Dels för att jag vill vara tillsammans med nån som värderar sin hälsa, försöker se bra ut, må bra, hålla sig på en nivå så de kan och vill leva ett aktivt liv. Jag menar inte perfektion här, men man kanske kan förstå hur jag tänker.
Och dels för att jag vill värdera sånt i familjen vi ev. kan skapa. Jag växte upp med lagad, bra mat och utan läsk, godis, skräpmat osv till vardags. Därför vill jag att min partner då ska ha liknande syn på de sakerna, så mina barn kan få samma fördelar som jag fick.
Kan ju tillägga: Jag har alltså inte menat att jag tänker tala om för andra vad eller hur de ska äta. Men jag behöver ju inte vara attraherad av dem eller vilja vara tillsammans med dem isf.
Tycker det blir feltolkat här. Det är en åsikt om vem jag vill vara i en relation med, inte en åsikt om hur andra människor SKA leva eller i detta exampel, äta.
Vi har alla en massa åsikter om hur vi vill att våra partners ska vara, det är ju hela grejen med preferenser som vi pratar om nu.
Personligen ser jag det som positivt med en tjej som vågar säga vad hon tycker och tänker, även om mig. Vare sig det nu är input om min kost eller nått annat. Det går att göra på ett schysst och bra sätt, och ingen av oss är perfekt.
Jag hade aldrig kunnat leva med en partner som hela tiden vill att jag ska se bra ut. Vilken jäkla press.