Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där tar jag som att personen inte är så intresserad. Tar det flera dagar att svara tänker jag att personen inte är så intresserad.

Och när det väl kommer till kritan vill jag faktiskt träffa någon som är med kommunikativ än att svara dagen efter. Jag vill att han ska vara mer på än så, speciellt när man kommit så långt att man träffats mm. Är han då intresserad så förväntar jag mig svar, eller i alla fall en förklaring att "Nu ska jag ner i gruvan i 18 timmar så jag kommer inte kunna svara på ett tag".

Samma här. Tog ju upp det med kollegan jag träffade i somras. Frågade rakt ut hur ofta han tänker på mig och varför han då inte ens kan tänka så långt att det var typ ett dygn sedan vi hördes eller att han kanske glömt svara mig. Vissa är nog bara sådana antar jag. Inte passande för mig 😅

Samma här. Tog ju upp det med kollegan jag träffade i somras. Frågade rakt ut hur ofta han tänker på mig och varför han då inte ens kan tänka så långt att det var typ ett dygn sedan vi hördes eller att han kanske glömt svara mig. Vissa är nog bara sådana antar jag. Inte passande för mig 😅

Han jag träffar då och då nu kan det gå länge mellan att vi pratar. Men när vi ses så brukar det vara "Tänkte på dig när jag var på det här stället" osv. Alltså att han har tänkt på mig flera gånger men inte skrivit typ, utan tar det när vi ses. Människor är verkligen olika!

Han jag träffar då och då nu kan det gå länge mellan att vi pratar. Men när vi ses så brukar det vara "Tänkte på dig när jag var på det här stället" osv. Alltså att han har tänkt på mig flera gånger men inte skrivit typ, utan tar det när vi ses. Människor är verkligen olika!

Ja och funkar det för båda är det ju rätt liksom! Man måste hitta någon man funkar med bara.

Själv föredrar jag att det går lite längre tid mellan att man hörs men att det då ät lite djupare eller längre.
Jag förstår inte meningen med de som alltid svarar inom en minut men då väldigt kort typ "ja det är fint" och sen inget mer. Då är det bättre tycker jag att personen svarar nästa dag och då med något svar som ger mig något. Om det inte då är nåhot brådskande som jag frågat om.

Själv föredrar jag att det går lite längre tid mellan att man hörs men att det då ät lite djupare eller längre.
Jag förstår inte meningen med de som alltid svarar inom en minut men då väldigt kort typ "ja det är fint" och sen inget mer. Då är det bättre tycker jag att personen svarar nästa dag och då med något svar som ger mig något. Om det inte då är nåhot brådskande som jag frågat om.

Jag älskar att chatta! Krävs inte många minuter innan jag vet om det är någon jag klickar med i skrift eller inte. Det ska vara rappa, roliga svar där man inte missförstår varandra. Likväl som det ska gå att lägga I från sig telefon o ta upp tråden senare, alt ha längre pauser mellan svaren utan att tråden tappas typ. Tycker det är en speciell känsla av kontakt när det fungerar obehindrat.

Alltså jag blir så besviken.

Var på dejt i måndags med en person som delade alla mina (många) intressen. Exakt allt delade vi förutom kanske mitt enorma hundintresse då.
Hade jättebra snack, sågs ganska länge och det kändes bra liksom. Hörde inget i tisdags, skrev igår och tackade för måndagen och att det var trevligt. Han svarade över 5 timmar senare och skrev ”Tack själv! Väldigt trevligt :) Hoppas du inte behövt kompensationsjobba alldeles för mycket 😬”.

Vi hade nämligrn snackat om att jag hade väldigt mycket på jobbet och skulle säkert ha jobbat över på måndagen om det inte vore för dejten. Jag svsrade iaf på hans meddelande igår vid 18 och sedan dess har jag inte hört något.

Trodde det fanns en chans till att han ville ses igen men känns rätt hopplöst nu. Jag fattar bara verkligen inte folk. Jag hade nog dels inte sagt vid hejdå:t på dejten att det var supertrevligt för att sedan skriva väldigt trevligt också om jag inte vore intresserad av att ses igen.

Det kanske var just bara trevligt och inte tillräckligt mkt flirtande? :)

Det där tar jag som att personen inte är så intresserad. Tar det flera dagar att svara tänker jag att personen inte är så intresserad.

Och när det väl kommer till kritan vill jag faktiskt träffa någon som är med kommunikativ än att svara dagen efter. Jag vill att han ska vara mer på än så, speciellt när man kommit så långt att man träffats mm. Är han då intresserad så förväntar jag mig svar, eller i alla fall en förklaring att "Nu ska jag ner i gruvan i 18 timmar så jag kommer inte kunna svara på ett tag".

Håller helt med. Och bottom line är ju att man träffar ngn som matchar det som känns bra för en. Finns inget rätt eller fel. :)

Det händer ibland, inte alltid. Framförallt eftersom appen inte signalerar att det finns obesvarade meddelanden.. Jag kanske läser när jag lagar middag, något händer så att jag lägger ifrån mig telefonen och sen kanske jag inte går in förrän som nu på morgonen. Det handlar inte om att jag inte är kommunikativ eller inte bryr mig. Jag är glömsk helt enkelt! Men 9 gånger av 10 svarar jag säkert inom ett par timmar (har ingen notis för tinder).

Ja man är ju olika. Det jag har tänkt på många gånger är att folk tolkar in mycket i hur folk kommunicerar och utgår från att det de själva gör är det rätta. Typ att om det är en person som svarar först efter ett par timmar så betyder det si eller så. Istället för att tänka att folk gillar att kommunicera på olika sätt.

Ang att svara snabbt eller inte, jag skriver allmänt för det är inte specifikt till någon...

Jag tror en gör sig en rejäl otjänst genom att förutsätta att motparten fungerar som en själv. Dejter handlar väl liksom om att träffa nån en inte känner speciellt väl? För vissa är sms och liknande viktigare än för andra. Det en däremot kan ha i beaktande är väl isåfall en förändring i beteende... jag menar, en som innan skrivit ofta och intensivt och sedan helt plötsligt inte svarar på flera dagar skulle jag nog tolka som lite ointresserad. Men gäller det någon som inte alls är speciellt flitig med messandet är det ju mindre talande.

Jag kan erkänna att jag inte varit speciellt snabb på att svara min vad-det-nu-är alltid. Är jag i stallet, eller står på jobbet med olja upp till armbågen, eller är med en kompis tex då kanske jag kollar av vem det är som plingar och sen kan det lätt dröja nån timme innan svar. Eller så glömmer jag. Ibland svarar jag på 30 sek. Det beror helt på. Ofta är det å att om jag vill skriva ett ordentligt svar så väntar jag tills jag har tid med det eller hunnit fundera ut nåt bra svar. Samma är det för honom, ibland direkt ibland efter nån timme. Jag lägger inte nån värdering alls i det och då är det ändå så mellan oss att vi har nån sorts relation.

Med nån jag bara träffat nån gång hade jag låtit saken bero. Time will tell. Det kan ju finnas orsaker till förändring i sms-beteendet, som en inte talat om. Allt handlar inte om ointresse. Det KAN ju vara galet på jobbet tex, sjuk häst, krångel med barn etc etc. Det finns triljoner orsaker som det kan bero på som en kanske inte ens vet existerar när det gäller nån en inte känner...

Diskussionen svävar ut lite och det är väl fullt normalt, men tror det jag reagerade på och även kanske fler som läste jag skrev var att någon som ändå svarade med jämna mellanrum och ibland tom snabbt gick från det till att ta ett dygn på sig för att svara. Då handlar det inte längre om hur man är som person tänker jag. Generellt.

Diskussionen svävar ut lite och det är väl fullt normalt, men tror det jag reagerade på och även kanske fler som läste jag skrev var att någon som ändå svarade med jämna mellanrum och ibland tom snabbt gick från det till att ta ett dygn på sig för att svara. Då handlar det inte längre om hur man är som person tänker jag. Generellt.
Nej i just ditt fall handlar det nog om att han inte är så intresserad längre helt enkelt. Vill han träffa dig igen kommer han ju skriva det, jag själv hade inte föreslagit det i ditt läge utan sett om han föreslår det eller inte. Gör han det så lär ju ett intresse i alla fall finnas.

Nej i just ditt fall handlar det nog om att han inte är så intresserad längre helt enkelt. Vill han träffa dig igen kommer han ju skriva det, jag själv hade inte föreslagit det i ditt läge utan sett om han föreslår det eller inte. Gör han det så lär ju ett intresse i alla fall finnas.

Har redan frågat för jag orkar inte gå och gissa eller spela spel. Bättre att veta svart på vitt vad han vill och vill han inte ses längre är det bara att gå vidare. Inte mer med det. :)

Ang att svara på meddelanden o så.

Jag älskar ju messenger och att kunna chatta med folk. Det är för mig två olika typer av kommunikationssätt, att chatta resp att skriva långt och mer eftertänksamt. Jag uppskattar absolut sådant också och är själv så emellanåt med typ större saker. Kan gå och fundera länge på något jag vill ta upp och skriva utkast i mobilen o vända o vrida på själv eller med andra. En sådan diskussion får ju såklart ta tid.

Att chatta ger mig en annan känsla av kontakt och engagemang. Det handlar inte alls om att pronto alltid svara på en sekund men det flytet man får med en del är för mig inte ersättningsbart (och inte tvärtom heller).

Igår kväll tex så textade jag med en person som frågade om mina arbetstider (nattvecka) och i morse tänkte jag skickat ett störigt klipp som godmorgon. Men fick tidigare än väntat ett god morgon själv. Och idag har jag ju då sovit efter nattpass och hade inte läst godnattmeddelandet. 3 min efter att jag läst det fick jag några nya meddelanden om något vi pratat om tidigare och sedan chattade vi väl 1 h eller så om random shit. Sedan åkte jag till stallet och då är det helt tyst ett par timmar.

För mig är det lite som när man stöter på folk irl. Antingen flyter snacket eller så gör det inte det. Det är asjobbigt för mig med många människor pga sämst på kallprat och att dröja 5 min mellan varje meddelande på typ messenger ger mig samma jobbiga känsla. Jag är otålig och snabb, frispråkig och jävligt spontan och det måste funka i text.

*I'm in this picture and I don't like it*🙄😅

FB_IMG_1605300089783.webp

På tal om chattande, så fortsätter "journalisten" höra av sig. I onsdags så chattade vi nog non-stop i 5-6 timmar typ, sedan hörde ingen av sig i går så då var det tysst, medan i dag har det varit lite fram och tillbaks pga jag varit upptagen med stallet. Märkte att han blev lite otålig när jag inte svarade direkt, men då jag sa att jag höll på med en sjuk häst så var det lugnt.

Jag frågade om han ville komma och säga hej lite spontant då jag åkte ut för att shoppa lite, men han skulle få en vän på besök så han kunde inte. Får se om han tänker bjuda på en träff ila helgen, eller om det inte blir av förens nästa gång han är barnledig. Liiiiite otålig känner jag, vi har haft kontakt i dryga två månader nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar