i sin text. Eller nått annat om vin/öl/ta ett glas, osv.

"Gillar öl i duschen"
"rödvin och chips är livet"
"livet handlar om att skratta och vara salongsberusad"
"älskar att testa nya saker bara det inkluderar god mat och vin"
"älskar att dricka bubbligt vin, promenera.."
"bubbel, basket och lunch"
"ge mig en öl så blir jag nöjd"
"tycker fortfarande bacardi breezer är det godaste som finns"

osv.. detta på nån minut när jag tittar nu. Genomsyrar hela grejen liksom.

Senast ändrad:
Abropå detta med alkoholkultur och fråga om att ta ett glas osv...

Satt precis och tittade på tinder några minuter. Det är en väldigt stor andel tjejer som skriver att de gillar rödvin i sin text. Eller nått annat om vin/öl/ta ett glas, osv.

"Gillar öl i duschen"
"rödvin och chips är livet"
"livet handlar om att skratta och vara salongsberusad"
"älskar att testa nya saker bara det inkluderar god mat och vin"
"älskar att dricka bubbligt vin, promenera.."
"bubbel, basket och lunch"
"ge mig en öl så blir jag nöjd"
"tycker fortfarande bacardi breezer är det godaste som finns"

osv.. detta på nån minut när jag tittar nu. Genomsyrar hela grejen liksom.
+1 på denna. Det är jättevanligt och jag förstår verkligen inte vad de försöker säga om sig själva med det. Ser liksom inte något positivt i att en potentiell partner tycker om att dricka alkohol så mycket att de tar upp det i sin dejtingprofil, ibland som enda grej de skriver om sig själva.

+1 på denna. Det är jättevanligt och jag förstår verkligen inte vad de försöker säga om sig själva med det. Ser liksom inte något positivt i att en potentiell partner tycker om att dricka alkohol så mycket att de tar upp det i sin dejtingprofil, ibland som enda grej de skriver om sig själva.

Jag ser det som så cut and paste.. Brist på fantasi / lathet så man skriver bara nått om rödvin. Inget som direkt får mig att bli intresserad, iaf. Tror inte de försöker säga nått särskilt och tror inte nödvändigtvis att de tycker om att dricka alkohol så mycket. Många skriver nog bara nått.

Nåja.

Jag ser det som så cut and paste.. Brist på fantasi / lathet så man skriver bara nått om rödvin. Inget som direkt får mig att bli intresserad, iaf. Tror inte de försöker säga nått särskilt och tror inte nödvändigtvis att de tycker om att dricka alkohol så mycket. Många skriver nog bara nått.

Nåja.

Män brukar skriva om öl istället. :p

Men jag är inte bättre, Jag kände att jag inte hade något intressant att skriva så jag skrev ingenting alls.

Jag har verkligen försökt men det går inte 😅
Avskyr när folk tjatar om sitt jävla kaffe, speciellt på morgonen.
Finns det kaffe? Jag måste ha kaffe! Kan vi köpa kaffe?
Bara ta ett glas vatten och sluta pip 😒😂

Haha, han jag träffar nu måste ha kaffe innan han vaknar till. Men han är iof väldigt söt när han är trött, så det gör inte så mycket.

Håller helt med dig. Det är också en klart bidragande orsak till att jag föredrar att "dejta" personer som jag lär känna och träffar på annat sätt först, för då är det garanterat folk jag lärt känna utan alkohol inblandat.

Men precis. Sen är jag generellt inte så intresserad av att dricka alkohol, kan numera dricka om jag går ut och käkar middag eller om det är en special occasion typ. Har hänt totalt tre gånger att jag har haft alkohol i kroppen. Ett glas för mig och jag blir helt klart påverkad.

För mig är det stor skillnad på att vara ute och supa skallen av sig varje helg, och dricka ett bra glas till maten. För mig är alkohol en stor del av min hobby, många brygger eget mjöd, vin och/eller öl, och det är liksom inget mål att bli full utan att det ska smaka bra.

Förstår vart många av era kommentarer kommer ifrån, men vill bara lyfta att det finns ett spektra på detta. Alkohol är inte = klarar sig inte utan, super skallen av sig eller liknande. Kan lika gärna vara finsmakare. :)

För mig är det stor skillnad på att vara ute och supa skallen av sig varje helg, och dricka ett bra glas till maten. För mig är alkohol en stor del av min hobby, många brygger eget mjöd, vin och/eller öl, och det är liksom inget mål att bli full utan att det ska smaka bra.

Förstår vart många av era kommentarer kommer ifrån, men vill bara lyfta att det finns ett spektra på detta. Alkohol är inte = klarar sig inte utan, super skallen av sig eller liknande. Kan lika gärna vara finsmakare. :)
Förstår absolut att inte alla dessa som skriver om alkohol i profilen dricker sig fulla hela tiden, det är ju bara det att det är så intetsägande att skriva att en tycker om ett glas vin. Skriver någon att den brygger eget eller så så är det ju mycket mer intressant än generiska statements om hur gott bubbel är. Jag menar, spektrat av människor som gillar ett glas vin och choklad är så brett så det säger mig noll om hur personen är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ännu en kvinna
  • Motionscykel?