Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått igenom alla mina kläder, skor och väskor de senaste dagarna. Bäst att passa på när man är motiverad tänker jag 😅 Det blev 7 pappkassar som ska läggas ut på Vinted och 2 kassar som ska direkt till återvinning. Gick nyss igenom och sänkte priset på vissa saker också för jag tyckte att det gick lite segt så nu har jag fått sålt 4 plagg senaste timman.

Hur länge brukar ni låta saker ligga uppe innan det är dags att ge upp och skicka till återvinning istället? Tycker att saker verkar få rätt få visningar efter det har gått några dagar. Jag kanske är lite för otålig men å andra sidan vill man ju ha ut sakerna ut huset och inte ha det stående på en annan plats bara :p

Jag har gått igenom alla mina kläder, skor och väskor de senaste dagarna. Bäst att passa på när man är motiverad tänker jag 😅 Det blev 7 pappkassar som ska läggas ut på Vinted och 2 kassar som ska direkt till återvinning. Gick nyss igenom och sänkte priset på vissa saker också för jag tyckte att det gick lite segt så nu har jag fått sålt 4 plagg senaste timman.

Hur länge brukar ni låta saker ligga uppe innan det är dags att ge upp och skicka till återvinning istället? Tycker att saker verkar få rätt få visningar efter det har gått några dagar. Jag kanske är lite för otålig men å andra sidan vill man ju ha ut sakerna ut huset och inte ha det stående på en annan plats bara :p
Jag hade nog kunnat vara bättre på att rensa ut bland annonserna. Har saker som legat uppe kring ett år nu. 😅
Endel får fortfarande favoritmarkeringar så blir lite dumsnål sådär. Och har även sålt några sådana plagg som legat länge också. :angel:

Jag har en dedikerad Vinted påse där jag lägger alla kläder mm som är uppe på annons eller ska läggas upp. Tänker att sålänge jag har plats däri så får det ligga kvar. Är inte i vägen. Och får jag något ryck att rensa någon dag så är det bara positivt att det kommer iväg. :D

Tänker även att om det blir något passande klädbytardag kan jag plocka kläder därifrån och byta bort.

Tills jag tröttnar 😄
Ibland någon månad, ibland ett år. Beror också på hur intresset är, högt intresse = ligger kvar längre.

Det beror lite på vad det är för saker. Just kläder har jag ofta slumpat bort för några kronor plagget på Tradera, när jag provat några gånger (brukar lägga upp med slutdatum ungefär en vecka framåt) och ledsnat.

Jag hade nog kunnat vara bättre på att rensa ut bland annonserna. Har saker som legat uppe kring ett år nu. 😅
Endel får fortfarande favoritmarkeringar så blir lite dumsnål sådär. Och har även sålt några sådana plagg som legat länge också. :angel:

Jag har en dedikerad Vinted påse där jag lägger alla kläder mm som är uppe på annons eller ska läggas upp. Tänker att sålänge jag har plats däri så får det ligga kvar. Är inte i vägen. Och får jag något ryck att rensa någon dag så är det bara positivt att det kommer iväg. :D

Tänker även att om det blir något passande klädbytardag kan jag plocka kläder därifrån och byta bort.

Tills jag tröttnar 😄
Ibland någon månad, ibland ett år. Beror också på hur intresset är, högt intresse = ligger kvar längre.

Det beror lite på vad det är för saker. Just kläder har jag ofta slumpat bort för några kronor plagget på Tradera, när jag provat några gånger (brukar lägga upp med slutdatum ungefär en vecka framåt) och ledsnat.

Jag sålde just två saker som legat ute... tja mer än ett halvår. Nedsänkt till absolut minimum så köpare kommer nog ha gjort en bra affär
:DTur att jag inte hade hunnit rensa men jag har dålig ruljans då inte mycket blivit upplagt :P
Låter ändå som att det kan vara värt att låta det ligga ute några månader då åtminstone! Gillar tanken av att det kommer till användning även om man inte får in många kronor för vissa grejer. Vet inte hur mycket som faktiskt brukar återanvändas när man lämnar in det eller om det bara hamnar på någon soptipp/bränns upp 😬 känns så tråkigt när det ändå är hela, fungerande grejer.

Är Vinted seg med att föra över pengar från "utestående saldo" till Vinted saldo för er? Jag har en som godkände sitt paket igår, och dom pengarna har fortfarande inte kommit in. Förut har det gått på någon minut bara.

Är Vinted seg med att föra över pengar från "utestående saldo" till Vinted saldo för er? Jag har en som godkände sitt paket igår, och dom pengarna har fortfarande inte kommit in. Förut har det gått på någon minut bara.
Sålde för några dagar sen, tror jag inte hade pengarna inne förrän dagen därpå.
Helt klart segare än vad det brukar vara. Trodde det bara var något tillfälligt. Men kanske inte då. 🤔

Har gått igenom böcker och papper nu. Har inte så mycket i de kategorierna sen innan som tur är men har ändå sålt tre böcker och slängt en kasse med papper och manualer. Sen var jag och lämnade in cirka tio paket på postkontoret :up: Kändes extra bra att få sålt ett par Muck boots jag aldrig använt för nästan samma pris jag köpte de för. Har tänkt sälja dem så länge och nu blev det äntligen av!

Rensade ur en sekretär/byrå igår. Det blev en liten kasse att ge till en kollega (hon älskar att pyssla, jag har inte rört det sedan 2010), en pappkasse med textil till återvinningen och en plastkasse att slänga. Ändå ganska nöjd på mindre än 30 min jobb igår kväll.

Har en superfin men använd Filippa K tjocktröja, utlagd för 500 kr och nu fått bud på 200 kr.

Likadant med täckbyxor, helt nya, nypris ca 800 kr, utlagda för 300 kr och fått bud på 200 kr.

Ska man vara glad att få något för dem alls, eller invänta en köpare som vill betala det jag vill ha?

Har en superfin men använd Filippa K tjocktröja, utlagd för 500 kr och nu fått bud på 200 kr.

Likadant med täckbyxor, helt nya, nypris ca 800 kr, utlagda för 300 kr och fått bud på 200 kr.

Ska man vara glad att få något för dem alls, eller invänta en köpare som vill betala det jag vill ha?
För mig är det beroende på hur jag kan förvara det( täckbyxor tar plats) men också hur jag accepterar att sakerna inte alltid faktiskt är värda vad jag tror trots nya :D Jag hade tagit buden eller lagt motbud lite högre än lagt bud.

De gör varken mig eller någon annan nytta av att ligga på min hylla, så jag okejade buden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 483
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 585
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 120
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 809
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka