Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det står i presentationen alltså? Hur tänker de att man får reda på sina likes utan att vara betalande medlem då? :D Man bara har sin bild där men får aldrig någon match?

Har också sett den. Då är den oftast kombinerad med: ”så skriv ett meddelande istället.” Tänker att de har kopierat sin text från Badoo där systemet är (eller i alla fall var) så. Eller så är de bara sjukt otekniska. 🙈

Alltså jag blir så besviken.

Var på dejt i måndags med en person som delade alla mina (många) intressen. Exakt allt delade vi förutom kanske mitt enorma hundintresse då.
Hade jättebra snack, sågs ganska länge och det kändes bra liksom. Hörde inget i tisdags, skrev igår och tackade för måndagen och att det var trevligt. Han svarade över 5 timmar senare och skrev ”Tack själv! Väldigt trevligt :) Hoppas du inte behövt kompensationsjobba alldeles för mycket 😬”.

Vi hade nämligrn snackat om att jag hade väldigt mycket på jobbet och skulle säkert ha jobbat över på måndagen om det inte vore för dejten. Jag svsrade iaf på hans meddelande igår vid 18 och sedan dess har jag inte hört något.

Trodde det fanns en chans till att han ville ses igen men känns rätt hopplöst nu. Jag fattar bara verkligen inte folk. Jag hade nog dels inte sagt vid hejdå:t på dejten att det var supertrevligt för att sedan skriva väldigt trevligt också om jag inte vore intresserad av att ses igen.

Var på dejt i måndags med en person som delade alla mina (många) intressen. Exakt allt delade vi förutom kanske mitt enorma hundintresse då.
Hade jättebra snack, sågs ganska länge och det kändes bra liksom. Hörde inget i tisdags, skrev igår och tackade för måndagen och att det var trevligt. Han svarade över 5 timmar senare och skrev ”Tack själv! Väldigt trevligt :) Hoppas du inte behövt kompensationsjobba alldeles för mycket 😬”.

Vi hade nämligrn snackat om att jag hade väldigt mycket på jobbet och skulle säkert ha jobbat över på måndagen om det inte vore för dejten. Jag svsrade iaf på hans meddelande igår vid 18 och sedan dess har jag inte hört något.

Trodde det fanns en chans till att han ville ses igen men känns rätt hopplöst nu. Jag fattar bara verkligen inte folk. Jag hade nog dels inte sagt vid hejdå:t på dejten att det var supertrevligt för att sedan skriva väldigt trevligt också om jag inte vore intresserad av att ses igen.

Det där har jag varit med om också (hittade min partner på dejt nr 86), man har ganska trevligt på en dejt, pratar mycket och tycker att ett hej då hade varit på sin plats, men icke. Kan finnas 1000 anledningar, men oavsett vill du inte ha en som beter sig så illa i alla fall. Du är värd någon bättre än så! Han var uppenbarligen inte så trevlig som han gav sken av. Bra att det kom fram nu än senare. Det finns bra personer där ute, som kommer att passa dig bättre.

Behöver du boosta självkänsla, sök på Hennes väg på nätet eller fejjan (finns i en norsk verion också, så ta svenska). Skrivs av psykologer och beteendevetare (och en massa horoskoptjafs också).

Är det stor skillnad i intensiteten i messandet jämfört med innan ni sågs? Tycker hans svar, om än rätt intetsägande, inte nödvändigtvis var en diss. Enklast vore kanske om du bara skickar och frågar om han vi ses igen?

Förstår inte riktigt dock. Han kanske bara hade nått att göra på kvällen och på förmiddagen nu och svarar sen? Du har ju inte heller föreslagit att ses igen, eller?

@rtf vad är det illa beteendet?

Det där har jag varit med om också (hittade min partner på dejt nr 86), man har ganska trevligt på en dejt, pratar mycket och tycker att ett hej då hade varit på sin plats, men icke. Kan finnas 1000 anledningar, men oavsett vill du inte ha en som beter sig så illa i alla fall. Du är värd någon bättre än så! Han var uppenbarligen inte så trevlig som han gav sken av. Bra att det kom fram nu än senare. Det finns bra personer där ute, som kommer att passa dig bättre.

Behöver du boosta självkänsla, sök på Hennes väg på nätet eller fejjan (finns i en norsk verion också, så ta svenska). Skrivs av psykologer och beteendevetare (och en massa horoskoptjafs också).
Men jösses, vilka växlar ni drar på att han inte har svarat än. Jag har flera vänner som är precis likadana. Skickar man ett sms kan det dröja flera dygn innan man får svar så är det brådskande så är det bäst att ringa.
Jag är lite likadan, jag svarar inte heller omgående på sms om jag håller på med något annat och det händer att jag totalt glömmer bort det också.

Jag tycker inte alls att han beter sig så illa som @rtf vill få det till.

Är det stor skillnad i intensiteten i messandet jämfört med innan ni sågs? Tycker hans svar, om än rätt intetsägande, inte nödvändigtvis var en diss. Enklast vore kanske om du bara skickar och frågar om han vi ses igen?
Förstår inte riktigt dock. Han kanske bara hade nått att göra på kvällen och på förmiddagen nu och svarar sen? Du har ju inte heller föreslagit att ses igen, eller?

@rtf vad är det illa beteendet?
Men jösses, vilka växlar ni drar på att han inte har svarat än. Jag har flera vänner som är precis likadana. Skickar man ett sms kan det dröja flera dygn innan man får svar så är det brådskande så är det bäst att ringa.
Jag är lite likadan, jag svarar inte heller omgående på sms om jag håller på med något annat och det händer att jag totalt glömmer bort det också.

Han har aldrig varit supersnabb hela tiden, men det är ändå skillnad. Började väl iof redan någon dag innan vi sågs att bli lite mer långsamt. Men han brukar alltid svara på morgonen någon gång, sen under dagarna kan det vara några timmar mellan varje svar (även för min del) men det kommer ändå svar. Nu har det ju liksom gått 18 timmar sen han svarade sist. På kvällstid har vi vissa dagar chattat ordentligt dvs med i princip max 10 min fördröjning mellan svar.

Tolkade inte heller hans svar som en heldiss som sagt men med tanke på att jag bara hört av ett meddelande från honom sen i måndags när vi sågs så känns det lite sådär. Hade förväntat mig snabbare svar om han faktiskt var lite intresserad av att ses igen.

Absolut, men för mig passar det inte med ett sådant dåligt beteende. Och ja, för mig är det ett dåligt beteende att inte svara inom några timmar. Händer det något som gör att man inte kan svara berättar man det när man sedan svarar. Du får naturligtvis tycka som du vill, men jag som jag vill. För mig är det ointressant att ha en relation med en sådan människa, och ja, jag tycker att det är ohyfsat att inte svara inom några timmar om det inte föreligger något speciellt.

I just @machafukos fall kan man förstås inte veta vad som ligger bakom att svaret dröjer, men rent allmänt tycker jag att det är rimligt att "överse" med upp till ett dygn. Ganska många människor har yrken där man varken kan läsa eller skriva sms på hela arbetspasset.

Absolut, men för mig passar det inte med ett sådant dåligt beteende. Och ja, för mig är det ett dåligt beteende att inte svara inom några timmar. Händer det något som gör att man inte kan svara berättar man det när man sedan svarar. Du får naturligtvis tycka som du vill, men jag som jag vill. För mig är det ointressant att ha en relation med en sådan människa, och ja, jag tycker att det är ohyfsat att inte svara inom några timmar om det inte föreligger något speciellt.
Börjar förstå hur "alla män beter sig illa/är svin" har blivit en grej när jag läser detta. :)

Då är vi helt enkelt olika. Jag tycker inte att det är någon big deal om han inte svarar överhuvudtaget heller, i så fall är han ju bara inte intresserad. Att han tyckte att dejten var supertrevlig innebär ju inte automatiskt att han vill fortsätta ses. Tråkigt för @machafuko i så fall såklart men jag tycker att sånt hör till dejting.

Börjar förstå hur "alla män beter sig illa/är svin" har blivit en grej när jag läser detta. :)
Det är du som gör en sådan tolkning, inte jag. Att svara så snabbt man kan på mejl eller sms, har inget med män att göra, jag förutsätter samma från kvinnliga vänner. Det finns självklart personer som inte gör det, vilket de är i sin fulla frihet till, precis som jag att inte vilja ha dem nära mig i mitt dagliga liv.

Då är vi helt enkelt olika. Jag tycker inte att det är någon big deal om han inte svarar överhuvudtaget heller, i så fall är han ju bara inte intresserad. Att han tyckte att dejten var supertrevlig innebär ju inte automatiskt att han vill fortsätta ses. Tråkigt för @machafuko i så fall såklart men jag tycker att sånt hör till dejting.
Det håller jag med om. Men för att gaska upp @machafuko försöker jag vända på hens synsätt från att bli ratad till att dejten ändå inte var något att ha. Sedan tillhör det dejtingvärlden, absolut.

Det är du som gör en sådan tolkning, inte jag. Att svara så snabbt man kan på mejl eller sms, har inget med män att göra, jag förutsätter samma från kvinnliga vänner. Det finns självklart personer som inte gör det, vilket de är i sin fulla frihet till, precis som jag att inte vilja ha dem nära mig i mitt dagliga liv.
Helt rätt, det var bara min personliga observation! Jag förväntar mig inte detta av män eller kvinnor och ser det heller inte som dåligt beteende om nån inte vill träffa mig igen tex.

Helt rätt, det var bara min personliga observation! Jag förväntar mig inte detta av män eller kvinnor och ser det heller inte som dåligt beteende om nån inte vill träffa mig igen tex.

Jag ser inte heller det som dåligt beteende att inte vilja ses igen. Men jag tycker ghosting är dåligt beteende. Vett och etikett för mig att man ändå hör av sig och säger som man känner istället för att bli helt tyst. Jag inser att jag skiljer mig från flera här inne men jag tycker det är det absolut minsta man ska kunna förvänta sig när man dejtar en vuxen människa.

Nu får vi se om han svarar eller inte, men snackar här om ghosting generellt.

Jag funkar inte heller så bra med människor som inte svarar direkt/snabbt på mess, men har fått lära mig att de iofs kan vara interesserade ändå. Fanns det en konkret fråga i ditt sista meddelande @machafuko som han "måste" svara på, evt kan det tänkas att han tror han svarat något (så gör jag ibland) och väntar på dig?

LK var superseg på att svara, iaf i början, han hade dessutom en "teori" som sa att man skulle vänta i 3 dygn efter första dejten innan man beslöt om man ville ses igen eller inte. O_o Jag trodde i princip jag var dissad efter nästan varje dejt, men blev ju jag som fick dissa honom till slut. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023