Är sjukt trött på alkoholkulturen som verkar komma med att träffa en ny person. Typ 90% av alla som har bråttom med att ses, vill ses för att ”dricka ett glas”. Varför är det så många som vill ha alkohol i kroppen för att kunna umgås? Känns så otroligt skadligt.
Skulle nog aldrig träffa en ny människa och dricka med dom när man försöker lista ut om personen är trevlig eller ej.
Visst är det väl vanligt. Har aldrig varit med om att nån tyckt det vara konstigt att träffas för en kaffe istället dock. Sen tycker jag iofs inte heller att man förändras något särskilt av en eller två öl i kroppen, eller att det i sig är skadligt.
Om personen ifråga häver i sig mycket mer än så (om det hela inte naturligt utvecklas in i mer av en fest) så ger det också värdefull info om personen.
Jag brukar fråga om man ska "ta en öl", där öl = all form av vätska, med eller utan alkohol ^^
Jag brukar få höra, och har sagt nångång "ta en öl eller nått?". Vilket i min värld betyder antingen att gå tll en pub och dricka nån öl, eller en restaurang för ett glas vin, eller en promenad utan öl eller vin, eller ett café för kaffe. Det är mest bara ett sätt att få fram frågan om att göra nått enkelt och avslappnat där man samtidigt snackar.