Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag vill skrika till alla på dejtingappar är "RESANDE GER DIG INTE EN PERSONLIGHET!"

är så trött på de som listar antalet länder de besökt, eller de länder de besökt detta och förra året, de som de har resor inbokade till osv.
Jag tycker det är nästan mer än intetsägande- ok, så ditt intresse är att "bocka av" så många länder som möjligt? Inte intresserad.
Ska man resa ska man ju ordentligt uppleva grejer, men upplever att resandet är en sån där statusgrej där många bara samlar bilder till insta

Jag håller inte riktigt med, även om nu "jag gillar att resa" är rätt intetsägande. Isf hur man reser eller har rest tycker jag säger en del om personen ändå. Gillar att prata med folk om annorlunda ställen de/jag besökt och olika ovanliga händelser på vägen, osv.

Jag swipar vänster direkt på tråkiga texter à la "gillar att resa" "öl och fotboll" "gillar friluftsliv, ordnat ekonomi".... Känns inte som att jag ska tycka en sådan person är tillräckligt interessant för att vara interesserad av at dejta hen. Då är det bättre med profiler helt utan text, även om det bästa givetvis är en interessant, originell text.

Vidare så gillar jag att träffas relativt snabbt, men tror det beror på att jag sållar ganska hårt redan när jag swipar, dessutom så orkar jag inte slösa tid och energi på att skriva länge med någon som jag inte vet om jag klickar med IRL.

Journalisten verkar dock kunna bli ett undantag.... Hade typ gett upp honom, då jag inte hört från honom på en vecka. Men i fredags så skickade han helt plötsligt ett mess, och vi fortsatte skriva i ett par timmar, samt lite nu i kväll. Vet inte helt vart jag har honom, i början kändes det som han ville träffas rätt snabbt (vi hade även en kaffedejt (nej jag dricker inte kaffe, eller evt. latte nån enstaka gång) inbokat för ett par veckor sedan, som inte blev av) - nu senast sa han dock att han "inte hade bråttom". Jag börjar bli lite otålig, men tror att han kan vara värd att vänta på. Han verkar vara en rätt så annorlunda typ mot de ingeniörar jag oftast dejtar, och hittils gillar jag honom skarpt i skrift. Så är lite rädd att jag kommer bli besviken när (om) vi mötas IRL... Hoppast att det blir av, snart... :)

Haha ja 😆 gud, det är alldeles för ungt! Men han känns mogen och klok än så länge iallafall...
Neeej, det är inte alls för ungt. Jag som är över 40 år gammal var i flera år tillsammans med en kille född -93. Det var 15 år mellan oss och det var inte åldersskillnaden som gjorde att det tog slut utan helt andra saker.

Åldern har ingen betydelse så länge resten är rätt.

Är sjukt trött på alkoholkulturen som verkar komma med att träffa en ny person. Typ 90% av alla som har bråttom med att ses, vill ses för att ”dricka ett glas”. Varför är det så många som vill ha alkohol i kroppen för att kunna umgås? Känns så otroligt skadligt.

Skulle nog aldrig träffa en ny människa och dricka med dom när man försöker lista ut om personen är trevlig eller ej.

Sen jag dejtat en som inte drack alkohol och att en närstående haft ett förhållande med en som verkligen inte kunde hantera alkohol och som blev aggressiv, har jag börjat reflektera mer om någon föreslår att ta en öl på första dejten. Men man har ju inte problem med alkohol bara för att man föreslår att ta en öl.
Jag tycker väl mer att själva pubmiljön, beroende på vart man går, inte alltid gör det lätt att lära känna varandra för det är mycket folk och högljutt. Går jag till pub på dejt vill jag hellre spela biljard eller shuffleboard.

Men jag är väldigt skeptisk till de som vill ses efter att ha skrivit ca 5 meningar till varandra. Är de rädda att vi inte ska ha något att prata om på själva dejten? Jag tänker ju snarare att om man inte ens har något att skriva om vad ska man då prata om :confused:.

Jag föreslår ofta en promenad som första dejt, är det trevligt kan man ta en fika också. Jag känner mig mycket mer avslappnad då, plus märks ganska tydligt om det är folk som brukar ta en promenad/ brukar vara utomhus. Kommer man utan mössa och vantar på vintern när det är minusgrader, så är man nog lite mer en person som endast går till tunnelbanan.

Abropå detta med alkoholkultur och fråga om att ta ett glas osv...

Satt precis och tittade på tinder några minuter. Det är en väldigt stor andel tjejer som skriver att de gillar rödvin i sin text. Eller nått annat om vin/öl/ta ett glas, osv.

"Gillar öl i duschen"
"rödvin och chips är livet"
"livet handlar om att skratta och vara salongsberusad"
"älskar att testa nya saker bara det inkluderar god mat och vin"
"älskar att dricka bubbligt vin, promenera.."
"bubbel, basket och lunch"
"ge mig en öl så blir jag nöjd"
"tycker fortfarande bacardi breezer är det godaste som finns"

osv.. detta på nån minut när jag tittar nu. Genomsyrar hela grejen liksom.
Känns inte lika vanligt hos killar, men jag tycker iof att mer än hälften inte verkar ha någon text alls.
Men har någon bara bilder där den dricker alkohol blir jag skeptisk.

Jag kanske framställer mig själv som nykterist då, eftersom jag inte skriver något om alkohol eller har någon bild då jag dricker alkohol.
Har iaf mått med det viktigaste att jag är beroende av kaffe, är så jobbigt att dejta folk som inte har kaffe hemma på morgonen :cautious:.

Vad är det för ny funktion som dykt upp på tinder där det står något i stil med att: den du gillar är en populär användare, vill du ge en super like istället för att sticka ut?
Jag super likear aldrig...

@Elektronen Du och jag hade lätt kunnat gå på dejt ;) Jag föreslår alltid nån promenad med, jag är mkt mer avslappnad när jag gör nåt okomplicerat. Har ju hund så det är rätt naturligt att gå ut med den... Kan inte tänka mig nåt värre än att gå ut o käka tex, eller fika direkt med nån jag inte alls snackat med IRL. Usch så stelt.

Ang alkohol. Jag hade ett ex en gng där jag vet att anledningen till att jag inte fick stryk enbart var att jag lärde mig att hålla mig undan och göra mig osynlig. Han var periodare och söp sig nästan medvetslös emellanåt. Har inte haft alkoholmissbruk i min direkta närhet närmare än så, men det har satt sina spår trots att det var ett kort förhållande och runt 15 år sedan... Men därefter har ju typ alla killar jag känner och har känt mer eller mindre älskat detta ölande. Det är så ofta förekommande att det känns som en del av manligheten, typ. Det har nog gjort att jag normaliserat det. Själv skulle jag sällan eller aldrig ta ett glas vin en vardagkväll (om jag inte är skiftledig ihop med nån annan ledig - då blir det ju som en helg) bara för att det är gott. Men öl verkar faktiskt vara lite av en vardagsdryck... konstigt nog. Jag har fått släppa det hjärnspöket för att öht kunnat umgås med män. Men ja, jag tycker faktiskt att det är lite sunkigt. Ungefär om att sitta och vräka i sig en godispåse ensam en tisdag. Fråga mig inte varför jag tycker så men det är så.

Vad är det för ny funktion som dykt upp på tinder där det står något i stil med att: den du gillar är en populär användare, vill du ge en super like istället för att sticka ut?
Jag super likear aldrig...
Har fått upp det två gånger, och hade aldrig tryckt super-like om det inte varit en profil jag velat super-likeat under andra omständigheter (vilket inte är troligt, tror jag bara gjort det typ två gånger under alla år).

@Elektronen Du och jag hade lätt kunnat gå på dejt ;) Jag föreslår alltid nån promenad med, jag är mkt mer avslappnad när jag gör nåt okomplicerat. Har ju hund så det är rätt naturligt att gå ut med den... Kan inte tänka mig nåt värre än att gå ut o käka tex, eller fika direkt med nån jag inte alls snackat med IRL. Usch så stelt.

Ang alkohol. Jag hade ett ex en gng där jag vet att anledningen till att jag inte fick stryk enbart var att jag lärde mig att hålla mig undan och göra mig osynlig. Han var periodare och söp sig nästan medvetslös emellanåt. Har inte haft alkoholmissbruk i min direkta närhet närmare än så, men det har satt sina spår trots att det var ett kort förhållande och runt 15 år sedan... Men därefter har ju typ alla killar jag känner och har känt mer eller mindre älskat detta ölande. Det är så ofta förekommande att det känns som en del av manligheten, typ. Det har nog gjort att jag normaliserat det. Själv skulle jag sällan eller aldrig ta ett glas vin en vardagkväll (om jag inte är skiftledig ihop med nån annan ledig - då blir det ju som en helg) bara för att det är gott. Men öl verkar faktiskt vara lite av en vardagsdryck... konstigt nog. Jag har fått släppa det hjärnspöket för att öht kunnat umgås med män. Men ja, jag tycker faktiskt att det är lite sunkigt. Ungefär om att sitta och vräka i sig en godispåse ensam en tisdag. Fråga mig inte varför jag tycker så men det är så.
Haha, skönt att det är någon som kan tänka sig att gå på dejt med mig iaf ;).
Ja promenad är så mycket mera avslappnat, fika kan fungera, men helst inte.

Jag förstår att det satt sina spår, men skönt att det ändå var ett relativt kort förhållande. Den personen jag nämnde innan var ju någon jag bara träffade ibland, men varenda gång det var alkohol inblandat förstörde hon kvällen.
Jag har faktiskt dejtat få killar (en kanske) som gillar att öla på det viset. Men det var/är väldigt vanligt där jag kommer ifrån.
Jag har ett ex som aldrig rökt och kunde ta någon öl/glas vin då och då till maten, ett annat ex som hade en förälder som var alkoholist och som rökt cannabis under hans uppväxt och fått dåliga erfarenheter. Sen dejtat en som inte drack alls. Så kanske inte superkonstigt att jag hade svårt för att den senaste killen jag dejtade var betydligt mer drogliberal än jag.

Har fått upp det två gånger, och hade aldrig tryckt super-like om det inte varit en profil jag velat super-likeat under andra omständigheter (vilket inte är troligt, tror jag bara gjort det typ två gånger under alla år).
Jag har fått upp det 5 ggr kanske. Ska man känna sig mer speciell om den likeat en tillbaka då eftersom den är så populär ?! Förstår inte syftet med funktionen.

Jag har fått upp det 5 ggr kanske. Ska man känna sig mer speciell om den likeat en tillbaka då eftersom den är så populär ?! Förstår inte syftet med funktionen.

Jamen typ. "Wow en poppis person, då måste jag föda egot ännu mer för att synas"...eh?!

Tur jag kan fortsätta bo under en sten vad gäller tinder :cautious: :angel:

Inte jag heller, tycker personen om mig hade den svept höger liksom?
Ja jag tänker också så. Blir någon verkligen mer benägen att swypa höger för att den blivit super likead, tror inte det.

Jamen typ. "Wow en poppis person, då måste jag föda egot ännu mer för att synas"...eh?!

Tur jag kan fortsätta bo under en sten vad gäller tinder :cautious: :angel:
Ja lite så och jag undrar om den "populära personen" vet om att den är "populär" :grin:.

Jag tror inte på tinder egentligen men, att dejta killar från dansen har heller inte fungerat :angel:.

Neeej, det är inte alls för ungt. Jag som är över 40 år gammal var i flera år tillsammans med en kille född -93. Det var 15 år mellan oss och det var inte åldersskillnaden som gjorde att det tog slut utan helt andra saker.

Åldern har ingen betydelse så länge resten är rätt.

Ja det kan säkerligen funka :) jag har dock enbart dåliga erfarenheter.
Vi ses iallafall med inställningen inget seriöst. Han vet dock att jag söker seriöst i första hand 😊

Hatar att vara en som hela tiden kollar efter om han svarat eller ej... Fick här om dagen ett meddelande från en som alltid varit i periferin av min umgängeskrets, en som jag alltid tyckt sett trevlig ut men aldrig riktigt pratat med. Nu vill jag ha all uppmärksamhet :p

Hatar att vara en som hela tiden kollar efter om han svarat eller ej... Fick här om dagen ett meddelande från en som alltid varit i periferin av min umgängeskrets, en som jag alltid tyckt sett trevlig ut men aldrig riktigt pratat med. Nu vill jag ha all uppmärksamhet :p

Äsch, sådan är jag med.... Brukar skoja (till mina kompisar) med att jag är high maintenance och needy vad gäller chattande - iaf vad gäller de jag gillar/är interesserad av. Blir lättare förnärmad om de är online och inte läser/svarar. :p

Nu har journalisten barnledig vecka igen, så nu är frågan om han kommer vilja träffas... Vi har (lite på skoj) kommit överens om att vi endast behöver en 5-minuters träff för att veta om vi är interesserade av varandra IRL. Men han får ta initiativet, jag har försökt fråga tidigare och då var det "inte så bråttom" tyckte han..

Folk (män) :cautious:
Sålde min bil i onsdags, bytte in på bilfirma. Får meddelandeförfrågan på messenger av en kille i samma stad som frågar om bilen. Jag skrev att han får skaffa sig en egen uppfattning då han inte ens åkt och tittat på den? Då frågar han sen om jag inte vill ses och ta en fika med han..

Ja jag tänker också så. Blir någon verkligen mer benägen att swypa höger för att den blivit super likead, tror inte det.

Ja lite så och jag undrar om den "populära personen" vet om att den är "populär" :grin:.

Jag tror inte på tinder egentligen men, att dejta killar från dansen har heller inte fungerat :angel:.

V gav mig en superlike och det var tur det.
Det är enda gången jag faktiskt öppnar och går in på profiler och tittar ordentligt.
Annars sveper jag på första bilden, blir det match går jag ibland in och tittar lite mer, de flesta brukar tas bort då 🙄
Hade inte dragit höger på Vs första bild.

Jag blir nyfiken till varför folk superlikat och kan ha en något större benägenhet att Swipa höger då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd