Dejtingtråden del 38

Hur hade ni hanterat följande situation? Hösten 2010 (så att ni förstår hur länge sen detta är) började jag på en utbildning och träffade en kille som jag blev så där riktigt galet förälskad i. Jag var 21 och helt oerfaren, han var 31 och hade ett barn som då var i femårsåldern. Jag skämdes så oerhört för att jag aldrig legat med någon eller haft ett förhållande så jag vågade aldrig träffa honom utanför skolan. Till slut tröttnade han på att vänta och blev tillsammans med en granne till honom. De gifte sig senare och fick ett barn.

Hur eller hur så utvecklades den relation vi haft från början till en ren vänskapsrelation och vi hade roligt ihop under de år utbildningen varade. 2013 var vi klara med utbildningen. Efter det har kontakten varit minimal. Vi har skrivit grattis på Facebook när den andre fyllt år och kanske gillat nån status. En midsommar (kan inte ha varit senare än 2016 för jag minns att jag fortfarande sommarjobbade och det har jag inte gjort sen dess) skickade han ett meddelande på Messenger mitt i natten och ville ses men det rann ut i sanden.

Nu hörde han helt plötsligt av sig i vintras, och efter lite artighetsfraser kom det fram att han är singel igen. Jag blev lite skeptisk redan då men konversationen dog ut och jag tänkte att han väl upptäckte att jag verkligen inte är samma person som jag var varken 2010 när vi först träffades eller 2013 när vi sågs sist.

Nu hörde han av sig i helgen, också mitt i natten, och ville ses. En del av mig vill träffa honom ur ett rent vänskapligt perspektiv, för hur otroligt det än låter är det en person jag har haft roligt med en gång. En annan del känner absolut nej, jag har inga som helst känslor för honom av det slaget och vill inte behöva avvisa honom om jag går med på en vänskaplig kaffe och han tänker ligga, typ. Hade han hört av sig dagtid (som den gången i vintras) hade jag nog mer tänkt att även hans intention var kompisbetonat, men inte halv ett på natten en festkväll. Hade ni frågat om hans intentioner om han frågar igen?
 
Hur hade ni hanterat följande situation? Hösten 2010 (så att ni förstår hur länge sen detta är) började jag på en utbildning och träffade en kille som jag blev så där riktigt galet förälskad i. Jag var 21 och helt oerfaren, han var 31 och hade ett barn som då var i femårsåldern. Jag skämdes så oerhört för att jag aldrig legat med någon eller haft ett förhållande så jag vågade aldrig träffa honom utanför skolan. Till slut tröttnade han på att vänta och blev tillsammans med en granne till honom. De gifte sig senare och fick ett barn.

Hur eller hur så utvecklades den relation vi haft från början till en ren vänskapsrelation och vi hade roligt ihop under de år utbildningen varade. 2013 var vi klara med utbildningen. Efter det har kontakten varit minimal. Vi har skrivit grattis på Facebook när den andre fyllt år och kanske gillat nån status. En midsommar (kan inte ha varit senare än 2016 för jag minns att jag fortfarande sommarjobbade och det har jag inte gjort sen dess) skickade han ett meddelande på Messenger mitt i natten och ville ses men det rann ut i sanden.

Nu hörde han helt plötsligt av sig i vintras, och efter lite artighetsfraser kom det fram att han är singel igen. Jag blev lite skeptisk redan då men konversationen dog ut och jag tänkte att han väl upptäckte att jag verkligen inte är samma person som jag var varken 2010 när vi först träffades eller 2013 när vi sågs sist.

Nu hörde han av sig i helgen, också mitt i natten, och ville ses. En del av mig vill träffa honom ur ett rent vänskapligt perspektiv, för hur otroligt det än låter är det en person jag har haft roligt med en gång. En annan del känner absolut nej, jag har inga som helst känslor för honom av det slaget och vill inte behöva avvisa honom om jag går med på en vänskaplig kaffe och han tänker ligga, typ. Hade han hört av sig dagtid (som den gången i vintras) hade jag nog mer tänkt att även hans intention var kompisbetonat, men inte halv ett på natten en festkväll. Hade ni frågat om hans intentioner om han frågar igen?

Med tanke på att han hör av sig mitt i natten så känns hans intentioner rätt tydliga.
Men är du sugen på att ligga med honom och se vad du missade då så kör 😁
 
Jag har under sommaren startat upp Tinder igen. och avslutat den. Det är verkligen inte för mig, jag är hellre ensam än att hålla på med det sättet att dejta.
Fick snabbt kontakt med en trevlig kille. Vi skrev någon vecka, och sågs sedan på en promenad. Han var trevlig, både intresserad av vad jag hade att säga och berättade om sig själv. Sen sågs vi igen och badade, han var lika trevlig då. Men jag kände i n g e n t i n g. Så jag tackade för mig och han tog det bra.
Raderade Tinder. Tänkte att jag ska vara singel för alltid.

Men så var vi in till Pride några från jobbet, och plötsligt glimrade något till mellan mig och en kollega. Sågs igen några dagar senare och det pirrar härligt när jag tänker på honom nu.
Det är absolut för tidigt för att säga nåt mer, men bara pirret alltså :love:
Känner igen mig så mycket, du ger mig hopp 😍
 
Jag hoppade middagen idag. Så himla seg efter dressyrträning i varmt ridhus och sen fyra timmar i soffan framför os 😅
Ska vara i stallet 06 i morgon så gick en lång promenad istället och samlade lite ny energi 😁
Kanske blir imorgon istället, han är inte min favorit, men det kan ju ändras när man träffas.
 
Jag har avslutat det med brasilianskan och musikern har inte hört av sig igen och jag känner inte för att höra av mig heller.
Så har bokat in två dejter i sluter på veckan, en fikadejt på torsdag och en vindejt på fredag.
Får se om jag kommer orka med det. 😅
 
Intressant reflektion med att höra av sig mitt i natten eller iallafall sent.

Både jag och bästis har såna episoder nyligt och vi båda tänker att höra av sig mitt i natten är rätt intimt på nåt vis

Jag tänker full eller ligger vaken och är nostalgisk/funderar över vad som kunde blivit.
Men ja, jag håller med om att det är intimt.
Eller jag kan ju skriva med vänner från jobbet efter att vi har slutat kvällskiftet, även prata i telefon fram till 02 men det är ju något annat.
 
Jag tänker full eller ligger vaken och är nostalgisk/funderar över vad som kunde blivit.
Men ja, jag håller med om att det är intimt.
Eller jag kan ju skriva med vänner från jobbet efter att vi har slutat kvällskiftet, även prata i telefon fram till 02 men det är ju något annat.
Ja exakt.
Det är en sak med vänner sen länge.
 
Jag tänker full eller ligger vaken och är nostalgisk/funderar över vad som kunde blivit.
Men ja, jag håller med om att det är intimt.
Eller jag kan ju skriva med vänner från jobbet efter att vi har slutat kvällskiftet, även prata i telefon fram till 02 men det är ju något annat.
I det här fallet är det garanterat full för jag såg på Facebook att han var ute den kvällen. Men då känns det som att ni tolkar det på samma sätt som jag och att inte jag övertolkar.
 
I det här fallet är det garanterat full för jag såg på Facebook att han var ute den kvällen. Men då känns det som att ni tolkar det på samma sätt som jag och att inte jag övertolkar.
Ha ha jag var ju typ tvungen att fråga Buke.
Den jag fick meddelande av dricker inte så jag tror mer på det andra.
Nu är det i allafall inte vår tid iom med min operation och allt runt den
 
Jag har i alla fall gett killen ett neutralt svar och bollen är så att säga på hans planhalva. Antingen var det bara ett fyllemeddelande eller så hör han av sig igen. Jag skulle aldrig vilja leva med honom, han är alldeles för politisk för min smak. Men en gång i tiden har det ju funnits en attraktion så det kanske inte hade varit helt fel med lite kravlöst sex heller.
 
Jag var nervös i onödan igår. :love:
Alltså det känns så bra att det blir läskigt. Känns helt naturligt att vi pratar om och vill planera för saker framåt i tiden och påminner oss själva om att vi bara var på andra dejten igår. Och på torsdag ska vi ses igen är planen. 😊
 
Jag orkade inte idag heller så nu har han nog tröttnat på att jag prioriterar min soffa varje kväll 😅

Hårdrockaren har börjat jobba igen så vi kan ses till helgen som tidigast. Det är ju egentligen inte så lång tid men tillräckligt för att jag ska hinna tappa lite intresse även om vi skriver varje dag.
Jag behöver ses ganska tätt i början. Men vi får se om det håller i sig fram till helgen.
 
Jag orkade inte idag heller så nu har han nog tröttnat på att jag prioriterar min soffa varje kväll 😅

Hårdrockaren har börjat jobba igen så vi kan ses till helgen som tidigast. Det är ju egentligen inte så lång tid men tillräckligt för att jag ska hinna tappa lite intresse även om vi skriver varje dag.
Jag behöver ses ganska tätt i början. Men vi får se om det håller i sig fram till helgen.
Nu förstår jag nog inte.

Det finns ett behov av att ses i början m det avbokas?
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 710
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 151
Senast: Sleepan
·
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
93 94 95
Svar
1 884
· Visningar
92 807
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 381
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp