Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Precis, jag har innan vägt hur mycket jobb det tar jämfört med vad jag får och då har småsaker inte kommit upp i att det är värt att göra det. Men det är så smidigt att lägga upp på Vinted, jag lägger upp ett par tre prylar i taget, har mellan 20-30 saker till salu just nu och sen när de blir sålda postar jag på hundrundan (har ett närlivs här med väldigt generösa öppettider som tillåter jag tar med hunden in), så blir liksom knappt något extra jobb. Och sen att sakerna kommer till nytta för någon. Revolutionerande.
Dessutom är nog min mamma stolt över mig, hon som alltid retat sig på alla mina saker 😅
Ja men exakt, och så packar man direkt i gratis Vinted-påsar på ombudet - så himla smidigt 😄

Halleluja, har rensat klart två till utrymmen ute i ladan. Hoppas det inte är jobbigt att jag spammar tråden med bilder men före/efter bilder är hur jag håller uppe motivationen 😅 Härnäst tänkte jag ta en liten paus från tunga lyft (snarare min rygg som tvingar mig...) och sortera igenom verktyg, skruv, spik osv. för det finns säkert mycket där som aldrig används.

20250328_165629517_iOS.webp

Halleluja, har rensat klart två till utrymmen ute i ladan. Hoppas det inte är jobbigt att jag spammar tråden med bilder men före/efter bilder är hur jag håller uppe motivationen 😅 Härnäst tänkte jag ta en liten paus från tunga lyft (snarare min rygg som tvingar mig...) och sortera igenom verktyg, skruv, spik osv. för det finns säkert mycket där som aldrig används.

Visa bifogad fil 164639
Jag älskar bilder!

Vilket lyft det blev!

Jag förstår inte riktigt varför jag tagit på mig att byta hem på även andras saker :meh: :confused: Ibland är man övermodig. Tvättat upp lite som ska ut på Vinted men just kläder är jag dålig på att lägga ut där...tog bilder i sensomras på kläder som fortfarande inte är utlagda:rofl: Måste se över det då jag egentligen bara har en låda där allt som ska säljas får ligga. En bra ide men genomförandet är lite bristfälligt hehe

Ja men exakt, och så packar man direkt i gratis Vinted-påsar på ombudet - så himla smidigt 😄
Men jag fattar det som om man måste packa det hos ombudet isf att man får påsen när man scannar QR-koden? Eller kan jag gå och hämta påsar och packa hemma? Kan inte packa med hund i famnen :D

Men jag fattar det som om man måste packa det hos ombudet isf att man får påsen när man scannar QR-koden? Eller kan jag gå och hämta påsar och packa hemma? Kan inte packa med hund i famnen :D
Ibland har jag packat hemma men tagit påse, då har jag fått påsen ändå och använt nästa gång :)

Kl. Mitt träns blev sålt. Skickade med en förbygel också. Tråkigt men också lite skönt? Känns så töntigt att säga att det var mitt drömträns..

På mitt ombud så langar jag bara fram koden och saken jag ska skicka så packar dom det åt mig direkt i påsen, brukar vara väldigt smidigt! Annars kan man som Blyger sa packa hemma och så tar man påsen med sig hem att packa nästa sak i 😊

Hur gör man med parfymer? Brukar inte själv använda men fått en av närstående som jag inte tvivlar på är äkta men det känns svårt att verifiera äktheten utan kvitto... Känns väldigt förlorat på mig som skulle använda några sprej om året även om den doftar gott.

Hur gör man med parfymer? Brukar inte själv använda men fått en av närstående som jag inte tvivlar på är äkta men det känns svårt att verifiera äktheten utan kvitto... Känns väldigt förlorat på mig som skulle använda några sprej om året även om den doftar gott.

Jag har sålt parfymer på Tradera. Skriver i annonsen om jag saknar kvitto, så att köparen vet om det. Fotar också noga, även batchnummer etc.

Visa bifogad fil 164639
Vilken härlig lada!
Vad ska ni använda det utrymmet till?

Vilken härlig lada!
Vad ska ni använda det utrymmet till?
Undervåningen ska bli verkstad är tanken för det sitter ihop med garageutrymmen. Loftet skulle jag så småningom vilja isolera och göra till ett kontor/hobbyrum/jag-vill-vara-ifred utrymme :p för vi har väldigt litet hus men stora extrabyggnader. Tyvärr är det nog en bit fram i tiden för det finns mycket att renovera innan det 😅

Jag skulle också säga tradera och noggrann beskrivning :)

Skriver bara för att ventilera lite. Jag HATAR verkligen att sälja saker. Har just sålt av en dykpryl jag inte använt på flera år men som jag sparat som "Bra att ha". Jag sålde den för ett ok pris, kanske lite väl billigt men det var till en buddys tjej som just börjat dyka. Jag slits alltid mellan "kan vara bra att ha" och att det är dumt att saker ligger oanvända och tappar värde när nån annan hade kunnat ha nytta av dem.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 491
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
651
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 460
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur