+1 på denna. Det är jättevanligt och jag förstår verkligen inte vad de försöker säga om sig själva med det. Ser liksom inte något positivt i att en potentiell partner tycker om att dricka alkohol så mycket att de tar upp det i sin dejtingprofil, ibland som enda grej de skriver om sig själva.
Jag ser det som så cut and paste.. Brist på fantasi / lathet så man skriver bara nått om rödvin. Inget som direkt får mig att bli intresserad, iaf. Tror inte de försöker säga nått särskilt och tror inte nödvändigtvis att de tycker om att dricka alkohol så mycket. Många skriver nog bara nått.
Nåja.
Jag skulle definitivt skriva något om vin i min profil. Jag har ett stort vinintresse - älskar att lära mig mer om vin, prova olika sorter, utbilda mig, testa nya vinbarer och lägger en hel del pengar på vin. Planerar att göra en vinresa i Europa och USA när det går att resa igen. Min alkoholkonsumtion är dock betydligt lägre än genomsnittet i Sverige, jag skulle aldrig köpa en bag-in-box och det händer för jämnan att jag och min sambo inte ens dricker upp en flaska vin under en hel helg.
Jag skulle tycka att det vore oerhört trist att inte kunna dela just detta intresse med en partner.