Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Jag har så orimligt mycket pocketböcker. Huvudsakligen deckare för det är vad jag har orkat läsa de senaste åren :D Men, nu har ju läst dem. Och till skillnad från många andra böcker är det inte något jag känner att jag behöver ha kvar. Särskilt inte när jag inte kan behålla alla mina böcker ändå. Men vad ska jag ens göra med dem? Finns det någon marknad alls? De är lästa en gång 😆 Orkar inte ens tänka på hur mycket pengar jag har lagt...

Jag har så orimligt mycket pocketböcker. Huvudsakligen deckare för det är vad jag har orkat läsa de senaste åren :D Men, nu har ju läst dem. Och till skillnad från många andra böcker är det inte något jag känner att jag behöver ha kvar. Särskilt inte när jag inte kan behålla alla mina böcker ändå. Men vad ska jag ens göra med dem? Finns det någon marknad alls? De är lästa en gång 😆 Orkar inte ens tänka på hur mycket pengar jag har lagt...
Du kan sälja allt i ett paket på Marketplace, men sjukt billigt. Jag har gett upp att sälja böcker och har tagit med till jobbets "ta och lämna" bokhylla. Då har jag fått med mig någon ny också 😊

Nä, tänk inte på det och börja för guds skull inte räkna på det! :idea:

//tips från hon som kommer ihåg inköpspriset på nästintill allt jag köpt (även +20 år sedan, balklänningen kostade minsann 1300 kr :cool:) och automatiskt räknar ut förlusten för varje grej ... :arghh::laugh:
Jag försöker verkligen aktivt låta bli. Samtidigt som jag fortsätter köpa böcker 😆

En del av mina inbundna ska jag ge till min granne som håller på att öppna ett lokalt bibliotek här ute i obygden. Väldigt trevligt initiativ. Eventuellt kanske hon vill ha lite pocketböcker också. Mina ungdomsböcker tänker jag, i alla fall tillfälligt, ta med till jobbet och göra en liten biblioteksfilial i mitt klassrum så att det alltid finns något att läsa även om det vanliga skolbiblioteket skulle vara stängt. Där kan jag så klart även ha två hundra deckare...

Det konstigaste av allt är att jag har börjat tycka att det är rätt skönt att göra mig av med grejer. Jag som alltid har tyckt att det är hemskt går nu runt och slänger grejer hela kvällarna. Även gamla hundar kan tydligen lära sig saker!

Jag försöker verkligen aktivt låta bli. Samtidigt som jag fortsätter köpa böcker 😆

En del av mina inbundna ska jag ge till min granne som håller på att öppna ett lokalt bibliotek här ute i obygden. Väldigt trevligt initiativ. Eventuellt kanske hon vill ha lite pocketböcker också. Mina ungdomsböcker tänker jag, i alla fall tillfälligt, ta med till jobbet och göra en liten biblioteksfilial i mitt klassrum så att det alltid finns något att läsa även om det vanliga skolbiblioteket skulle vara stängt. Där kan jag så klart även ha två hundra deckare...

Det konstigaste av allt är att jag har börjat tycka att det är rätt skönt att göra mig av med grejer. Jag som alltid har tyckt att det är hemskt går nu runt och slänger grejer hela kvällarna. Även gamla hundar kan tydligen lära sig saker!
Ju mer man resar bort, desto lättare går det.
Det har jag läst, och upptäckt att det faktiskt fungerar så på mig också.

Att jag sedan inte har fått iväg allt som ska iväg är en annan sak...jag jobbar på det. Inte fått allt som annonserats sålt än, tyvärr.

Sålt en cykelhjälm till omständig köpare på Vinted, får liten klump i magen och det känns som att hen är är en sådan som kommer hitta något att klaga på sedan.. 😕

Glad också då jag fick den sista färdigstoppade sovdraken såld igår. Skrymmande pryl som nu snart försvinner och en trevlig slant in. Skönt!

Sålt en cykelhjälm till omständig köpare på Vinted, får liten klump i magen och det känns som att hen är är en sådan som kommer hitta något att klaga på sedan.. 😕

Glad också då jag fick den sista färdigstoppade sovdraken såld igår. Skrymmande pryl som nu snart försvinner och en trevlig slant in. Skönt!
Så trist när det krånglar med köpare :( hoppas det inte blir något krångel alls.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 574
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 109
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 790
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka