Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funkar inte heller så bra med människor som inte svarar direkt/snabbt på mess, men har fått lära mig att de iofs kan vara interesserade ändå. Fanns det en konkret fråga i ditt sista meddelande @machafuko som han "måste" svara på, evt kan det tänkas att han tror han svarat något (så gör jag ibland) och väntar på dig?

LK var superseg på att svara, iaf i början, han hade dessutom en "teori" som sa att man skulle vänta i 3 dygn efter första dejten innan man beslöt om man ville ses igen eller inte. O_o Jag trodde i princip jag var dissad efter nästan varje dejt, men blev ju jag som fick dissa honom till slut. :p

Jaa, det fanns en konkret fråga i mitt meddelande så det blir ju väldigt tydligt om han väljer att öht inte svara sen.

Aah den där teorin snackar min killkompis om, tredagarsregeln. Fattar inte riktigt det 😅

Jag ser inte heller det som dåligt beteende att inte vilja ses igen. Men jag tycker ghosting är dåligt beteende. Vett och etikett för mig att man ändå hör av sig och säger som man känner istället för att bli helt tyst. Jag inser att jag skiljer mig från flera här inne men jag tycker det är det absolut minsta man ska kunna förvänta sig när man dejtar en vuxen människa.

Nu får vi se om han svarar eller inte, men snackar här om ghosting generellt.

DÄR håller jag med helt. Min profilbild till trots.

Har pratat med en person ett tag nu och funderar på att träffa den. Men frågan är vad man ska hitta på nu när man inte kan göra så mycket grejer. Mina vänner har typ lovat att mörda mig om jag åker hem till okända män. :laugh: Och är inte så fett taggad på att gå en jävla promenad i det här vädret.

Har pratat med en person ett tag nu och funderar på att träffa den. Men frågan är vad man ska hitta på nu när man inte kan göra så mycket grejer. Mina vänner har typ lovat att mörda mig om jag åker hem till okända män. :laugh: Och är inte så fett taggad på att gå en jävla promenad i det här vädret.

Exakt samma situation har. Non-essential shops oppnar inte forran 3 December (forhoppningsvis), sa det ar antingen en promenad eller dejt i matbutiken (dar man ocksa maste bara mask)?

Exakt samma situation har. Non-essential shops oppnar inte forran 3 December (forhoppningsvis), sa det ar antingen en promenad eller dejt i matbutiken (dar man ocksa maste bara mask)?

Ja och på en jävla promenad i snålblåst och regn så vill man ju bara hem. Vill ju typ bara gå på museum eller dyl som första dejter.

Kan bara hålla med. Men har insett att jag inte förstår mig på dejting alls så no surprise:p

Nej inte jag heller. Vet inte om jag skrev det i tråden, men en man hörde av sig och berättade att han var kär i mig, även fast vi inte ens setts, en annan som jag pratat med i ett par timmar bara "Åh jag kanske ska börja jobba i en annan stad, men det jobbet vill jag inte ta om vi börjar ses". Jag blir typ stressad av att det finns så mycket skumma människor. Hade jag och den jag träffar lite sporadiskt kunnat ses oftare så hade jag nog inte ens funderat på att träffa mer folk. :meh:

Nej inte jag heller. Vet inte om jag skrev det i tråden, men en man hörde av sig och berättade att han var kär i mig, även fast vi inte ens setts, en annan som jag pratat med i ett par timmar bara "Åh jag kanske ska börja jobba i en annan stad, men det jobbet vill jag inte ta om vi börjar ses". Jag blir typ stressad av att det finns så mycket skumma människor. Hade jag och den jag träffar lite sporadiskt kunnat ses oftare så hade jag nog inte ens funderat på att träffa mer folk. :meh:

Måste vara jobbigt att bli kär i folk man aldrig ens träffat. Väldigt svårt att föreställa sig tycker jag som knappt nånsin lyckats bli det i nån jag har träffat en hel del.

Måste vara jobbigt att bli kär i folk man aldrig ens träffat. Väldigt svårt att föreställa sig tycker jag som knappt nånsin lyckats bli det i nån jag har träffat en hel del.

Jag har aldrig blivit kär någonsin, även om jag haft en crush typ. Tycker det är orimligt och lite obehagligt när man blir kär i någons utseende/bild. Det är ju inte MIG personen är kär i egentligen.

Jag tror inte att det är möjligt. Sen kanske det iofs inte är det ovanligaste i världen att folk blir kära i sina föreställningar om andra, iofs.

Ja precis, det är ju föreställningen personen är kär i. Den här personen pratade jag med i typ två dagar och gav ut min instagram till den. Sen noll kontakt i två veckor och så hörde han av sig och berättade att han var kär. 🙃

Håller på att kravla mig över kanten här. Har varit en överjävlig vecka i allmänhet, både i känslolivet och i övrigt. Både jag och min vad-det-nu-är har bevisligen tajmat in varsin skitvecka samtidigt, krocken blev inget vidare och vi gick från 120 till 0 inom loppet av ett par dagar. Jag räknade ut hela grejen som körd och har använt min tid i vakuumet till att blöda ut och begrava. Åtminstone förbereda mig på det. Vi får se hur det går men det känns väl inte exakt lika nattsvart som för några dagar sedan, men vi får se.
Jag känner mig lite stukad och mitt försvar är så pass högt så jag har svårt att tro att jag kommer vara lika mottaglig för fortsättningen om det blir nån. Det blir det nog, vi har fortfarande kontakt och vi gillar varandra. Men jag har backat ungefär 300 meter i tillit. Igen.

Killen hörde faktiskt av sig, vid 19 ungefär för att vara mer exakt. Han säger att han haft jättemycket på jobbet efter deras lilla tjänsteresa i tisdags. Jag frågade intr varför svaret dröjde utan han sa det själv som svar på min fråga om han hade det bra på jobbet när han skulle iväg.

Känns som en sådär ursäkt kanske, kolla telefonen brukar man ju ha tid för och i appen har han ju varit. Men aja, han svarade i alla fall och det känns väl okej. Han frågade också om jag hunnit med att spela någon tennis sen vi sågs så han verkar ju försöka hålla lite konversation i alla fall, men svår stt läsa är han... O_o

Killen hörde faktiskt av sig, vid 19 ungefär för att vara mer exakt. Han säger att han haft jättemycket på jobbet efter deras lilla tjänsteresa i tisdags. Jag frågade intr varför svaret dröjde utan han sa det själv som svar på min fråga om han hade det bra på jobbet när han skulle iväg.

Känns som en sådär ursäkt kanske, kolla telefonen brukar man ju ha tid för och i appen har han ju varit. Men aja, han svarade i alla fall och det känns väl okej. Han frågade också om jag hunnit med att spela någon tennis sen vi sågs så han verkar ju försöka hålla lite konversation i alla fall, men svår stt läsa är han... O_o
Vet inte hur ofta jag öppnar meddelanden och tänker "jag svarar sen" och så går det en timme.. Någon dag innan jag undrar varför jag aldrig får svar 🙄😅

Vet inte hur ofta jag öppnar meddelanden och tänker "jag svarar sen" och så går det en timme.. Någon dag innan jag undrar varför jag aldrig får svar 🙄😅

Det händer iof mig JÄTTEOFTA, verkligen. Så jag är väl en hycklare :rofl:
Men det är lite annat när man dejtar än med vänner och familj tycker jag så där brukar jag vara bättre på att svara.

Det där tar jag som att personen inte är så intresserad. Tar det flera dagar att svara tänker jag att personen inte är så intresserad.

Och när det väl kommer till kritan vill jag faktiskt träffa någon som är med kommunikativ än att svara dagen efter. Jag vill att han ska vara mer på än så, speciellt när man kommit så långt att man träffats mm. Är han då intresserad så förväntar jag mig svar, eller i alla fall en förklaring att "Nu ska jag ner i gruvan i 18 timmar så jag kommer inte kunna svara på ett tag".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 599
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023