Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
+1 på denna. Det är jättevanligt och jag förstår verkligen inte vad de försöker säga om sig själva med det. Ser liksom inte något positivt i att en potentiell partner tycker om att dricka alkohol så mycket att de tar upp det i sin dejtingprofil, ibland som enda grej de skriver om sig själva.
Jag ser det som så cut and paste.. Brist på fantasi / lathet så man skriver bara nått om rödvin. Inget som direkt får mig att bli intresserad, iaf. Tror inte de försöker säga nått särskilt och tror inte nödvändigtvis att de tycker om att dricka alkohol så mycket. Många skriver nog bara nått.

Nåja.

Jag skulle definitivt skriva något om vin i min profil. Jag har ett stort vinintresse - älskar att lära mig mer om vin, prova olika sorter, utbilda mig, testa nya vinbarer och lägger en hel del pengar på vin. Planerar att göra en vinresa i Europa och USA när det går att resa igen. Min alkoholkonsumtion är dock betydligt lägre än genomsnittet i Sverige, jag skulle aldrig köpa en bag-in-box och det händer för jämnan att jag och min sambo inte ens dricker upp en flaska vin under en hel helg.
Jag skulle tycka att det vore oerhört trist att inte kunna dela just detta intresse med en partner.

Jag skulle definitivt skriva något om vin i min profil. Jag har ett stort vinintresse - älskar att lära mig mer om vin, prova olika sorter, utbilda mig, testa nya vinbarer och lägger en hel del pengar på vin. Min alkoholkonsumtion är dock betydligt lägre än genomsnittet i Sverige, jag skulle aldrig köpa en bag-in-box och det händer för jämnan att jag och min sambo inte ens dricker upp en flaska vin under en hel helg.
Jag skulle tycka att det vore oerhört trist att inte kunna dela just detta intresse med en partner.
Fast det är ju en annan sak. Skriver du ut att du har ett stort intesse för vin så är det i mina ögon helt annorlunda än "jag gillar rödvin och choklad". Jag menar, jag gillar hundar och päron, men vad säger det om mig som person? Typ inget alls. Däremot om jag skriver att jag har hund som jag tränar med, eller att jag odlar päron, då säger det ju mycket mer.

Fast det är ju en annan sak. Skriver du ut att du har ett stort intesse för vin så är det i mina ögon helt annorlunda än "jag gillar rödvin och choklad". Jag menar, jag gillar hundar och päron, men vad säger det om mig som person? Typ inget alls. Däremot om jag skriver att jag har hund som jag tränar med, eller att jag odlar päron, då säger det ju mycket mer.
Det är sant, tänkte mer på att jag föredrar kortare presentationer och hade nog absolut kunna skriva något sådant kortare i en mening men förstår nu att det är så vanligt att man kanske bör skriva lite mer utförligare 😊 Eller skippa presentation helt.
Att skriva att man gillar vin betyder ju i alla fall inte att man inte klarar sig utan det eller har en hög alkoholkonsumtion.

Det är sant, tänkte mer på att jag föredrar kortare presentationer och hade nog absolut kunna skriva något sådant kortare i en mening men förstår nu att det är så vanligt att man kanske bör skriva lite mer utförligare 😊 Eller skippa presentation helt.
Att skriva att man gillar vin betyder ju i alla fall inte att man inte klarar sig utan det eller har en hög alkoholkonsumtion.
Äsh, skriv du som du vill :) Jag kanske tycker det är intetsägande men någon annan kanske gillar't. Och inte tror jag heller att alla som skriver att de gillar vin har problem med alkohol.

Jag ser det som så cut and paste.. Brist på fantasi / lathet så man skriver bara nått om rödvin. Inget som direkt får mig att bli intresserad, iaf. Tror inte de försöker säga nått särskilt och tror inte nödvändigtvis att de tycker om att dricka alkohol så mycket. Många skriver nog bara nått.

Nåja.

Håller fan med alltså. Gäller dock alla intetsägande saker imo. Träning, resor, vänner, yada yada. Spare me.

Haha ja 😆 gud, det är alldeles för ungt! Men han känns mogen och klok än så länge iallafall...

För oss är det 5 års skillnad, men han är ju så sjukt smart och allt det där, var ju tveksam i början pga dåliga erfarenheter men som tur var så sket jag i det, är glad att jag får möjligheten att lära känna honom. Sen så ser han ju inte ut att vara så ung heller. :D

MEN något jag noterat är att nästan alla superlikes jag får är just ifrån 25-26 åringar. Haha. Tydligen går jag hem i den åldersgruppen mer än hos 30+.

För oss är det 5 års skillnad, men han är ju så sjukt smart och allt det där, var ju tveksam i början pga dåliga erfarenheter men som tur var så sket jag i det, är glad att jag får möjligheten att lära känna honom. Sen så ser han ju inte ut att vara så ung heller. :D

Här blir det 10 år :D han ser väldigt ung ut också, men men! Så länge allt funkar problemfritt så!

Haha, jag tröttnade på alla som har typ bara emojis i sina presentationer, så nu har jag gjort samma, pga gett upp på livet. Har ett UFO i min nu.

Jag tröttnade också och hade ett par rader på slutet bara. Nu tagit bort tinder igen pga var en mix av att inte orka chatta men ville ändå inte ses direkt = inte toppkombo på nätdejtingmarknaden. :D

Jag skulle definitivt skriva något om vin i min profil. Jag har ett stort vinintresse - älskar att lära mig mer om vin, prova olika sorter, utbilda mig, testa nya vinbarer och lägger en hel del pengar på vin. Planerar att göra en vinresa i Europa och USA när det går att resa igen. Min alkoholkonsumtion är dock betydligt lägre än genomsnittet i Sverige, jag skulle aldrig köpa en bag-in-box och det händer för jämnan att jag och min sambo inte ens dricker upp en flaska vin under en hel helg.

Det gör mig absolut ingenting om en tjej har vinintresse. Tvärtom, såsom du beskriver det är det intressant!

Män brukar skriva om öl istället. :p

Men jag är inte bättre, Jag kände att jag inte hade något intressant att skriva så jag skrev ingenting alls.

Det förvånar mig ej att de gör :P

Egentligen tycker jag inte profiltext är särskilt viktigt. Den är mest bra för att ha nått att börja prata om lite enklare. Som en isbrytare, ungefär.

Det förvånar mig ej att de gör :P

Egentligen tycker jag inte profiltext är särskilt viktigt. Den är mest bra för att ha nått att börja prata om lite enklare. Som en isbrytare, ungefär.

Inte jag heller egentligen. Har man någorlunda intressanta bilder så finns det något att prata om därifrån!

Jag har ca 0 preferens vad gäller längd oavsett kön. Däremot (och det här låter nog jättekonstigt men försök att missförstå mig rätt nu) så vill jag att resten av personen matchar sin längd? Låter helkonstigt jag vet men jag har liksom en ”typ” av kort person jag ofta dras till och en ”typ” av lång person. Detta är alltså både till utseende och personlighet, och det är ganska tydligt när jag ser tillbaka på alla partners jag haft. Skulle likna det om något till ”butch-femme”-konceptet men det spänner över alla kön. Och det är inte butch-femme rakt av heller, för könsuttrycken är väldigt varierande ändå! Jättesvårt att sätta fingret på verkligen. Jag misstänker att det är heteronormen som ändå ligger kvar och pyser i min hjärna, och desperat försöker rama in mina romantiska och sexuella preferenser i nån slags ”opposites attract”-bild där jag dock har valet att antingen vara det ena eller det andra beroende på vem jag är med, och då när det inte handlar om könsdelar längre så ska det hakas fast i något och då blir det längd. Men för den delen är det inte så att alla som är längre eller kortare än mig tillhör någon av dessa kategorier. Jag är helt öppen för att mitt hjärta skall motbevisa min bild av detta, och kanske är det till och med så att jag letar mönster där inga finns. Men, faktum kvarstår: längden skiter jag i, oavsett könstillhörighet :)

Alltså ditt svar är för komplex och intressant för att jag ska kunna tänka något vettigt. Har ändå läst det flera gånger vid olika tillfällen nu och tyckte det var för otrevligt att inte ens svara 😅 Tack!!!

Håller fan med alltså. Gäller dock alla intetsägande saker imo. Träning, resor, vänner, yada yada. Spare me.

Det jag vill skrika till alla på dejtingappar är "RESANDE GER DIG INTE EN PERSONLIGHET!"

är så trött på de som listar antalet länder de besökt, eller de länder de besökt detta och förra året, de som de har resor inbokade till osv.
Jag tycker det är nästan mer än intetsägande- ok, så ditt intresse är att "bocka av" så många länder som möjligt? Inte intresserad.
Ska man resa ska man ju ordentligt uppleva grejer, men upplever att resandet är en sån där statusgrej där många bara samlar bilder till insta

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 151
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 345
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?